חבילות ליד נקודת איסוף של צ'יטה באזור הבורסה ברמת גן (צילום: צילום פרטי)
החבילות שנשארו על המדרכה ליד נקודת האיסוף ברמת גן|צילום: צילום פרטי

תומר (השם המלא שמור במערכת), קיבל הבוקר מסרון מחברת צ'יטה שליחויות שמבקש ממנו להגיע לנקודת חלוקה ברחוב צבי 2 ברמת גן כדי לאסוף חבילה שחיכה לה. בהודעה אף נכתב שיש לו יומיים בלבד לעשות כן.

תומר הפסיק את עבודתו ומיהר לנקודת החלוקה. שם הוא מצא מאות חבילות זרוקות ברחוב מול נקודת החלוקה הסגורה, ועשרות אנשים נוברים ומחפשים את החבילות שלהם. "רוב האנשים קיבלו כמוני מסרונים מחברה צ'יטה להגיע ולאסוף את החבילות. אבל כמובן היו גם סקרנים שקפצו על המציאה והתחילו לפתוח חבילות ולחפש מה שווה להם לקחת", סיפר.

את החבילה שלו תומר לא מצא לצערו. "לא יודע מה יקרה או מי אחראי וזה מאוד מבאס שזו ההתנהלות", אמר.

מי שהפסיק את החגיגה היה בעל חנות סמוכה, שצפה במתרחש והחליט לעשות מעשה: "ראיתי את כל הבלגן, ואת העובדה שאנשים פשוט לוקחים חבילות לא שלהם והחלטתי להזמין משטרה. בסוף הגיע שליח של צ'יטה ואסף חזרה את כל החבילות שלא נלקחו והלך", הוא מספר בשיחה עם mako.

לדבר בעל החנות, המפעיל של נקודת החלוקה חולה כבר 10 ימים. "כנראה השליח של צ'יטה חשב שהוא ישאיר את החבילות והבן אדם יבוא לקחת והייתה אי הבנה כשהמערכת שלחה הודעות אוטומטית לאנשים, אבל צריך היה לברר לפני ולא להשאיר סתם".

 

מצ'יטה שליחויות נמסר בתגובה: "עקב מצב רפואי של בעל נקודת המסירה נוצרה אי הבנה בינו לבין הנהג בקשר לאופן הנחת המשלוחים בחנות. לצערנו לקוחות אשר קיבלו מסרונים הגיעו לנקודת המסירה ופתחו על דעת עצמם את השקים אשר היו סגורים באזיקון. לכשהובא לידיעתנו נושא זה פעלנו מיידית ושלחנו את הנהג שהיה באזור לנקודת המסירה לאסוף את החבילות. אנו לוקחים אחריות מלאה על התקלה ומצרים על כך. אנו נבצע חידוד והבהרת נהלים עם כל המשתמע מכך.

"לאחר בדיקה שערכנו מדובר על כ 20 חבילות שנלקחו מהשקים. שירות הלקוחות של צ'יטה יבצע שיחות מיידיות עם כל הלקוחות ובמידה ולא הם אלה שאספו יופעל מנגנון פיצוי. חברת צ'יטה הינה חברת המשלוחים הגדולה בישראל ועובדת בשיתוף פעולה עם  1300 נקודות מסירה  ו-22 נקודות ציטה שופס. צ'יטה שליחויות מעבירה כ 100,000 משלוחים ביום ברחבי ישראל למאות אלפי לקוחות מרוצים".