פרוקטר אנד גמבל (P&G) האמריקאית, המפרסמת הגדולה ביותר בעולם, מצמצמת את היקף הפרסום הממוקד ברשת החברתית פייסבוק לאחר שהגיעה למסקנה כי הוא אינו יעיל, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".
"התמקדנו יותר מדי ובאופן צר מדי", אמר סמנכ"ל השיווק של P&G, מארק פריצ'רד, בראיון לג'ורנל. "ועכשיו אנחנו בוחנים: מה הדרך הטובה ביותר להגיע לחשיפה הרבה ביותר אך גם ברמת הדיוק הנכונה?".
עוד ב-mako כסף:
- העיירה היפנית שמצליחה לייצר אפס אחוזי אשפה
- לקוחות מתלוננים: יש עובש בבונזו שרכשנו
- מסחר באמזון הוא לא לבעלי לב חלש
P&G גם סיפקה דוגמאות לנימוק החלטתה. כך למשל, לפני שנתיים ניסתה החברה לפרסם את מותג מטהרי האוויר פבריז (Febreze) בפרסום בפייסבוק שהתמקד ב"בעלי חיות מחמד במשקי בית עם משפחות גדולות". במהלך הקמפיין, מכירות פבריז לא צמחו כלל, אום כאשר P&G הרחיבה את הקמפיין גם לאנשים מעל גיל 18 נרשם גידול במכירות.
החלטת החברה, אשר על מותגיה נמנים אבקת הכביסה "טייד" וחיתולי "פמפרס", אינה מבשרת בהכרח על כך ש-P&G תצמצם את הוצאותיה הכוללות על פרסום בפייסבוק, והחברה גם תמשיך לעיתים להשתמש בפרסומות ממוקדות.
אולם הספקות לגבי יעילות פרסום ממוקד ברשת החברתית הגדולה בעולם, המשתמעים מהחלטת P&G, עלולים להיות בשורות רעות עבור פייסבוק, שהכנסותיה מפרסום בשנה שעברה הסתכמו ביותר מ-17 מיליארד דולר.
יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:
בדיקה: יו"ר הרכבת ניסה לתפור ג'וב לבתו של בכיר ברשות המסים
מת הבריטי העשיר בעולם