כמה כבר אפשר לבלות ביחד מול הטלוויזיה, במסעדות או בקולנוע? בתקופת הקורונה ישראלים רבים התאהבו מחדש בבילוי הבייתי, ואל תוך מציאות זו פרצו לחיינו מחדש משחקי קופסה יצירתיים שנועדו לענות על החסך שנוצר. אחד מהם הוא משחק הקלפים AskQ, משחק שאלות אינטימי שנועד להעמיק ולחזק קשרים חברתיים. במבט לאחור, מתברר שהוא אף הציל מערכות יחסים רבות מפרידות. "אני יודעת שבקצה יש אנשים שאני משנה להם את החיים", מספרת נועה, המייסדת והבעלים.
נועה הדרי (31) מתל אביב, המייסדת, היא גם יועצת ארגונית, מנחת קבוצות ומומחית למיומנויות תקשורת בין אישית. "אחד הכלים שמשתמשים בהם הכי הרבה בייעוץ והנחייה הוא שאילת שאלות, וכך גיליתי את הקסם בכך וקלטתי שאני מאוד טובה בזה", היא מספרת. הסיפור של העסק שלה התחיל בצורה הכי אותנטית שיש: "היה בחור שהייתי דיי מאוהבת בו והיינו נפגשים אחת לכמה זמן ויושבים ביחד על בקבוק וויסקי. באחד הערבים האלו הרגשתי שבא לי שמשהו אחר יצא מהערב הזה, ובגלל המורכבות של הקשר בנינו היו דברים מתחת לפני השטח שלא נאמרו עד אז. אמרתי לו ׳בוא נשחק במשחק שאלות׳, והערב הזה התגלגל ללילה לבן".
הם ישבו במשך לילה שלם ושאלו אחד את השני שאלות כנות ועמוקות, והרגישו שהקשר ביניהם מתפתח לכיוון חדש. "עד היום קשה לי לתאר מה זה יצר ביחסים, בשיח ובתקשורת שלנו. נאמרו דברים שלא נאמרו בינינו מעולם ונשאלו שאלות שלא יכולנו להעלות על השולחן לפני כן", היא משתפת ומוסיפה, "הערב הזה היה כל כך טוב שזמן קצר לאחר מכן הוא כבר ביקש שנשחק שוב בשאלות".
"היה לי כל כך משעמם שהחלטתי לכתוב את השאלות"
כשהיא סיפרה על הערב המיוחד לחברות שלה, הן ביקשו ממנה את השאלות כדי לשחק בכך גם כן. "הצלחתי לשחזר מהראש 7 שאלות וכל אחת השתמשה בהן עם בן הזוג שלה. חלקן חזרו מאוהבות ואפילו מאורסות", היא מספרת ומדגישה, "בנקודה הזו הבנתי שקורה פה משהו ממש טוב. בדקתי בשוק אילו משחקי שאלות יש וראיתי שהמשחקים הקיימים לא מתאימים תמיד לכל סיטואציה. לדוגמה, במקרה בו מופיעה שאלה אינטימית והמפגש הוא בכלל משפחתי".
הדרי הבינה שהיא עלתה על רעיון טוב, אך החיים גרמו לה להתמהמה עם הוצאתו לפועל. "הייתי שכירה, החיים כמו החיים קרו, וזה פשוט לא קרה. יום אחד נכנסתי לבידוד בקורונה, בתקופת יום כיפור, וישבתי בבית בדירה לבד לגמרי", היא נזכרת, "היה לי כל כך משעמם שהחלטתי לכתוב את השאלות. בלילה אחד כתבתי מאות שאלות, וסיימתי את יום כיפור עם משחק מוכן".
הדרי שכרה מעצבת והחלה לקדם את המשחק החדש, אך הדברים נעצרו שוב מעצמם, עד לרגע אחד: "בדצמבר 2020, כשסבתא שלי נפטרה, נכנסתי לתקופה לא טובה ולא הצלחתי לעשות שום דבר במהלכה. יום אחד, המעצבת שלי שאלה אותי מה קורה עם המשחק והציעה לי להשתמש בלוגו שמעוצב בהשראתה של סבתא שלי. מהרגע שהיא אמרה לי את זה תוך חודש המשחק היה מוכן. הרצון ליצור משחק לזכר סבתא שלי נתן לי בוסט של אדרנלין".
בעיצומה של הקורונה, ושבועיים לפי הוולנטיין, היא הוציאה את ערכת ה"Foreplay" לזוגות. "הכנתי מאה עותקים והייתי בטוחה שרק החברים והמשפחה ירכשו אותם. העליתי פוסט לפייסבוק שם סיפרתי את הסיפור האישי שלי ושל הבחור ששתיתי אתו וויסקי, ישבנו לשתות משהו ולהדליק סיגריה, ותוך דקה הטלפון שלי פשוט קרס", היא נזכרת, "לא הפסקתי לקבל טלפונים, וואטספים והודעות. תוך שעתיים נגמרו כל הערכות".
ברגע זה, היא הבינה שמדובר בהזדמנות חייה. "הבנתי שהמצאתי משהו שאשכרה עובד וקיבלתי פידבקים מטורפים. קיבלתי הודעות מאנשים שסיפרו שהמשחק הציל להם את הזוגיות. החלטתי ללכת על זה במאה אחוז והתפטרתי מהעבודה כשכירה כדי להשקיע מאתיים אחוז בעסק", היא מספרת ומודה, "ההתחלה של העסק הייתה התחלה שכל בעל עסק רק יכול לחלום עליה, אבל זה היה מפחיד כי כל הזמן חיפשתי מה הקאטצ׳. עד היום אני פוחדת מזה, אבל היום אני כבר יותר בטוחה בעצמי. יש תמיד ביקוש לשאלות, כי יש תמיד ביקוש לשיח ואינטימיות".
"הרבה אנשים מחכים שיהיה להם דבר מושלם - אני והעסק גדלנו במקביל"
עם הזמן הערכות השתכללו, והדרי הוציאה גם ערכות למסיבות רווקות, למפגשים משפחתיים, לחברים והחודש יוצאת אף ערכה המיועדת לילדים. עד היום היא מכרה מעל ל-20 אלף ערכות. אז מה סוד ההצלחה שלה? "יש משהו בטיימינג של הקורונה, ובתקופה הזו שהכל הפך למאוד טכנולוגי ודיגיטלי, שאנשים רוצים לברוח למשחקי קופסא וקלפים. הקורונה פתחה אנשים לכך שבילוי לא חייב להיות בחוץ. אני לא רוצה שאנשים יבלו אחד עם השני כשהם בוהים במסכים. אנשים צמאים לדבר שיחזיר אותם לבייסיק והמשחק עושה זאת בצורה מאוד טובה".
כשנה וחצי לאחר הפריצה הגדולה, יש לה גם טיפים לבעלי עסקים אחרים. "הרבה אנשים מחכים שיהיה להם דבר מושלם כדי לצאת אתו החוצה, וצריך לזכור שיש גם מודלים של חדשנות שממליצים לצאת עם דבר קיים שאת פשוט מאמינה בו. קודם תראה שיש למוצר קהל ואז תצלול לתוכו", היא ממליצה ומדגישה, "אני והעסק גדלנו במקביל. למדתי בכל יום גם מדברים טובים וגם מדברים פחות טובים".
לדבריה, ניהול טוב הוא ניהול שיודע גם מתי לשחרר: "כל דבר שאני לא חזקה בו אני מוציאה לאאוט סורסינג. זה קשה כבעל עסק לשחרר כסף החוצה בהתחלה, אבל ברגע שהבנתי שזה לא הזמן שלי ששווה כסף אלא הערך שאני נותנת, היה לי יותר קל לוותר על דברים שעדיף שמישהו אחר יעשה אותם. כך, אני מצליחה לפתח את העסק באמת בהיבטי התוכן, הסושיאל וערכות הקלפים עצמן".
רוצים לספר את הסיפור שלכם? רוצים לספר לנו על עסק שכדאי לנו להכיר? כתבו לנו: Business@mako.co.il