אם לשפוט על סמך הכתבות שפורסמו עליו והנוכחות שלו ברשתות החברתיות, אלעד בורנשטיין הוא מאנשי האופנה הישראלים המשפיעים ביותר בעולם. מפיק תצוגות מעבר לים, מרים השקות נוצצות עם סלבריטאיות מהשורה הראשונה, מנהל בית ספר לאופנה, עומד מאחורי שערים בינלאומיים של (רשימה חלקית) נועה קירל, נטלי דדון, יעל שלביה ואלין כהן ושיתופי פעולה עם דמי לובאטו, קלי אוסבורן, ריטה אורה, ניקול שרזינגר וניקי מינאז' (שוב, רשימה חלקית).

בורנשטיין בן ה-35 הוא המנכ"ל והבעלים של חברת "ברוניי", שבה – כך על פי האתר שלה – "החזון הייחודי שלכם מוצא את הנישה שלו". בהבטחה זו פונה בורנשטיין למעצבי אופנה ובעלי עסקים קטנים שברוניי מציעה להם ליווי מקצועי; המודל העסקי מאפשר למעצבים צעירים ללא בסיס ייצור, או לאנשים שמעוניינים להתבסס בתחום הקוסמטיקה, לקבל את כל הדרוש להם תמורת ריטיינר חודשי. זו עסקה מפתה עבור מי שנמצאים עדיין מחוץ לתעשייה הנוצצת, בוודאי כשהיא מוגשת מטעם מי שמתחכך דרך קבע עם הכוכבים והכוכבות שלה.

לקוחות רבים משלמים עשרות ומאות אלפי שקלים עבור שירותיהם של בורנשטיין ושל ברוניי, אבל מה הם בעצם מקבלים בתמורה? בשבועיים האחרונים שוחחו איתנו יותר מ-15 מהם, וכולם סיפרו על דפוס פעולה דומה: שימוש בשמותיהן של סלבריטאיות מהשורה הראשונה כדי לבסס את המוניטין של החברה, הבטחה לסיוע בייצור, ליווי ושיווק מותג בתוך חודשים בודדים – ואז, לאט לאט, קריסה של כל ההבטחות. לקוחות אלה טוענים כי הוצג להם מצג שווא, וכי רק לאחר השקעה כספית ניכרת גילו שהמוצרים שלהם כלל אינם מיוצרים (או מיוצרים באיכות ירודה, או באיחור של חודשים ושנים), שההשקות ששילמו תמורתן תומחרו בלי שום פרופורציה לעלותן האמיתית. בסופו של דבר, טוענים אותם לקוחות, נגבו מאיתנו כספים ואנחנו נשארנו בלי כלום. במקרה החמור ביותר שהובא לידיעת מגזין mako, מאפרת ידועת שם טוענת כי בורנשטיין חייב אותה בכמעט מיליון שקל עבור שירות שעלותו הריאלית עומדת על כחמישית מזה.

טל בלום  (צילום:  זיו אנטוניו מורנו)
צילום: זיו אנטוניו מורנו

טל בלום, לקוחה לשעבר של בורנשטיין: "כמו ילדה עם חלום ענק נעקצתי ביותר מחצי מיליון שקל, אבל זה לא רק הכסף: ראיתי באיש הזה מורה דרך, והוא בגד בי בצורה הכי קשה שיש"

"אלעד מכר לי תוכנית בשק, ואני כמו ילדה עם חלום ענק נעקצתי ביותר מחצי מיליון שקל", טוענת השבוע טל בלום, לקוחה לשעבר של בורנשטיין. "אבל זה לא רק הכסף: אני ראיתי באיש הזה מורה דרך והוא בגד בי בצורה הכי קשה שיש, עברתי אכזבה שאני לא יכולה להסביר. איבדתי את כל התמימות שלי, נכנסתי לדיכאון. הוא צילק אותי לכל החיים, איבדתי אמון באנשים".

בכל פעם הוא רצה עוד כסף

בעשור האחרון מיתג את עצמו בורנשטיין כ"יזם אופנה". בתעשייה הכירו אותו תחילה כבן הזוג והמנוע העסקי שמאחורי מעצב שמלות הכלה והערב עידן כהן; לאחר שהשניים נפרדו, בשנת 2020, בורנשטיין השיק את ברוניי. הוא מיצב אותה כחברת אופנה המאגדת תחת קורת גג אחת מענה למעצבים וליזמים בתחום הקוסמטיקה, לרבות תהליכי עיצוב, ייצור, הפקה והפצה. "כמה דקות אחרי שהתחילה פגישת ההיכרות שלנו הוא אמר, 'אני כבר רואה את זה, את הולכת להפוך לביונסה של עולם האופנה'", מספרת ורד (שם בדוי), לקוחה לשעבר של ברוניי. "הגעתי בלי ניסיון בעיצוב, הלכתי אליו בכלל כדי ללוות חברה שלי, אבל הוא גרם לי לשלם לו. זרקתי עשרות אלפי שקלים על ההבטחות שלו".

נועה קירל (צילום: אינסטגרם, noakirel)
צילום: אינסטגרם, noakirel

לקוחות טוענים שבורנשטיין מספר על קשריו הענפים עם נועה קירל ומציג את עצמו כמי שמנהל "את כל העניינים שלה בחו"ל". מבדיקתנו עולה כי בין השניים קיימת היכרות שטחית בלבד

טל בלום הייתה קוסמטיקאית ובעלת מותג איפור צעיר כשנתקלה בפרסומת של ברוניי ברשתות החברתיות. "כשהכרתי את אלעד היו לי כמה מוצרים בשוק, אבל החלום הגדול שלי היה להוציא קולקציית איפור שלמה, 20 מוצרים שיושקו ביחד", מספרת בלום השבוע. "חלמתי לעשות משהו שלא היה בארץ".

איך התרשמת מבורנשטיין?
"נפגשנו במשרד שלו בתל אביב והוא היה מאוד נחמד. סיפרתי לו על המוצרים שכבר השקתי והוא התלהב, אמר שהוא יעשה איתי מה שעשה כשהוציא קולקציות איפור מלאות עם מאפרות כמו אורטל בניסטי (בניסטי למגזין mako: "בורנשטיין לא יצר איתי קולקציה") וסינדי דזן (מטעמה של דזן נמסר: "עובדים של בורנשטיין טענו כך, ביקשנו מהם להפסיק לומר את הדברים כי הם לא נכונים"). אלעד סיפר שהוא עובד עם נועה קירל, נטע אלחמיסטר ונטלי דדון, שהוא בנה את המותג שלהן ושהוא מביא אותן לכותרות".

>> יש לכם מה להוסיף לסיפור? פנו ישירות לליאור שלו: lior.shalev@mako.co.il <<

דדון עוד תוזכר בהמשך הסיפור הזה. בכל הנוגע לקירל, לקוחות רבים מספרים שבורנשטיין נוהג לדבר על הקשרים הענפים שלו איתה ומבטיח להציג לה את המוצרים שלהם. לקוחות טוענים שבורנשטיין אף הציג את עצמו כמי שמנהל "את כל העניינים של נועה קירל בחו"ל", אלא שמבדיקת מגזין mako עולה כי הדברים אינם נכונים, וכי בין השניים קיימת היכרות שטחית בלבד. אדם המקורב לקירל: "אני לא מכיר את בורנשטיין באופן אישי. הוא סגר לנועה איזה שער בצרפת ושילם לנו על זה כסף". הדברים מהדהדים פרטים שנחשפו על בורנשטיין ב-ynet לפני כשנתיים, שם דווח כי רבים משערי העיתונים שהוא כביכול מפיק ומציג באינסטגרם הם למעשה הפקות מסחריות בתשלום, וכי הם אינם מופיעים כלל בעיתונים המודפסים אלא רק במהדורות הדיגיטליות שלהם ("בורנשטיין אינו מכחיש כי השערים הם מסחריים, אך שולל כי הוא או מישהו מטעמו משלם עבורם", ציין אז הכתב איתי יעקב).

בלום מצדה לקחה את הדברים של בורנשטיין כפשוטם. היא תיארה בפניו את מוצרי האיפור שהיא מעוניינת לייצר, והשניים חתמו על חוזה; לדבריה הבטיח בורנשטיין כי בתוך 6-3 חודשים היא תקבל את קולקציית החלומות שלה. "סגרנו על ריטיינר חודשי של 3,000 שקל במשך חצי שנה", היא מספרת.

אלבירה ברוניי (צילום: באדיבות המצולמת )
צילום: באדיבות המצולמת

אלוירה שמאילוב, בעלת מותג האופנה Elvira: "כבר בחודש הראשון הבנתי שאני לא מעוניינת להמשיך את ההתקשרות עם בורנשטיין, אבל הוא לא ביטל את התשלומים ולא החזיר את הכסף"

החודשים חלפו, ובלום לא קיבלה את המוצרים שהובטחו לה. "בכל פעם היה לאלעד תירוץ אחר, ובכל פעם הוא רצה עוד כסף", היא מספרת.

כמה כסף?
"עשרות אלפי שקלים על אריזות, 26 אלף שקל עבור משלוח, 15 אלף עבור אתר שהוא הבטיח לקדם לי. לא הייתה לי ברירה אלא לשלם. אלעד טען כל פעם שתכף הכל קורה, שהמוצרים כמעט מוכנים, שהמשלוח רק מתעכב. במשך חצי שנה לא היה לי כלום בידיים ובינתיים יצאו ממני מאות אלפי שקלים".

אחרי כחצי שנה הודיע בורנשטיין שההזמנה מוכנה והקולקציה נחתה בישראל. "פתחתי את הקופסאות", מספרת בלום, "וראיתי שמ-20 המוצרים שהזמנתי הגיעו רק כמה מברשות איפור, אריזה ריקה של מייקאפ ואריזה של סבון לגבות".

שאלת את אלעד מה קרה?
"הוא אמר שהדברים יגיעו בקרוב ושאני כבר צריכה לחשוב על אירוע השקה. הצעתי שנפיק אירוע בארץ, אבל הוא רצה שנעשה את זה בדובאי".

נשמע יקר.
"הוא אמר שזה יעלה בסביבות 80 אלף שקל, ושאם אני כבר משקיעה סכום באירוע, כדאי שנעשה אותו כמו שצריך".

נכנסנו לחובות, לקחנו הלוואות

מועד ההשקה נקבע, משפיעניות הוזמנו וכרטיסי טיסה אושרו, אבל כוכבת האירוע – קולקציית האיפור – עדיין לא הגיעה. "כשהבנתי שהקולקציה לא תגיע בזמן להשקה היה לי ברור שאני חייבת לעשות משהו", מספרת בלום. "לקחתי את האריזות שהגיעו ויצרתי פורמולה עם מפעל פה בארץ, ללא מעורבות של אלעד. שילמתי מאות אלפי שקלים, אבל לא הייתה לי ברירה, היינו בערך חודש לפני ההשקה".

אלא שגם ההשקה לא התקדמה כמתוכנן. "סמכתי על אלעד כשהוא אמר שזה יעלה 80 אלף, אבל די מהר המחיר עלה ועלה", טוענת בלום. "בסופו של דבר הוצאתי על הטיול הזה קרוב ל-650 אלף".

איך זה קרה?
"הייתי בתוך הלופ של אלעד, שכל פעם דרש עוד כספים. את ההשקה הוא רצה שנעשה במלון ורסאצ'ה, אחד היקרים בדובאי. הוא אמר שבגלל שאני מביאה משפיעניות תהיה לי הנחה, דבר שלא קרה. שילמתי גם על הטיסות והשהות של כל המשפיעניות, הארוחות, הבילויים, אירוע ההשקה עצמו, ותשלום נפרד של עשרות אלפי שקלים לכל אחת מהמשפיעניות עבור הקידום של המותג בסושיאל".

המון כסף.
"כל הכסף שהיה לי, הכסף שבעלי ואני חסכנו כדי לקנות בית. אבל האמנו שזו השקעה שתחזיר את עצמה, הרי כל המהות של הנסיעה הייתה לקדם את המותג שלי. זה היה סיכון ענק, אבל החלטתי ללכת על זה. האמנתי בעצמי, באלעד ובמותג".

נטלי דדון (צילום: רחלי פרידמן)
צילום: רחלי פרידמן

על פי התכתבות שהגיעה לידינו, נטלי דדון גבתה מבורנשטיין תשלום תמורת חלקה בהשקה בדובאי - והוא מצדו דרש מהלקוחה, טל בלום, סכום יותר מכפול מזה שדדון עצמה דרשה

אל ההשקה בדובאי יצאו בין השאר נטלי דדון, שני גולדשטיין, סינדי צ'אדי ואורטל בניסטי. אליהן הצטרפה כתבת של "ישראל בידור", שהייתה אמונה על קידום המותג בסושיאל.

וההשקעה הכלכלית אכן הוכיחה את עצמה?
"במהלך השהות בדובאי דיברתי עם חלק מהמשפיעניות והבנתי שהם לא הגיעו כדי לעבוד, אף אחד לא אמר להם שהם מחויבים לסקר את האירוע. אמרו להם רק שהם נוסעים לטיול על חשבון בחורה עשירה ושהם מוזמנים לפרגן לה באינסטגרם. ואז, כשחזרתי לארץ, התחלתי לקבל שיחות מחלק מהמשפיעניות האחרות שהיו שם. הן אמרו שהן מחכות לקבל ממני את הכסף עבור האירוע".

כסף ששילמת לאלעד?
"בדיוק. אלעד שלח לי הצעות מחיר עבור המשפיעניות שהגיעו לסקר ושילמתי עבור כל אחת. בדיעבד גיליתי שאת הכסף הוא שמר לעצמו, שהוא עשה עליי קופה".

למערכת מגזין mako הגיעו התכתבויות המעידות כי המשפיעניות המדוברות אכן ביקשו מבלום את הכסף שהתחייבה כביכול לשלם. מתוך אותן התכתבויות התברר לבלום כי נגבו ממנה עבור שירותיהן של המשפיעניות סכומים גבוהים משמעותית מאלו שהן עצמן דרשו, וכי חויבה לשלם גם למשפיעניות שסיכמו עם בורנשטיין כי יגיעו לאירוע ללא תשלום. מהתכתבות אחת, בעניינה של דדון, עולה כי היא גבתה מבורנשטיין תשלום תמורת חלקה בהשקה - והוא מצדו דרש מבלום סכום יותר מכפול עבור שירותיה (דדון עצמה העדיפה שלא להתייחס לדברים).

ההשקה הסתיימה, אבל בלום עדיין לא קיבלה את המוצרים שהובטחו לה, והמשפיעניות עדיין המתינו לשכרם. לטענתה החלה להבין שעלות האירוע בפועל הייתה נמוכה בעשרות אלפי שקלים מהסכום שנדרשה לשלם - לדבריה גילתה בין השאר ששילמה יותר מ-18 אלף שקל על ארוחת ערב שהחשבון בה היה 6,000 שקל בלבד - ולאור רצף ההתרחשויות והגילויים החליטה לבטל צ'קים על סך 400 אלף שקל שמסרה לבורנשטיין, ושהאחרון עדיין לא הפקיד. בין השניים נוצרה התנצחות משפטית שבסופה התחייב בורנשטיין לספק סוף סוף לבלום את המוצרים, והיא בתמורה החזירה לו 100 אלף שקל מתוך ה-400 אלף. "אם היו לי כוחות נפש להתמודד איתו הייתי ממשיכה ותובעת אותו", אומרת בלום, "אבל לא נשארו לי כוחות. הוא שבר אותי נפשית".

אלעד בורנשטיין (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של Elad Borenstein)
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של Elad Borenstein

נועם (שם בדוי), בכירה בתעשיית האופנה: "בורנשטיין חולם להיות מפורסם. הוא בנה לעצמו איזו פיקציה בעולם היוקרה שהוא חושב שהוא משתייך אליו, כל מה שחשוב לו זה לראות ולהיראות"

גם תהילה (שם בדוי), שנחשבת לאחת המאפרות המבוקשות בישראל, ביקשה להוציא קולקציות מוצרים דרך ברוניי. "היום אני יודעת שלהוציא קולקציה כמו שהוצאתי עם אלעד זה דבר שעולה בערך 200 אלף שקל", היא אומרת, "אבל אלעד בורנשטיין הוציא ממני במרמה כמעט מיליון". 

תהילה פנתה לבורנשטיין לפני כחמש שנים. "יש לו מלא כריזמה, הוא מציג את עצמו כבחור מקושר, יש סביבו תחושה של אבק כוכבים, אבל ברגע שנופלים אצלו אין דרך חזרה", היא טוענת השבוע. "הוא סגר איתי על הוצאת קולקציה בתוך חצי שנה, וביקש סכום של כמה אלפי שקלים בחודש. אבל עבר זמן, לא קיבלנו שום דבר, ובינתיים אלעד ביקש עוד ועוד כספים. עשרות אלפי שקלים בכל פעם. רק אחרי שנתיים וקרוב למיליון שקל קיבלנו את המוצרים".

כמה תכננתם להוציא?
"הערכנו שזה יעלה 250 אלף שקל, כסף שהיה לנו רק כי בן זוגי ואני חסכנו כל החיים בעבודה קשה. נכנסנו לחובות בגלל אלעד בורנשטיין, לקחנו הלוואות גדולות. עד היום אנחנו מלקקים את הפצעים מהמצב שהוא גרם לנו מבחינה כלכלית. הוא חירבן לנו שנתיים מהחיים, פגע לנו בעסקים ובזוגיות. הוא לקח לנו את כל החלומות והשאיר אותנו בחובות". 

אני מניחה שהתעמתת עם בורנשטיין. מה הוא אמר?
"הוא אלוף העולם במניפולציות, בלעוות את המציאות. הוא הופך את כולם לאשמים חוץ מאת עצמו. הוא רמאי ושקרן מהזן הכי נחות שיש, עובד על אנשים פשוטים שאין להם קשרים בתעשיית האופנה, לוקח אותם כפרויקט בידיעה שהוא הולך לרמות אותם. הוא עושה את זה בלי מצפון". 

הכי שופוני והכי גלאם

מה מניע את אלעד בורנשטיין? "הוא חולם להיות מפורסם", אומרת נועם (שם בדוי), בכירה בתעשיית האופנה. "הוא בנה לעצמו איזו פיקציה בעולם היוקרה שהוא חושב שהוא משתייך אליו. כל מה שחשוב לו זה לראות ולהיראות, להיצמד לבכירים בתעשיית האופנה ולמפורסמים, להגיד 'עשיתי, עשיתי, עשיתי' ולהפוך את עצמו לסלב".

אופירה וברקו מראיינים את רוני מאנה (צילום: מתוך
צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת 12

עובד לשעבר אומר שבורנשטיין הקפיד לספר ללקוחות כי רוני מאנה הוא מבעלי "ברוניי". מאנה עצמו מוסר כי השותפות עם בורנשטיין, עליה דווח ב-2020, "מעולם לא יצאה לפועל"

"אלעד מציג את עצמו כאליטה, הכי שופוני והכי גלאם", אומרת אלה (שם בדוי), קולגה של בורנשטיין. "הוא מאוד מניפולטיבי, יודע לדבר ולמכור. אם הוא ירצה למכור לך אוויר, את תשלמי לו על אוויר. יש בין הלקוחות שלו נשים צעירות מהפריפריה שנותנות לו את כל החסכונות שלהן כדי לשבור את תקרת הזכוכית ולהתקדם, והוא משאיר אותן בלי כלום".

מצד שני, במהלך העבודה על התחקיר הזה גיליתי שבמקרים מסוימים הוא כן החזיר כספים לאנשים שתבעו אותו.
"הוא לא אוהב לשלם כסף. עד שלא מאיימים עליו בתביעות ובהוצאה לפועל, הוא לא משלם".

ארז (שם בדוי), שעבד עם בורנשטיין: "היו מגיעים למשרד המון לקוחות כדי להתלונן שאלעד לא עומד בהתחייבויות שלו ועוקץ את הכספים שלהם. זה לא מזיז לו, הוא חושב שהוא מעל כולם. הייתה מעצבת אופנה שטענה שהוא לקח ממנה במרמה 100 אלף שקל, ויום אחד ראיתי במו עיניי שהגיע למשרד בחור גבוה ומקועקע עם אקדח. באותו יום אלעד שילם למעצבת את כל הסכום".

בשיחות שערכנו עם לקוחות, קולגות וספקים עלו שוב ושוב שמות של ידועניות ישראליות שבורנשטיין מספר על קרבתו העסקית אליהן, ביניהן רוסלנה רודינה; בורנשטיין מספר שאת קולקציית בגדי הים שלה הם יצרו בשיתוף פעולה, אלא שלדברי רודינה הם עשו ביחד רק "פיילוט ראשוני". שם אחר שמזכיר בורנשטיין הוא זה של פנינה רוזנבלום, ובדצמבר 2020 אכן פורסם כי נחתם הסכם לשיתוף פעולה בשווי 200 אלף דולר בין רוזנבלום לאפליקציית השופינג "שופטאגר" בתיווך בורנשטיין. "נחתמה עסקה, אבל לא היה כלום", מעדכנת רוזנבלום השבוע. "אלעד קישר בינינו, הוא היה אמור לסדר את הדברים, אבל מכל ההבטחות לא יצא שום דבר".

בנובמבר 2020 פורסם שבורנשטיין גייס את אנשי העסקים רוני מאנה וגיא בלושינסקי כשותפים בברוניי, ועובד לשעבר בחברה מספר שהבוס הקפיד לספר ללקוחות כי מאנה הוא מבעלי החברה, אלא שמאנה עצמו מוסר כי "השותפות מעולם לא יצאה לפועל".

פנינה רוזנבלום בראיון לחדשות 12 (צילום: חדשות 12)
פנינה רוזנבלום בראיון לחדשות 12|צילום: חדשות 12

בורנשטיין מספר על קרבה עסקית לפנינה רוזנבלום, שב-2020 פורסם כי תיווך בעסקה בינה לבין אפליקציית "שופטאגר". רוזנבלום: "נחתמה עסקה, אבל מההבטחות לא יצא שום דבר"

אלוירה שמאילוב, בעלת מותג האופנה Elvira, מספרת שלמדה מהר מאוד על הפער בין האופן שבו בורנשטיין מציג את עצמו ואת עסקיו לבין התנהלותו בפועל. "פגשתי אותו בשנת 2021 במשרדים במגדלי חג'ג', שני חדרים ענקיים, מקום מפואר מאוד. הוא אמר שהוא מאוד קרוב לנועה קירל, שהוא הלביש אותה לקליפ".

מה סוכם ביניכם?
"הוא היה אמור לספק לי ליווי בהשקת קולקציה חדשה וקידום של קולקציה קיימת. הוא רצה על החבילה הזו 2,800 לחודש בשישה תשלומים רצופים. כבר בחודש הראשון הבנתי שאני לא מעוניינת להמשיך את ההתקשרות איתו, אבל הוא לא ביטל את התשלומים ולא החזיר את הכסף" (תרחיש זהה, של המשך גביית תשלומים לאחר בקשה לסיום התקשרות, מתארים שלושה לקוחות נוספים - ל"ש).

למה החלטת שאת לא מעוניינת בשירותיו של בורנשטיין?
"כי הכל אצלו חארטה, כל מילה שיוצאת לו מהפה. אבל הוא מאמין לעצמו, וכשאת מוכיחה אותו הוא עושה לך גזלייטינג. חשבתי לתבוע אותו, אבל לא היו לי זמן וכוחות לזה".

זה ניצול ציני של אנשים תמימים

ורד, שבורנשטיין הבטיח לה להפוך לביונסה, מספרת שהכירה את יזם האופנה בשנת 2021. "בדיוק הפכתי לעצמאית, וחברה סיפרה לי שיוצאת מהארץ קבוצה מטעם ברוניי כדי להציג בשבוע האופנה בדובאי. פגשתי את אלעד במשרדים שלו וראיתי אדם עם כריזמה, פה ממולח, משכנע. אני בכלל לא מעצבת, אני יזמית, אבל הוא שכנע אותי שזה לא משנה ושכדאי לי להציג בדובאי. הוא דרש 2,800 שקל לחודש ועוד 4,800 דולר על התצוגה בדובאי".

ומה קרה?
"חתמתי איתו, אבל לא קיבלתי כלום ממה שהובטח לגבי הליווי בייצור הקולקציה. לא מעצבים, לא כלום. אלעד מעולם לא הצטרף לפגישות עבודה, לא ענה לטלפונים, ההתנהלות שלו הייתה זוועה. הוא מבטיח עולם ומלואו ולא עושה כלום".

מה לגבי שבוע האופנה בדובאי?
"הגענו לשם והוא לא התערב בכלום, רק הסתובב שם וקיבל מאיתנו צעקות. לא היו אנשי צוות, אנחנו הלבשנו לבד את הדוגמניות, היה כאוס לא נורמלי, לא היו אוכל או אפילו שתייה. לא ראיתי גם אף אחד שבא לסקר, אף אחד לא התעניין. זה היה ניצול ציני של אנשים תמימים שסומכים על הפה שלו. כל מה שעניין את אלעד היה מאיפה הוא יגזור עלינו קופון".

אלעד בורנשטיין (צילום: שי פרנקו)
צילום: שי פרנקו

קולגה של בורנשטיין: "הוא מאוד מניפולטיבי. יש בין הלקוחות שלו צעירות מהפריפריה שנותנות לו את כל החסכונות שלהן כדי לשבור את תקרת הזכוכית ולהתקדם, והוא משאיר אותן בלי כלום"

ורד מספרת שהיא והמשתתפות הישראליות האחרות בשבוע האופנה שוקלות כעת להגיש תביעה ייצוגית נגד בורנשטיין. אם וכאשר, זו לא תהיה הפעם הראשונה שבה מוצא את עצמו בורנשטיין מול פעולות משפטיות: מבדיקתנו עולה כי בחמש שנות הפעילות של ברוניי הוגשו נגדה ונגד בורנשטיין לכל הפחות שמונה תביעות, ביניהן של לקוחה בשם רוני ולוז'ני שתבעה מהחברה 42 אלף שקל לאחר שלטענתה הובטח לה שידועניות ילבשו את הבגדים שעיצבה, מה שמעולם לא קרה, וכי קיבלה מברוניי סחורה פגומה וירודה. לקוחה אחרת, נעמי ספיר, תבעה מהחברה 10,500 שקל בשל טענות דומות.

משיחות עם לקוחות ועובדים לשעבר עולה כי השיטה של בורנשטיין היא למשוך לקוחות קטנים כמו ורד, ולוז'ני וספיר, לדרוש תשלום ריטיינר צנוע באופן יחסי, ועל הסכום הקטן והקבוע להוסיף דרישות תשלום חדשות שמגיעות לעשרות ומאות אלפי שקלים. "נוצר מצב שהלקוחות כבר תלויים בו", אומר אדם שעבד עם בורנשטיין. "הכל מתעכב, הכל נמרח, הוא לוקח מהלקוחות כסף לפני שהוא בכלל מתמחר את המוצר לספקים, וככל שעובר הזמן הוא מבקש עוד ועוד תשלומים. הוא יצר מצב שבו הלקוחות צריכים לרקוד לפי המנגינה שהוא מכתיב להם".

ברוניי בתגובה: "טענות שקריות ומופרכות" 

מ"ברוניי" נמסר בתגובה: "החברה עובדת עם דוגמניות ומשפיעניות מובילות מהארץ ומהעולם. בין לקוחות החברה נמנים כמה מהשמות הבכירים ביותר בתעשייה, כאשר במסגרת שיתופי הפעולה השונים ניתן למנות מפורסמות כמו ג'ניפר לופז, ניקי מינאז' וקלי אוסבורן, כמו גם מעצבים וגופים בתחילת דרכם. החברה גם עבדה ובהצלחה יתרה עם כל הידועניות הישראליות אותן ציינתם. אף גורם מהנהלת החברה מעולם לא ניכס לעצמו קרדיט על הישגים לא לו. מדובר בשקר.  

לגבי נועה קירל, אנחנו אכן עמדנו מאחורי הפקת שני שערים בינלאומיים שפורסמו בכל אמצעי התקשורת בארץ. מעבר לכך, היחידה שעומדת מאחורי הצלחתה של נועה קירל - היא נועה. לא צריך להיות מדעני טילים כדי להבין זאת.

לגבי רוני מאנה: לא ברורה הטענה, שכן כפי שסוקר בעבר מר מאנה היה אמור להיכנס כשותף מנהל אך בסופו של דבר שיתוף הפעולה לא נחתם. כך זה בעסקים, לפעמים מתחרטים.

התעריפים אותם גובה החברה עבור הליווי המקצועי נקבעים על פי אמות מידה בינלאומיות. החברה מעולם לא הבטיחה ולא התחייבה להית הכי זולה בתעשייה. להפך, מדובר בחברת בוטיק בינלאומית והמחיר בהתאם - ואף מוצג מראש. כל המרואיינים בכתבה חתמו מיוזמתם ובשמחה על הסכמי התקשרות, לכולם הייתה זכות הבחירה אם לקבלם או לחפש אנשי מקצוע אחרים. 

כמו חברות אחרות, לצערנו, לאחר פרוץ המלחמה, קיבלנו במספר מקרים בודדים סחורה לא תקינה ומיד פיצינו את הלקוחות באופן מלא, ביניהן גם הגברת רוני וילוז'ני והגברת נעמי ספיר. מעולם לא התנערה החברה מאחריות למקרים בודדים אלה ומעולם לא "נעלמה" ללקוחות אלה. ההפך הוא הנכון. לא ברור לנו מדוע בחרו להכפיש אותנו שכן כאמור כל תקלה בשרשרת האספקה, בין אם מאז המלחמה ובין אם בגלל סיבה אחרת, הובילה לפיצוי/ להסכמה על חלופה.

לגבי גברת טל בלום: 

1) הטענות שקריות ומופרכות מן היסוד.

2) לא היה ולא נברא.

3) מעולם איש לא חייב אותה לשלם לחברה שום סכום.

4) אנחנו עומדים מאחורי הצעות המחיר והתעריפים שלנו בגב זקוף, בגאווה ובראש מורם, ולא בכדי. הניסיון והקשרים ארוכי השנים שהחברה מביאה עימה, מדברים בעד עצמם.

5) הניסיון של הגברת טל בלום להלך אימים על החברה, באמצעות משרד עורכי דין נוצץ, נחל כישלון חרוץ שבסופו היא נדרשה לשלם לחברה למעלה מ-100 אלף שקלים.

אנחנו לא מכירים מקרה שבו לקוח נדרש לשלם מיליון שקלים ולא קיבל את הסחורה או שהסחורה התעכבה במשך שנתיים. במקרים מסוימים, משרד הבריאות מעכב אישורי ייבוא של תכשירי קוסמטיקה שונים, ואכן יתכנו עיכובים משמעותיים. כל אחד בתעשייה מבין ויודע זאת. הניסיון להטיל בנו דופי בעניין הזה מגוחך, מביך ולא מקצועי.

לגבי שבוע האופנה בדובאי, אירוע משנת 2021 - אנחנו לא הפקנו את שבוע האופנה ולא היינו אחראים על התוכן שבו או טיב האירוע, אלא נבחרנו רק כדי לבצע את הרישום בישראל. את הטענות יש להפנות לחברת ההפקה.

לצערנו גורמים אינטרסנטיים פועלים כדי לפגוע במותג ובהצלחה שלו. החברה תמשיך להוביל ולפרוץ דרך לרבים אחרים בתחום האופנה. ובאותה נשימה, כל מי שמרגיש שיש לו צורך לייצר מולנו שיח, להציג תקלה, אירוע שחווה אותו כשלילי - תמיד מוזמן לפנות אלינו. אנחנו מציעים את כל הקשב והתחייבות לפעול מיידית כדי לתקן ולהשתפר ולהיות הכי טובים שאפשר בתעשייה.