חברת הדואר פירסמה את דו"חותיה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2016. תוצאות הדו"ח טובות ומושפעות משני גורמים - תוכנית ההתייעלות החריפה שנקטה החברה וכן זינוק בסחר המקוון הבינלאומי, מנוע הצמיחה של חברת הדואר.
חברת הדואר דיווחה על הכנסות של 474 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2016 לעומת 453 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2015 - גידול של 5%. לדואר ישראל רווח תפעולי רבעוני של 47 מיליון שקל, עלייה של 31% מהרבעון המקביל, וכן EBITDA של 78 מיליון שקל, עלייה של 16.5% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון השלישי צמח ב-47% והסתכם בכ-40 מיליון שקל, לעומת כ-27 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה מסרה כי "בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירדו ההכנסות בתחום הדואר המסורתי בכ-4.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מאידך, חלה עליה של 30% בהכנסות מחבילות ומשלוחים מחו"ל, מול התקופה המקבילה, שפיצתה ברובה על הירידה בהכנסות משירותי דואר מסורתי.
"בתחום הסחר המקוון חלה ברבעון עלייה של 27% בהכנסות מחבילות ומשלוחים מחו"ל וכן עלייה של כ-7.3% בשירותים הפיננסיים בבנק הדואר, מול הרבעון המקביל אשתקד. תחום הדואר המסורתי עלה ברבעון ב-0.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בשל מיעוט ימי עבודה בחגי תשרי שחלו בשנה שעברה ברבעון השלישי".
לדברי מנכ"ל החברה, דני גולדשטיין, "תחום הסחר המקוון ממשיך לצמוח, כאשר בתשעת החודשים של השנה נכנסו לישראל כ-37 מיליון חבילות לעומת 27 מיליון חבילות בתקופה המקבילה אשתקד. אנו ממשיכים לפעול לצמצום זמני ההמתנה ולשיפור השירות ללקוחותינו, בין היתר באמצעות המשך פתיחת מרכזי מסירת חבילות ברחבי הארץ".
גולדשטיין התייחס ל"עונת החבילות" הצפויה בסוף השנה, ואמר כי "אנו נערכים להמשך הגידול בהזמנת חבילות מחו"ל גם בחודשים נובמבר-דצמבר שהם החודשים העמוסים ביותר בשנה בתחום הסחר המקוון, באמצעות תגבור בית המיון בתל אביב ופתיחת מרכזי מסירת חבילות זמניים. בתחילת 2017 נשיק בעיר מודיעין בית מיון נפחי מהמתקדמים בעולם, שיקלוט וימיין כ-100 מיליון חבילות בשנה".
יודעים מה הסיפור הבא של mako כסף? כתבו אלינו money@mako.co.il
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:
נקודת האור של עמק הסיליקון - והאחים שנהפכו למיליונרים
רביב דרוקר: המשטרה חוקרת את הקשר בין נתניהו למיליארדר