המוצר

"אורבניקו" רשת לממכר ותיקון אופניים וקורקינטים חשמליים קיבלה את הזיכיון ליבוא בלעדי של דגמי המותג הבנלאומי Kaabo. בדקנו את אחד הדגמים המובילים של המותג – Mantis 8.

הביקורת נכתבה לאחר שבוע בלבד של שימוש בקורקינט. אמנם רכבתי עליו באופן שוטף ואינטנסיבי, אבל מטבע הדברים תמיד יש תובנות שמגיעים אליהן רק לאחר שימוש יותר ארוך - תקלות הנובעות משחיקה של הכלי, אופן תחזוקה שוטף, עלות תיקונים אם יש צורך וכו׳.

יתרונות

  1. מערכת בולמי קפיץ לשיכוך מלא - גם ברכיבות יותר ״אקסטרימיות״ על מהמורות בכבישים ועליות למדרכות גבוהות או בשבילי עפר וחצץ הכלי נע באופן חלק עם מינימום רעידות. ובנוסף צמיגים רחבים במיוחד לאחיזת כביש טובה ויציבות.
  2. מערכת בלמים הידראולית של חברת zoom - הבלמים מגיבים לכל מגע עדין במיידיות ובעוצמה (מה שמצריך כמה סיבובים כדי להתרגל ללחוץ בעדינות), עצירה מלאה במהירות גם במהירויות גבוהות וגם בתנאי כביש קשים.
  3. מנגנון המונע מהקורקינט לנסוע כאשר הוא נמצא בעצירה מלאה - בעמידה ברמזור או במעבר חציה הקורקינט לא ייסע אם בטעות נלחץ ההדק אלא רק כשמתחילים רכיבה קלה ההדק נכנס לפעולה.
  4. תאורת לד היקפית בתחתית הקורקינט - אולי ישמע מיותר, אבל בשעות החושך חשוב מאוד שיראו אתכם בכביש או על מדרכה.
    Kaboo Mantis 8 (צילום: יחסי ציבור)
    צילום: יחסי ציבור
     

חסרונות

  1. קודם כל- המחיר, הדגם הספציפי הזה עולה 6,500 שקלים (אמנם זול יותר מאחיו הגדול, ה-Mantis 10 שעולה 7,250 שקלים) באופן אישי הייתי חושב אם המחיר מצדיק את ההוצאה או שאפשר להתפשר על קורקינט מקטגוריה יותר נמוכה שיעשה את העבודה ויעלה הרבה פחות. לא לכל אחד.
  2. אם כבר לא לכל אחד, עוד דבר שחשוב לציין - לקורקינט אין מנגנון קיפול קל, הוא כן יכול להתקפל אבל לא בלחיצת כפתור- ישנם שני מחברים בתחתית הכידון מעל הגלגל הקדמי שצריך לפתוח כדי להוציא ממקומו ולקפל. זה כמובן הופך את הכלי ליותר עמיד וללא רעידות כידון כמו שלכלים עם מנגנון קיפול בדרך כלל יש, אבל אם תכננתם לעלות איתו כל יום לאוטובוס, לקפל בעליה ולפתוח חזרה בירידה, מצפה לכם קצת כאב ראש. בנוסף הכידון עצמו גם לא מתכוונן מעלה ומטה.
  3. אין מפתח המאבטח את מערכת החשמל - להדלקת מערכת החשמל בכלי פשוט לוחצים על כפתור ההדלקה, מה שהופך את הכלי ליותר חשוף לגניבות ולאפשרות שנשכח אותו דולק.
  4. מערכת בולמי הקפיץ עובדת מעולה, אבל עם זאת מייצרת רעש לא כל כך נעים של חריקות קפיץ בעיקר לקראת עצירה. 

הלא נורא

  1. הפעמון הוא ידני ולא חשמלי כמו שיש להרבה קורקינטים, הוא חזק ואפקטיבי מאוד אבל קצת קשה לתפעול תוך כדי נסיעה.
  2. ההדק מופעל על ידי האגודל ולא על ידי האצבע המורה, באופן אישי הייתי צריך קצת תרגול והתנסות עד שלחיצה עליו התחילה להרגיש לי טבעית (מי שרגיל לקורקינטים בהשכרה, כנראה יתרגל מיד)
  3. המערכת מגיעה עם 3 מצבי מהירות:
    ECO- עד 15 קמ״ש.
    MID- עד 20 קמ״ש.
    HIGH- עד 25 קמ״ש.

    באופן אישי אני לא רואה יתרון בחלוקה הזו, הרי תמיד אפשר לנסוע במהירות מירבית ולהאט במידת הצורך, מה גם שכל תחילת נסיעה מתחילה במצב ECO ויש צורך להעלות חזרה ל HIGH כדי להתחיל נסיעה מהירה. 

השורה התחתונה

הקורקינט עושה עבודה מצוינת על כל כביש ובכל תנאי שטח שהצלחתי לבדוק בטווח שבין הבית למשרד, הוא חזק, יציב ויחסית קל משקל. מבחינת חווית רכיבה אין ספק שמדובר בכלי חזק מקטגוריית HIGH RANGE, עם זאת כאמור, הוא לא לכל אחד. ציון 8 מתוך 10.

 מפרט ומחיר

סוללה:   48V/18A  Lithium Lion מתקדמת איכותית טווח נסיעה בטעינה מלאה עד 45 ק”מ

בלמים:  מערכת בלמים הידראוליים  של חברת ZOOM

בולמים : שיכוך מלא, בולמי קפיץ ניתנים לכיוון.

פנס:  פנס לד קדמי ואחורי

צמיגים: צמיגים פניאומטיים 3.00X8 אינץ' מחברת CST, צמיגים רחבים לאחיזה טובה יותר .

פונקציות מסך:  חיישן תאורה, מצב סוללה, קילומטראז’, מהירות.

שילדה:  אלומיניום.

משקל כולל: 23 ק”ג

משקל נשיאה מקסימאלי: 120 ק”ג.

מחיר: 6,500 שקלים