אתר שיתוף קובצי הווידיאו YouTube מרחיב את תוכנית שיתוף ההכנסות עם הגולשים. היום (ד') הודיע אתר הווידיאו הפופולרי בעולם כי כל גולש שיעלה קטעי וידיאו שיזכו לפופולריות גבוהה ייהנה מחלק מההכנסות מפרסומות. זאת, על בסיס מספר הצפיות בקטעי הווידיאו, לצד רמת השיתופיות והוויראליות שלהם.
הצהרה זו היא הרחבה של תוכנית השותפות הבסיסית של יוטיוב, במסגרתה רק גולשים שהצטרפו באופן פורמלי לתוכנית היו יכולים ליהנות מההכנסות. מהיום, יוטיוב יאתר בכוחות עצמו את קטעי הווידיאו הפופולריים ביותר, וישלח מייל לגולש שהעלה אותם. במידה והגולש יאשר לשלב בסרטוני הווידיאו פרסומות, הוא יוכל גם ליהנות מהכנסות.
הרחבת התוכנית תקפה רק לגולשים מארה"ב, ויוטיוב לא הכתיב קריטריונים שמודדים את איכות הסרטונים.
צעדים נוספים בהם נקט יוטיוב מכוונים אף הם להעשיר את היצע הווידיאו, במטרה לשכנע מותגים לפרסם בסרטונים. כך, חתם יוטיוב על הסכם על טיים וורנר, שמאפשר לו לשלב קטעי וידיאו ממגוון תוכניות פופולריות המשודרות בין היתר ב-CNN וב-TNT.
יוטיוב, שנרכש על-ידי גוגל ב-2006 בסכום של 1.65 מיליארד דולר, מתקשה להרוויח. על-פי גולדמן זאקס, ההכנסות ב-2009 יסתכמו ב-300 מיליון דולר.