ביג פאשן גלילות, שנפתח לציבור ביום חמישי האחרון, רשם את הפתיחה המוצלחת ביותר של מתחם קניות בישראל עד כה, עם למעלה מ-150 אלף מבקרים במהלך סוף השבוע. לפי נתוני החברה, בשבת בלבד הגיעו למתחם כ-70 אלף איש, מה שהוביל לעומסי תנועה חריגים ולהוצאת הודעה על תפוסה מלאה.

"שמחנו לראות כי מרבית המבקרים במתחם התלהבו ונהנו מהקונספט הפתוח ומהעיצוב הייחודי. לצד זאת אנו מודעים לעומסים ולעיכובים ביציאות. הנושא מטופל ואנו מאמינים שמדובר באירוע חד פעמי שנבע מההסתערות הגדולה והוא לא יחזור על עצמו," ציין חי גאליס, מנכ"ל רשת ביג.

העומסים בכבישים הסמוכים למתחם היו כה כבדים עד שחלק מהקונים החליטו לוותר על הביקור. סרטונים שעלו לרשתות החברתיות תיעדו פקקים ארוכים, ואחד מהם אף זכה לכותרת "אל תתקרבו לביג פאשן". באחד הסרטונים נשמע גולש תוהה: "אתם לא נורמלים, מדינת ישראל התחרפנה. אתם גם חונים על הכביש ואתם חוסמים את היציאה מתחנת הדלק."

>> מלחמת הקניונים בפתח: האם התחרות עם ביג פאשן גלילות תוביל לירידת מחירים
>> הכאוס במתחם ביג פאשן גלילות: "בקושי זזנו, פשוט השארתי את הרכב"

העומס הכבד הוביל את מנכ"ל רשת ביג, חי גאליס, לפרסם בשבת סרטון הנחיות למבקרים. "ממשיכים 400 מטר צפונה, עוקפים את תחנת הדלק ונכנסים למחלף ביג החדש בלי פקק. חבל לעמוד בפקק הזה," הסביר גאליס.

שיאי מכירות ופדיונות בחנויות

החנויות במתחם דיווחו על תנועת קונים ופדיונות שיא. לדוגמה, בחנות לגו נכנסו במהלך השבת יותר מ-3,000 לקוחות ובחנות אדידס למעלה מ-10,000 לקוחות. על פי נתונים ראשוניים שנאספו מחנויות במתחם, ממוצע הפדיון למטר היומי עמד על כ-150-200 שקל למ"ר ליום.

בביג מציינים כי כ-70% מהחנויות במתחם היו פתוחות בשבת. המסעדות ובתי הקפה רשמו תפוסה מלאה לאורך כל סוף השבוע, עד כדי כך שכל המנות במסעדות נגמרו.

"מדובר בפתיחה הטובה ביותר עד היום בישראל למתחם קניות ואנו בטוחים כי המקום ישנה את כללי המשחק בישראל," הוסיף גאליס.

העומס התחיל כבר בחמישי

המתחם נפתח רשמית ביום חמישי לאחר "שנים של ציפייה, חודשים של הכנות ומסע יח"צ מטורף," כפי שתואר. ההתלהבות סביב הפתיחה באה לידי ביטוי בתורים ארוכים בחלק מהחנויות, ואף בתלמידות תיכון שהעידו כי ויתרו על לימודים כדי להגיע למקום.

אולם גם ביום הפתיחה נרשמו בעיות בחניון, כאשר נהגים נתקעו זמן רב עד שהצליחו לצאת. ענת לוי מסלתי, אחת המבקרות, תיעדה את המצב. "בשעה 15:10 ירדנו לחניון, אחרי 50 דקות שבקושי זזנו, פשוט החניתי את הרכב במקום הפנוי הראשון שהצלחתי לזוז אליו ועליתי בחזרה. יש לציין שאיחרתי לגן של הילד... לא הצלחנו פשוט לצאת."

לוי הוסיפה: "המקום מושקע ברמות, מתחם מהמם, חנויות מושקעות, אבל היה עניין בחניון. לא ברור מאיפה יוצאים, הורידו אותנו למינוס 5 כדי לצאת, העבירו אותנו בחלקים של אין כניסה, לקח להם הרבה זמן להשתלט על זה וגם אין בחניון קליטה או וייפיי, אז גם היה קשה לתקשר. היה כאוס מוחלט."

160 חנויות דגל במתחם

המתחם כולל כ-160 חנויות דגל של מותגים בינלאומיים וישראליים. ארבע קבוצות אופנה גדולות תופסות את רוב השטח.

קבוצת זארה מתפרסת על כ-7,000 מ"ר, כולל החנות הגדולה ביותר של זארה בישראל ומותגי הקבוצה האחרים: פול אנד בר, סטרדיווריוס, מסימו דוטי וזארה הום. בנוסף נפתחה חנות ראשונה בארץ של מותג בגדי הספורט OYSHO.

קבוצת H&M הגיעה עם סניפים גדולים של COS ו-Other Stories. קבוצת פקטורי 54 פתחה 12 חנויות, כולל סניף חדש הכולל חנות ביוטי ובית קפה. קבוצת פוקס פתחה 16 חנויות של מותגים בבעלותה.

במתחם נפתחו גם סניפים מיוחדים של רשתות ישראליות כמו קסטרו, סאקס ומשכית. רנואר השיקה סניף דגל חדש הכולל שתי קומות, מסכי תלת-מימד ועיצוב חדשני באווירה "חללית".

בנוסף, יותר מ-5,000 מ"ר הוקצו למתחמי מזון, ביניהם שייק שאק (הסניף השלישי בישראל), אהרוניס צ'יקן של השף ישראל אהרוני, מסעדה של השף יובל בן נריה, וכן מיטבר בורגר, פיצה הר סיני, גרנד קפה טורקיז, ג'ירף וקאפרי.