במשך שנה שלמה צפיתם בפרסומת אחר פרסומת. עכשיו, בתחילת 2016, הגיע הזמן להסתכל אחורה ולהבין איזו מהן הצליחה להניע אתכם לפעולה. איזו פרסומת הייתה המשכנעת ביותר. לקחנו את 10 הפרסומות הבולטות בשנה החולפת ובדקנו את מידת האפקטיביות שלהן בקרב הציבור הרחב ובקרב אנשי שיווק ופרסום.
עוד ב-mako כסף:
בראש שני הדירוגים עומדת בגאון הפרסומת של שוקו טרה (יהושע TBWA), שמצליחה לשלב את השילוש הקדוש בפרסום אפקטיבי: מענה על צורך פרסומי חזק (פחות סוכר לילדים), מסר חד ופשוט ופרסומת מצחיקה וכיפית. לא מעט פרסומות מצחיקות ואהובות משאירות את הצופה בלי מושג על הנושא המקורי שלהן. מנגד, פרסומות ברורות ופונקציונליות מסתכנות בשעמום. הפרסומת הזו הצליחה לחמוק מכל המלכודות האלה.
הציבור מציב במקום השני את הפרסומת לאתר Wobi, שמציג כמה כסף אתם מבזבזים במהלך חייכם (AVRAHAM). בחירה מעניינת, ואולי אפילו לא צפויה. בלי להשתמש בהומור או בכוכבים מוכרים, הציבור נענה למסר ברור שנוגע באופן ישיר לחייו האישיים.
הפרסומות של סלקום TV (גיתם BBDO) זוכה להערכה רבה בקרב אנשי המקצוע. החברה השיקה השנה מותג חדש לתחום הטלוויזיה, ובחרה באודי כגן כפרזנטור בניסיון למצב את המותג כצעיר וחתרני יותר מסלקום עצמה ולהביא לו ערכים של חדשנות ושל רעננות. הפרסומאים מעריכים את הקו החדש, כמו גם את המסרים השיווקיים הקוראים תיגר על שוק הטלוויזיה בכבלים.
פרסומת נוספת שזוכה להערכה רבה בקרב קהל אנשי הפרסום, היא הפרסומת של חיש גד. מפעל הפיס נוקט שנים באסטרטגיה עקבית שלא מבטיחה הגשמת חלום גדול, אלא מתנה קטנה על הדרך. קהלי היעד משתנים, החלומות משתנים, אבל הנרטיב תמיד נשמר. הפרסומות מלוות תמיד בהומור ומסופרות באופן שיוצר הזדהות אצל הצופה. השילוב בין העקביות והחדשנות מעניק לה מקום גבוה בדירוג.
ממצאי סקר שנערך עבור MAKO על ידי מכון המחקר פאנלס. בסקר השתתפו 499 חברים בפאנל המשיבים האינטרנטי שלPanel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל - מגיל 18 ומעלה. הסקר נערך בתאריך 3 עד 5 בינואר 2016. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.