פורים בפתח ומתברר שלא רק הורים שעוד לא קנו תחפושות עומדים עכשיו אובדי עצות מול ההיצע המדלדל מרגע לרגע והמחירים המאמירים. יוגב שיוביץ (30) נשוי ואב לשלושה מגבעת שמואל, דווקא התכונן הרבה זמן מראש. על הדרך גם חשב שיצליח לחסוך כמה שקלים והחליט להזמין תחפושות לילדיו מחו"ל. זו הייתה הטעות שלו.

"רציתי לרכוש לבנותיי את אותה תחפושת של מיני מאוס רק במידות שונות וראיתי שבארץ אני מגיע למחיר של למעלה מ-150 שקלים עבור התחפושות", הוא מספר, "מכיוון שהזמנות מאתרים כמו אסוס, עלי אקספרס ואיביי, זה דבר שאצלי בשגרה לא ראיתי מניעה בלרכוש את התחפושות דרך רכישה מקוונת.

"לאחרונה, ראיתי המון פרסומות בטלוויזיה על אתר חדש בשם chinabuy שהוא אתר בעברית, ישראלי, הרוכש עבורך מוצרים מסין, מתהדר בשירות לקוחות 24/7, בבקרת איכות, במשלוח חינם ומתחייב להחזר כספי מלא במידת הצורך  והחלטתי לבצע את ההזמנה דרכם".


בעקבות ניסיונו ברכישת מוצרים דרך הרכש ובפרט מסין הוא החליט להזמין מראש חודשיים וחצי לפני מתוך ידיעה שהתחפושות יגיעו עד פברואר. "בנוסף, הקפדתי להזמין עוד לפני ראש השנה הסיני שחל בסוף ינואר כי ידעתי שייתכן ואז יהיו עיכובים במשלוח", הוא מציין.

שיוביץ הזמין ב-16 בינואר שתי תחפושות במחיר של 84 שקלים והוסיף עוד 8 שקלים עבור משלוח מהיר ומספר מעקב כדי להיות בטוח שאכן התחפושות יגיעו בזמן. מיד עם סיום ביצוע ההזמנה קיבל למייל אישור על ההזמנה ובו גם מפורט לוח הזמנים של המשלוח. לאחר שלושה ימים קיבל מייל בו נכתב כי ההזמנה נמצאת במחסנים בסין.

"כל הסימנים הראו שהכול מתנהל לפי לוח הזמנים, כשורה ובאופן תקין ומסודר ולכן הייתי רגוע וסמכתי עליהם – מה שכן ציפיתי שיעדכנו אותי ברגע שיהיה ברשותם מספר מעקב", אומר שיוביץ.

כאשר עברו שבועיים והחברה לא יצרה עמו קשר לגבי מספר מעקב טלפן שיוביץ למוקד של chinabuy כדי לוודא שהחבילה בדרך והתבשר כי החבילה עדיין לא יצאה את גבולות סין. מכיוון שלפי לוח הזמנים המתוכנן עוד לא עברו 22 ימי עסקים מצא יוגב לנכון לשאול מתי יינתן לו מספר מעקב אך לא נענה.

עוגמת נפש

"ב15.02.2017, התקשרה אליי נציגה מטעם chinabuy  ולתדהמתי הודיעה שחל עיכוב במשלוחים עקב ראש השנה הסיני החל השנה בין ה-28 בינואר ל-11 בפברואר", הוא מספר, "היא עוד הוסיפה ש'אם החבילה לא מגיעה בשבוע הקרוב אני ממליצה לבטל את ההזמנה  ולרכוש את התחפושות בארץ' והבטיחה החזר מלא במקרה הצורך. לשאלתי לעניין כך שההזמנה שלי נעשתה לפני ראש השנה הסיני, כמובן שלא היה לה מענה".

לאחר שבוע, כאשר ראה שיוביץ כי התחפושות אכן לא מגיעות הוא התחיל לדאוג שלבנותיו לא יישארו תחפושות כלל והחליט לרכוש תחפושת מיני מאוס בארץ לבתו הגדולה במחיר של 89 שקלים לתחפושת אחת. "לצערי לא מצאתי את אותה תחפושת לביתי הקטנה. עוגמת נפש שאני לא יכול לתאר".

לאחר שחזר לביתו, הוא ניסה בכל זאת לתפוס שוב את מוקד השירות של החברה  ולבדוק האם התחפושת של בתו הקטנה אולי בכל זאת תגיע לפני פורים. משלא נענה החליט לכתוב פוסט בפייסבוק ולתייג את החברה.

"לא יאומן מה עשה הפוסט הזה. גיליתי המון  תגובות על אנשים שמזדהים איתי ושגם הם מאוכזבים ונכוו קשות מהאתר הזה", הוא מספר, "כמובן שלא עברו חמש דקות ונציגת chinabuy  התקשרה אליי תוך שהיא מסבירה שעד לפורים יש עוד שבועיים והיא מבטיחה שכל התחפושות יגיעו בזמן כי הם לקחו חברת שילוח מיוחדת שהאחראית רק על התחפושות. היא אף שלחה מייל שמאשר זאת".

ואכן, כפי שהבטיחה הנציגה, כעבור יומיים הגיעו התחפושות. אלא שאז התברר ששיוביץ קיבל זוג תחפושות שלא נראו כמו בתמונה וכן פרומות בכמה מקומות.

תחפושות שהוזמנו מאתר chinabuy (צילום: אלבום פרטי)
התחפושת הפרומה|צילום: אלבום פרטי

"יצא, שגם רכשתי את התחפושת בארץ (ועוד רק יחידה אחת) וגם עברתי עוגמת נפש שסך הכל רציתי להיות מוכן בזמן ולהוציא על כך כמה שפחות כסף" הוא מסכם באכזבה.

מבחרת chinabuy נמסר בתגובה: "הלקוח הזמין בתאריך ה 16.1 זוג תחפושות של מיני מאוס. בתאריך ה 5.2. הלקוח פנה לשירות הלקוחות בבקשה שנחזור אליו בשעה 9:45 וקיבל מענה במייל בשעה 9.54 כיצד ניתן לסייע לו. הלקוח לא השיב למייל זה.

ב-9.2 נשלחה לו הודעה מאיתנו כי התחפושות שלו עתידות לצאת בימים הקרובים מסין זאת בשל ראש השנה הסיני שחל מתאריך ה 20.1- 6.2 (ואף היתה על כך הודעה ברורה באתר לכל לקוחות האתר) ב-15.2 התקשרנו ללקוח שוב והודענו לו שהתחפושות נשלחו אליו. 

ב- 21.2 בשעה 19.32 הלקוח השאיר הודעה לשירות הלקוחות  וחזרנו אליו בשעה 19.49 טלפונית (כעבור 17 דק בלבד) והתחייבנו שהתחפושת תגיע אליו עד פורים. הלקוח היה מרוצה וסוכם כי יקבל את התחפושות בימים הקרובים. כמו כן, הלקוח זוכה זיכוי מלא על הזמנתו כפיצוי על ההמתנה של מספר ימי העיכוב וכמחווה של רצון טוב מידנו. הלקוח עודכן כל העת וקיבל מענה לכל פניותיו".