אם חשבתם שבעיית הגניבות מהכספומטים נפתרה וכי מדובר בתופעה נקודתית בלבד – מסתבר שמישהו לא אומר לכם את כל האמת. סרטון שדלף לרשת מציג עובדת בכירה בבנק הדואר כשהיא למעשה מדריכה את העובדים איך לבדוק את הכספומטים כדי לוודא שלא השתילו בתוכם צ'יפים שיעתיקו את פרטי כרטיס האשראי שלכם.

בסרטון יש פרט אחד שלא נראה בעבר וזו המצלמה שמותקנת על מוציא השטרות שנועדה לקרוא את הקו מה שאומר שגם אם תסתירו עם היד מלמעלה כשאתם מקישים את הקוד- המצלמה הזו יכולה לקלוט אותה.

בחברת צ'ק פוינט המתמחה באבטחה ובסייבר טוענים כי כיום השתלת צ'יפ שיעתיק את פרטי כרטיס האשראי היא דבר פשוט מאוד."אפשר ליצור מכלולים אמתיים לגמרי שהדפיסו אותם במדפסת תלת מימד", אומר עודד וענונו , ראש אגף המחקר בחברה. "הם מדויקים למקור ובדארקנט זה כל כך פשוט היום לקנות מכלול מדומה- רק צריך לצלם את הכספומט ולכתוב את הדגם- ומישהו כבר ייצר לך מכלול מדויק כדי שתוכל להעתיק בלי הפרעה את כרטיס האשראי".

בעבר פורסמו כבר כמה מקרים של גניבת פרטי אשראי לאחר משיכת כספים מכספומטים ברחבי הארץ. המשותף לכל המקרים שפורסמו הם שהבנקים מכחישים באופן גורף שמדובר בתופעה ומתייחסים לזה כמשהו נקודתי בלבד -  שניים שלושה מקרים בודדים וטוענים שאין מה לעשות בעניין.

אומנם הבנקים צודקים כשהם אומרים שמהרגע שגנבו לך את פרטי הכרטיס הדבר היחיד שיעזור לך הוא לפנות לחברת האשראי אבל מסתבר שזאת לא תופעה נדירה כפי שהם אוהבים להתייחס לזה אלא משהו שהעובדים מתודרכים לבדוק מידי יום.

פנינו למשטרה ושם מסרו בתגובה: "בשנה החולפת נעצרו חשודים רבים, מרביתם נתינים זרים, ששכפלו וניסו לשכפל כרטיסי אשראי בשיטה זו והוגשו נגדם כתב אישום. המשטרה תמשיך לפעול למניעה, סיכול, אכיפה ומיצוי הדין עם עבריינים אלו".

אבל בנק הדואר, אותו בנק שממנו דלף הסרטון אומר דברים קצת אחרים: ״בימים אלו הורחב מערך הכספומטים של בנק הדואר, לאחרונה נודע לנו על ניסיונות הונאה בכספומטים. במסגרת הפעולות לצמצום התופעה, אנו מפעילים בקרות סמויות וגלויות, שאחת מהן היא הפצת סרטון פנימי, שמטרתו יצירת שגרות עבודה למנהלי סניפים"

 עד שימצאו דרך למגר את התופעה כל מה שנותר לנו לעשות זה לבדוק את קורא הכרטיסים בכספומט ואם רואים סימנים מחשידים- אם יש סימני דבק מסביב לקורא הכרטיסים או מוציא השטרות, אם המכלול הירוק רועד- פשוט לא לגעת. בנוסף בדקו את החיובים בכרטיסי האשראי באופן קבוע ובקשו לקבל סמס מהבנק על כל פעולה שמתבצעת בחשבון.