החברות הסלולריות נערכות לסדר גודל של 25 מיליוני הודעות SMS לקראת החג.
חברת סלקום הודיעה כי היא נערכת באופן ייחודי כדי להתמודד עם כמויות ההודעות הצפויות לה - וכנ"ל נרשמת היערכות דומה גם בפרטנר ופלאפון.
פרטנר מסרה כי כמדי שנה נערכת החברה להיצע של תכנים ייחודיים לגיוון הברכות כדוגמת mms צבעונים, הומוריסטים וברוח החג. החברה יוצאת במבצע לקידום השימוש בפורטל התוכן החדש שלה במהלך הפסח במסגרתו תאפשר צפייה בסרטים בעלות של שקל לסרט אנימציה.
סלקום צופה למעלה מ-25 מיליון הודעות SMS בכלל השוק בערב החג, גידול של כ-40% לעומת חג הפסח אשתקד ומספר הודעות דומה לערב ראש השנה אשתקד.
כמו כן, צופה החברה גידול של כ-40% ברכישת חבילות sms המאפשרות שליחת כמות גדולה של הודעות בתעריפים מוזלים. החברה הודיעה שגם השנה, כפי שנהגה בעבר, לא תגבה עלות מלקוחותיה עבור הודעות שזוהו במערכת כהודעות שלא נמסרו.
אליעזר ליפא אוגמן סמנכ"ל טכנולוגיות של סלקום: "במסגרת ההערכות המערכתית, נערכה פעילות אופטימיזציה של ניהול מערכות שליחת הודעות SMS, עיבוי משמעותי של קיבולת המערכות התומכות בהעברת וקליטת הודעות SMS הן בהרחבת הקישורים למפעילים אחרים והן בהרחבת קיבולת הרשת בד בבד עם תגבור הבקרה והגיבוי של המערכות ההנדסיות התומכות בהעברת הודעות ברשת".
עדי כהן סמנכ"ל שיווק סלקום: "בנוסף לשירות ה- SMS, סלקום מציעה שירות שליחת MMS (הודעות מולטימדיה) אשר מאפשר שליחת תמונות, קטעי וידאו וקול יחד עם הטקסט. בערב פסח אנו צופים גידול של פי 2.5 בכמות ההודעות היומית ביחס ליום רגיל".