אין ספק ששנת 2018 תיזכר גם בתור שנת הפרסומות והקמפיינים המושקעים. בחברות השקיעו מאות מילוני שקלים כדי לגרום לקהל הצרכנים לבוא ולקנות את המוצר שלהם והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא כמובן עם אנשים מוכרים.
מי שכובשת באופן מפתיע את ההובלה של מצעד הקמפיינים הגדולים ביותר היא הפרזנטורית רותם סלע. קמפיין טורנדו בהובלתה שווה 16 מיליון שקלים. הקמפיינים לקסטרו ודן דיזיין סנטר, אותו היא מפרסמת יחד עם אסי עזר, שווים 4 מילון שקלים על כל אחד מהם - סך הכל 25 מיליון שקלים.
במקום השני נמצא אודי כגן השחקן והקומיקאי או בשמו השני – משיח - עם קמפיין לסלקום שעלה 14 מיליון שקלים וכלל פרסומות בטלוויזיה וסרטוני רשת ויראליים. את השלישיה הראשונה סוגר השחקן דביר בנדק עם קמפיין לבנק מזרחי טפחות שעלה 13 וחצי מיליון שקלים
על פי מחקר שערכה חברת יפעת בקרת פרסום נראה שהשנה החברות השקיעו מיליוני שקלים על קמפיינים וגייסו את הפרזנטורים הכי מוכרים – הכל כדי לעורר את תשומת לבם של הקוראים והצופים.
"כשאנחנו מדברים על פרזנטורים משורת ה- "איי ליסט" מדובר על קמפיינים בסדר גודל של 700-900 אלף שקלים בשנה, ובתמורה לזה הוא מביא אתו את כל הנכסים הדיגיטליים שלו", אומר נתי יעקוב, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.
"מה שקובע היום את הערך של פרזנטור הוא בעיקר הפעילות ברשת. החברות בודקות כמה עוקבים יש לפרזנטור ברשת, מנטרת את הפעילות שלו וזה תנאי לכל בחירה", אומר רוברטו בן שושן, בעל סוכנות "רוברטו".
גם יובל סמו, נהג המונית של המדינה, כיכב בשלל קמפיינים שהקמפיין המרכזי שהוביל היה זה של ישראכרט, בעלות של 12 מיליון שקל. חברתו לקאסט של "ארץ נהדרת", שני כהן הפרזנטורית בשבע השנים האחרונות של ביטוח 9 מיליון ב-12.5 מיליון שקלים. כהן הפכה להיות מזוהה עם החברה ועם קמפיין שוקה שהצליח להסעיר את סוכני הביטוח.
גם במקום השישי והשביעי מככבים כוכבי ארץ נהדרת - מראינו אידלמן ואייל קיציס בקמפיינים בסך 11 מיליון שקלים כל אחד.
אבל הקמפיין עם רשימת הצפיות הגדולה ביותר הוא הקמפיין של עומר אדם וגידי גוב שנמצא רק במקום השמיני ועלה 10 מיליון שקלים, כ- 20 אחוז מהסכום הלך לטאלנטים – עבור הקמפיינים עומר אדם קיבל כ-900 אלף שקלים וגידי גוב קיבל מיליון שקלים עבור כל הפרסומות. מי שסוגרים את העשירייה הראשונה הם שלום מיכאלשווילי ומושיק רוט בקמפיינים שעלו כ-9 מיליון שקלים.