בשבועות האחרונים התלווינו למבצע מיוחד של חוקרים ברשות להגנת הצרכן ברשתות השיווק הגדולות בישראל: שופרסל, יינות ביתן, רמי לוי, אושר עד, ויקטורי ויוחננוף.
חוקרי הרשות הגיעו לסניפים ברחבי הארץ כדי לבדוק באיזו רשת מסתירים מחירים, באיזו רשת מציעים מבצעים שקריים ואיפה גובים מחירים שונים בקופה.
יינות ביתן
את המסע התחלנו ברשת יינות ביתן, שמונה 190 סניפים ברחבי הארץ. את הביקור ערכנו בסניף בקניון איילון ברמת גן. מה מצאנו? מוצרים ללא מחיר ושלטים מטעים. אז חוקרי הרשות ניגשים למבחן הקופה. האם מחירי המבצעים ייעלמו בזמן התשלום? לעיתים ההבדל בין המחר שמובטח על המדף למחיר בקופה מגיע ל-10 שקלים.
במבחן הסופי רשת יינות ביתן נכשלה. המחיר הסופי היה גבוה ב-30 שקלים מהמחיר המובטח.
שופרסל
המשכנו אל רשת השיווק הגדולה בישראל, אל הסניף בצומת ביל"ו. שם מצאנו מבצעים מבלבלים, אי הצגת מחירים על מוצרים ולא הוצגו מחירים יחידה.
אושר עד
הגענו אל סניף ראשון לציון. גם כך נמצאו פערים גדולים בין המחיר שנגבה בקופה לבין המחיר שנכתב על המדף. השיא – נקניקיות שעל המדף נכתב שמחירן 19.90 שקלים, ובקופה נדרשנו לשלם 39.90 שקלים. בסך הכלח וייבנו ב-35 שקלים יותר מהמחירים שהוצגו על המדף.
את המבחן של הרשתות הבאות נציג בכתבה שתשודר הערב ב-19:30, בערוץ 12.
תגובת יינות ביתן: "הרשת משקיעה משאבים רבים על מנת להציג בפני הצרכנים תמחור שקוף ועדכני. במקרה המוצג מדובר בטעויות שנעשו בתום לב. עם היוודע תוצאות הביקורת ,כל הטעויות תוקנו באופן מיידי והועברה הנחיה לכל מנהלי הסניפים לבצע ביקורות חוזרות".
תגובת שופרסל: "הרשת מקפידה על עמידה מלאה בהוראות החוק. מדובר בתקלות נקודתיות שאותן נלמד ונפיק לקחים״.
תגובת אושר עד: "הרשת למדה את הדוח ופעלה לתיקון הליקויים כנדרש".