Asos החליטה לחייב את הלקוחות שלה על החזרת פריטים – בצעד שנוי במחלוקת שהוביל לכעס בקרב קונים. חלק מהם, קיבלו בסוף השבוע האחרון מייל, לפיו הם זוהו כלקוחות בעלי "שיעור החזרה גבוה לעתים קרובות", כפי שדיווח אתמול (שני) ה-BBC. אותם לקוחות, ישלמו מעתה 3.95 ליש"ט (19.39 שקלים) שינוכו מההחזר שלהם. זאת, במידה שעלות הבגדים או מוצרי הקוסמטיקה שהחליטו להחזיר, שווים יותר מ-40 ליש"ט (196.30 שקלים).

החברה אומנם לא ציינה מה מהווה "שיעור החזר גבוה", אך טענה כי "שום דבר לא השתנה" עבור רוב הלקוחות שלה. "אנחנו עושים את השינוי הזה כדי שנוכל להמשיך להציע החזרות חינם לכל הלקוחות שלנו", כפי שנמסר מטעם אסוס ל-BBC. "עבור קבוצה קטנה של לקוחות בבריטניה, עם שיעורי החזרה גבוהים לעתים קרובות, שהרגלי הקניות שלהם הופכים את ההצעה להעניק להם החזרות חינם בלי תנאים ללא-ממשית, הם עדיין יכולים לקבל החזרות בחינם, אם הם שומרים על 40 ליש"ט או יותר מההזמנה שלהם".

מטעם החברה, שהכלל החדש שהשיקה הושק ללקוחותיה בצרפת, גרמניה וארה"ב מוקדם יותר השנה, נמסר גם כי לקוחות שנרשמו ל-Asos Premier, יקבלו החזרות חינם אם ישמרו לפחות 15 ליש"ט (73.61 שקלים) מההזמנה שלהם.

המייל האחרון הוביל כאמור לביקורת על האתר הפופולרי. "כל הקטע של קניות מקוונות זה שזה סיכון, אבל אתה יכול לתבוע את כל כספך בחזרה אם אתה לא מרוצה", כפי שסיפרה אחת הלקוחות המאוכזבות לתאגיד השידור הציבורי בבריטניה. "למרות שזה לא סכום גבוה, זה יכול להצטבר במהלך השנה וזה בזבוז כסף", הוסיפה אותה לקוחה, שציינה כי הצעד "בהחלט" יגרום לה להפחית את הקניות באתר.

בנוסף סיפרה כי אסוס "ידועה לשמצה" בשל המידות שלה. "רק לאחרונה קיבלתי את אותו ג'ינס שלוש פעמים עד שקיבלתי סוף-סוף את המידה הנכונה, בחיים לא הייתי ככה מחויבת לג'ינס, אם כל פעם שהייתי צריכה לשלוח אותו בחזרה הייתי משלמת את העמלה". ביקורת זהה התרחבה גם לרשתות וב-X נכתב באחד הציוצים כי "הבעיה בהחזרים גדולים, היא העובדה שמחצית מהמלאי לא מתאימה והאיכות ירודה", צוין על ההיצע באתר, "אני אקח את הרגל הקניות שלי למקום אחר".

אנליסטית המדיה קיילי קורנליוס, ציינה, כך לפי הדיווח, כי הפופולריות של אסוס בקרב משפיענים ויוצרי תוכן עשויה להוות גורם בהחלטת החברה לחייב חלק מהלקוחות על החזרות. אותם משפיענים עושים "הול קניות" באתר ומציינים מה ישמרו ומה יחזירו ממה שרכשו, טרנד שלדברי קורנליוס הוביל "לזרימה של החזרות, מה שייתכן ואילץ את אסוס להחמיר את המדיניות, כדי לגרום לאנשים לחשוב טוב יותר לפי קנייה".