אנבלה משאבה  (צילום: נורית ברו, יחסי ציבור)
אנבלה משאבה|צילום: נורית ברו, יחסי ציבור

ברגע שסניה ומאשה ולדברג סיימו את הפיץ' הבלתי נשכח שלהם, אי שם בשנת 2020 מול הכרישים, היה ברור שזאת תחילתה של ידידות עסקית מופלאה. בני הזוג הציגו את "אנבלה", משאבת חלב שמדמה פעולת תינוק יונק, ושכנעו שני כרישים - יסמין לוקץ' ואורן דוברונסקי - להשקיע במיזם מיליון שקלים תמורת 15 אחוזים מהחברה.

מאז הושקעו עוד 5 מיליון דולר, והבוקר (ה') השיקו את המשאבה, שנמכרת בבלעדיות בשילב תמורת 1,290 שקלים.

הרעיון למשאבה נולד כשמאשה ילדה את בתה אנבלה ורצתה להניק אותה. כבעלת עסק, מרכז לימודים לפסיכומטרי ולבגרויות בשיטה ייחודית, היא הבינה שהדרך היחידה שתוכל לעשות זאת תוך כדי עיסוקיה היא לשאוב חלב. היא ניסתה את המשאבות הקיימות בשוק והתאכזבה מכך שהן לא נעימות, לא אפקטיביות ורועשות מאוד.

סניה ומאשה יחד עם רון אדלמן ואורי יפה החליטו אז להקים את מיזם "אנבלה טק" שמטרתו היא לבנות משאבה שמדמה יניקה של תינוק ובכך, למקסם את אפקטיביות השאיבה למינימום זמן וליצור חווית הנקה חיובית, נינוחה ונעימה יותר מזו שמספקות המשאבות הקיימות כיום.

המשאבה החדשה מתבססת על שתי פעולות: הפעלת וואקום בפולסים על הפטמה ופעולת "גל" של הלשון שיוצרת את הסחיטה וגירוי הורמונלי. בעזרת מנגנון ייחודי המדמה את פעולת הלשון של התינוק Annabella יונקת את החלב ומעודדת את ייצור ההורמונים האחראיים לייצור ושחרור החלב באופן טבעי, ובכך מגבירה את ייצור החלב בגוף.

 

הכרישים: אורן דוברונסקי ויסמין לוק'ץ, והיזמית מאשה (צילום:  שוקה כהן, יחסי ציבור)
הכרישים: אורן דוברונסקי ויסמין לוק'ץ, והיזמית מאשה ולדברג|צילום: שוקה כהן, יחסי ציבור

"בדרך כלל יזמים רוצים להוציא מוצר מהר לשוק כדי להתחיל להחזיר כסף למשקיעים כמה שיותר מהר", אמר אורן דוברונסקי שנשא דברים בהשקה. "המקרה הפעם הוא בדיוק הפוך, היזמים התעקשו על כל מילימטר כדי להוציא לשוק מוצר באיכות גבוהה ולא להתפשר, ולקח שנתיים שלמות של פיתוח עד שהמוצר יצא לשוק. לנו כמשקיעים נדרשה כאן המון סבלנות עד שראינו תוצאות".

הוא הודה ליזמים שנתנו לו את הזכות להשקיע במיזם וסיכם: "אנחנו בתור משקיעים תמיד מקווים שההשקעה שלנו תצליח, והחלום הוא X10- קפיצת איכותית של פי 10 מהמשאבות האחרות בשוק. אין לי ספק שבמקרה הזה ההשקעה השתלמה, כי זה מוצר שלדעתי הולך להפוך את שוק המשאבות".

"איפה הייתם לפני 20 שנה", צחקה הכרישה יסמין לוקץ'. "אני והחברות שלנו היינו צריכים אתכם בימים שבהם משאבת חלב הייתה דבר לא ידידותי וכואב. אנבלה הולכת לחלוטין לשנות את השוק ולעלות את הרמה".

"אני יודעת שאני נמצאת רק בתחילת הדרך"

שוק משאבות החלב בעולם, כולל האביזרים הנלווים, מוערך בכ-4 מיליארד דולר, כאשר 52 אחוזים ממנו מרוכז בצפון אמריקה ו- 23 אחוזים באירופה. בישראל, השוק מוערך בכ-80 מיליון שקלים.

המלצת ארגון הבריאות העולמי להניק את התינוק עד גיל שנתיים, בשל התרומה המשמעותית של חלב אם לבריאות והתפתחות התינוק, הובילה לזינוק במספר הנשים המניקות וכתוצאה מכך לזינוק בשוק המשאבות שנמצא מאז בעליה של כ-7 אחוזים בשנה.

כיום ישנן 3 חברות ששולטות בשוק העולמי: Medela - המותג המוביל בשוק (על פי הערכות מהווה 25 אחוזים מנתח שוק משאבות ההנקה ואביזרים נלווים) Philips Avent ו-Spectra - חברה אמריקאית שמוכרת בעיקר דרך חברות הביטוח. ישנן חברות נוספות קטנות יותר כגון אמדה, ארדו ולנסינו וחברות סיניות שמציעות מוצרים זולים. בנוסף בשנים האחרונות מתפתח טרנד משאבות נישה לבישות כגון Willow, Elvie שתופסות תאוצה באזורים מסוימים (בעיקר בבריטניה). בישראל, קיימות שלוש חברות מובילות: Hegen המותג מסינגפור, Philips Avent ו- Medela.

משאבות החלב הנמכרות בעולם מבוססות על פטנט ששוכפל מפטנט למכונות חליבה לבקר משנת 1864. פטנט שהעיקרון הבסיסי שלו לא השתנה ב 150 השנים האחרונות – עיקרון הוואקום. בסקר שנערך על ידי המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), עלה כי - 77 אחוזים מהנשים מתארות באופן שלילי מאוד את חווית השימוש במשאבה, שהמשאבות גורמות לכאב, לא יעילות מספיק, חלקן רועשות וחלקן לא מצליחות להוציא חלב בכלל. וכאשר משאבה לא מצליחה להוציא חלב בצורה יעילה, כמות החלב שהגוף מייצר קטנה, וזו הסיבה שנשים רבות שיוצאות לעבודה מדווחות תוך זמן קצר על ירידה דרסטית בכמויות החלב שהגוף שלהן מפיק.

הפתרון של Annabella מוגן בפטנט הכולל את מנגנון הלשון, שהוגש בשנת 2017 וכן 10 המצאות שמטרתם להגן על מנגנונים ייחודיים במוצר הקיים ואף על מוצרים עתידיים שבכוונת החברה לפתח. לטענת החברה, כל אחת מ 10 ההמצאות החדשות יכולה להיות פטנט בפני עצמו.

המשאבה סיימה בהצלחה ניסוי קליני בשיתוף בית החולים אסף הרופא והיא עומדת בכל בדיקות האיכות המחמירות, כולל אישורים ממכון התקנים הישראלי ותקן רפואי בינלאומי ISO13485.

"אני יודעת שאני נמצאת רק בתחילת הדרך, ויש עוד אינספור רעיונות וחידושים ושיפורים שאני הולכת לממש. אבל החלום הראשון כבר כאן, משאבת חלב נעימה, שמוציאה יותר חלב", סיכמה מאשה ולדברג, סמנכ"לית מוצר ומייסדת אנבלה. "למשאבה שלנו קוראים אנבלה, זה גם השם המלא של הבת שלי, אניה. היא  ההשראה לפרויקט הגדול הזה, ואני מקווה שאני הצלחתי להעניק לה, ולנשים רבות  אחרות, חווית הנקה קצת אחרת, עם קצת יותר עצמאות, עם קצת יותר שקט פנימי, ועם  משאבה אחת יעילה, ונעימה".