"אהבת חיי חזר מהמתים". כך כתב משתמש טיקטוק אנונימי על סרטון שהעלה בסוף ינואר, ושזכה למאות אלפי צפיות, 50 אלף סימוני לייק ואלפי תגובות. בסרטון מתועד על שפת הים סהר קליזו, מי שלפני כחמש שנים נחשב לכוכב היוטיוב הגדול בישראל ולאחד ממשפיעני הרשת המובילים שהיו כאן – עד שפשוט נעלם. הפסיק להעלות סרטונים, הפסיק לעדכן את חשבון האינסטגרם, הפסיק אפילו לענות לטלפונים ולהודעות.

@reef.celebs סהר קליזו תוקף את הצלם שמצלם אותו #סהרקליזו #פוריו #foryou ♬ Saharcalizo2022 - ReefCelebs

לפני הופעת הסרטון חלפה יותר משנה בלי אות חיים דיגיטלי מקליזו, פרק זמן ממושך מספיק לתפיחת שמועות ותיאוריות. "הייתי בטוחה שהוא מת", כתבה אחת המגיבות לסרטון החדש, תגובה שחזרה על עצמה בעשרות וריאציות (מעניין שלכותרת המטעה, "סהר קליזו תוקף צלם", כמעט אף אחד לא התייחס). "הוא היה בגמילה בגלל שהיה מכור לסמים", זרק מגיב אחר. בין התגובות עלו אין-ספור ספקולציות על מצבו של קליזו: הוא התאבד, הוא עבר להתגורר בברזיל, הוא מרצה עונש מאסר. אז דבר ראשון, לא. אף לא אחד מהנ"ל. סהר קליזו עדיין בין החיים; הוא פשוט כבר לא בחיים הווירטואליים.

הפניית העורף של קליזו לפלטפורמות שהפכו אותו לכוכב הייתה אקורד הסיום של תקופה קצרה וסוערת, שבה משפיענים ישראלים הפכו וילות מפוארות לאתרי צילום ולסגנון חיים. צעירים וצעירות בשנות ה-20 לחייהם גרו בהן בשותפות על חשבון משקיעים, ספונסרים וחברות פרסום, ותיעדו את עצמם מבלים בבריכה בבגדי ים קטנטנים, מזמינים אוכל, מותחים אחד את השנייה, מנהלים רומנים, נפרדים, חוזרים ובעיקר חוגגים.

מהווילות יצאו סרטונים מעוררי קנאה של קיום חסר דאגות, ספרינג ברייק אחד גדול. אבל חמש שנים לאחר שהטרנד משך מפרסמים רבים, סחף את הרשת ובסופו של דבר גם את הטלוויזיה, מי שהיו שם סוף-סוף מדברים. והסיפור שלהם לא מתרחש בשום סוג של גן עדן.

אפילו לא עונה שנייה

ראש יצירתי, ורבליות וכריזמה הפכו את סהר קליזו לאחת מסנסציות הרשת הגדולות שהיו בישראל. בתחילת 2016 הוא פתח ערוץ יוטיוב שנשא את שמו והעלה אליו, בשלב הזה סתם בשביל הכיף, ולוגים (וידיאו-בלוגים) שבהם תיעד את עצמו ואת חבריו. כעבור כשנה, על רקע טרנד בין-לאומי של ולוגרים שמתגוררים ביחד בווילות ומתעדים את הנעשה בהן, קליזו התמקם בווילה באשקלון עם כוכב הרשת אלכס סמולקין והדוגמניות אמילי גומברג וליזה ביך. הווילה, שנקראה myvibe, הייתה הצלחת רשת מסחררת.

מתן פרץ: "לא הרווחנו מפרויקט הווילה, אני זוכר את עצמי מתלבט אם להשתמש בכסף שלי לקניות בסופר או כדי לתדלק את האוטו. אבל רק סהר נשאר בלי כלום"

שלוש שנים מרגע שפתח את ערוץ היוטיוב שלו, סהר קליזו היה אימפריה. בערוץ שלו, ששינה את שמו ל-myvibe, היו יותר מ-300 אלף גולשים רשומים והסרטונים בכיכובו צברו עשרות מיליוני צפיות. אומנם חבורת myvibe התפרקה, אבל היא חזרה – ואז נפרדה, ואז הורכבה מחדש – עד שבשנת 2018 הגיעה לשיא של חשיפה. לאחר עשרה חודשים של ולוגים ביוטיוב, קליזו והחבורה המחודשת שלו יצאו מגבולות הרשת אל סדרת הדוקו-ריאליטי "פרויקט קליזו", ששודרה ב-HOT ועקבה אחריהם נון סטופ במשך חודש אינטנסיבי. כותרת הריאיון שהעניק קליזו ל-mako בינואר 2018 כבר הייתה "הבחור שהולך לעשות מיליונים ממתיחות בלי חולצה".

אלא שהמיליונים לא הגיעו. גם לא עונה שנייה. הווילה באשקלון נסגרה עם סיום צילומי התוכנית, וערוץ היוטיוב של קליזו אינו פעיל כיום. חבורת myvibe – שבגרסתה הסופית מנתה את מתן פרץ, לידור סבג, ניר קשאני, רוני גרינבוים, ליזה ורסלבסקי ואמילי גולומב – התפזרה לדרכה.

"כולנו חווינו משבר כשנגמר הסיפור של הווילה, מספר השבוע מתן פרץ (33), היחיד מהחבורה שעדיין שומר על קשר ("מדי פעם, כשהוא עונה להודעות") עם סהר קליזו. "בסוף הדרך כל אחד מהשותפים פנה לתחום שממנו הוא התחיל – אני נשארתי סטנדאפיסט, חלק פנו לתחום של בימוי".

וסהר פנה למחתרת.
"בשונה מכולנו, לסהר לא היה לאן להמשיך. הוא זה שהקים את הווילה, הוא יוצר תוכן ברשת והוא גאון בתחום הזה, אבל הוא נשאר בלי כלום. אפילו את הערוץ שלו הוא איבד בגלל תנאי חוזה שהוא חתם עליו עם משקיעים, הם למעשה הפכו לבעלים של הערוץ".

סהר - לידים (צילום: עופר חן)
מתוך הראיון של קליזו במגזין מאקו, ינואר 2018 |צילום: עופר חן

חודשים לאחר ש-myvibe התחילה להעלות ולוגים מאשקלון יזם משרד הפרסום teenk אופרציה מתחרה בווילה בקיסריה שבה פעלה חבורת "חיים בחארטא" עם כוכבי הרשת קווין רובין ורז ספני. לאחר מכן צצו גם חבורות הווילה "בלגן", "אמיגוס" "פול האוס" ו"BFF". אף אחת מהן אינה פעילה כיום, וקשה למצוא ולוגר שמתגעגע.

"כמי שהיה תקופה בתוך וילה אני יכול להעיד שעברתי סיוט, עשרה חודשים של גיהינום", מספר פרץ. "כל בני הנוער בישראל ראו אותנו כחבורה מאושרת שכל מה שהיא עושה זה כיף, אבל בפועל לא היה בזה שום דבר כיף. רק עבדנו בפאניקה על להראות כמה כיף לנו".

רז ספני: "בזמן אמת לא הבנתי כמה רע לי. מבחינתי כל התקופה הזו הייתה משבר אחד גדול עם מעט מאוד כיף. אבל היינו צריכים לשדר כיף, אז היינו מחויכים כמו על ספידים"

מה לא כיף בלצלם את עצמך נח בבריכה ועוד לקבל על זה כסף?
"לא הייתה מנוחה, היינו עובדים מסביב לשעון. מצלמים בבוקר, עורכים עד השעות הקטנות של הלילה וכבר חייבים לחשוב על הסרטון הבא שיביא צופים ברמה שתרצה את המפרסמים".

מה השתבש שם?
"המשקיעים שלנו ציפו מאיתנו לדברים שלא היינו מסוגלים לתת. היינו היוצרים, הכותבים, הבמאים, המפיקים והשחקנים בערוץ היוטיוב שלנו. זה מלחיץ וקשה לעמוד בזה נפשית. אני חתמתי מול מפרסמים על חוזה העסקה שהבטיח לי משכורת תמורת הדברים שעשיתי בווילה, אבל לאט-לאט פחות מפרסמים הגיעו והמשכורות נחתכו בחצי. אני יכול להגיד שבסופו של דבר לא עשינו כסף מהפרויקט, אפילו מהחנות הווירטואלית שמכרה מוצרים ממותגים שלנו לא ראינו שקל. אני זוכר את עצמי מתלבט אם להשתמש בכסף שלי לקניות בסופר או כדי לתדלק את האוטו".

בסוף אתה קליקים

רז ספני, כיום בן 25, התחיל את הקריירה שלו כוולוגר בשנת 2017. "חיים בחארטא" שלו ושל קווין רובין כיכבה בסדרת רשת באותו שם, שצולמה בווילה במרכז הארץ; ערוץ היוטיוב של השניים זכה בפרסים "יוטיובר השנה", "ולוגר השנה" ו"הרכב הרשת של השנה" של תוכנית הטלוויזיה "הצינור".

כשספני מסתכל לאחור, הוא מתאר פרויקט שנשמע מבטיח. "וילות, סרטונים, הערצה מטורפת. באותה תקופה עקבו אחריי כמה מאות אלפים, ורק השתחררתי מהצבא", הוא נזכר. "אני לא יכול להגיד לך שהיה לי רע, אבל זה היה רק כי בזמן אמת לא הבנתי כמה רע לי".

סהר קליזו (צילום: באדיבות HOT בידור)
צילום: באדיבות HOT בידור

שלוש שנים מרגע שפתח את ערוץ היוטיוב שלו, סהר קליזו היה אימפריה. בערוץ היוטיוב שלו היו יותר מ-300 אלף גולשים רשומים והסרטונים בכיכובו צברו עשרות מיליוני צפיות

מה זאת אומרת?
"היינו צעירים ורצינו לעשות תוכן איכותי, אנשים מוכשרים שהגרעין שלהם טוב והצליחו להגיע לכמה מאות אלפי עוקבים ביוטיוב. מהר מאוד זה הפך למשחק של 'מי הכי מפורסם', וזה משחק מדיד, כי אפשר לראות למי יש יותר צפיות ומנויים. הייתי מרענן את הצפיות והלייקים שלי כמו פסיכי כדי לראות את המספר עולה. אבל בסופו של דבר זה משחק של המפרסמים, ואתה הופך לכלי שלהם. אני הגעתי לתחום כדי להעביר את התוכן שלי, ומצאתי את עצמי נמדד רק במספרים".

והחוויה עצמה? החיים בווילה, כמו בפרק של "הפמליה"?
"מבחינתי כל התקופה הזו הייתה משבר אחד גדול עם מעט מאוד כיף. אבל היינו צריכים לשדר כיף, אז היינו מחויכים כמו על ספידים. באופן אישי נכנסתי לסחרחורת, סטרס מטורף. כותב, מצלם, עורך, שבועות בלי שינה. חתמנו שם על חוזים על גבי חוזים, וברגע שיש ספונסרים אתה הופך להיות בובה על חוט. היום אני חושב שמדובר בתחום מגעיל וריקני. משרדי פרסום ראו בנו תרנגולות לשחיטה. בערוץ שלי היו מיליון וחצי צפיות בחודש, ואנשים חשבו שהם יכולים לגזור קופון. לא נתנו לנו להרגיש שמשתמשים בנו, אבל הדבר היחיד שמעניין מפרסמים זה הקליקים והצפיות. רק אחרי ארבע שנים נפל לי האסימון שאני אפילו לא מרוויח כסף מהפרויקט הזה".

אז למה המשכת?
"כי נשאבתי לטירוף הזה. לתחרות, ללייקים, להופעות, למפרסמים, למפגשים עם הילדים. הרגשתי שאני ממש מפורסם, שכל הילדים מכירים אותי ויודעים מי אני. אבל האמת היא שלא היינו הכי מפורסמים, לא קיבלנו את הכסף שהגיע לנו ולא את ההוקרה שהגיעה לנו. אני מרחם על הילדים שהיום הופכים לכוכבי טיקטוק ברגע, כי ילדים שהאלגוריתם של טיקטוק הופך אותם למוכרים – המפרסמים רואים את זה ומשתמשים בהם, אבל זה לא אמיתי. זה טרנד חולף. הם העגלים החדשים לפני השחיטה".

עמית רחום (משמאל), לשעבר איש וילת BFF, סיפר בסרטון יוטיוב: "נדרשנו לעמוד בתנאים לא אנושיים ולא הגיוניים, עבדנו מסביב לשעון. לא ידענו מי המשקיעים, רק שהם קיימים"

גל (שם בדוי), אשת תוכן שעובדת זה שנים עם משפיעני רשת, מאמינה שהבעיה המשותפת לכוכבי היוטיוב שנסחפו לטרנד הווילות הייתה תמימות. "מי שהנהיגו וילות – רז ספני, קווין רובין, סהר קליזו – הגיעו למקום הזה כשאחריהם מאות אלפי עוקבים. אני חושבת שהם לא הבינו שהכוח נמצא אצלם ולא אצל המפרסמים. מעבר לזה, כמו כל תופעת רשת, היה ברור שגם תעשיית הווילות לא תימשך לנצח. הרבה מהם לא הבינו שזו לא עבודה קבועה, ומצד שני זאת הייתה עבודה נורא קשה, עשייה שלא נגמרת ומלווה בחרדה מאוד גדולה. כשיש ספונסרים החרדה גדלה, כי הם מצפים להרוויח או לפחות להחזיר את ההשקעה, ואף אחד לא יכול לצפות מה יקרה. אתה יכול להרוויח היום ולמחרת ליפול. וזה גם לא תלוי בך, אלא בכמה ילדים ירצו לצפות בך".

עמית רחום היה אחד מכוכבי וילת BFF. ביולי 2018, לאחר שאותה חבורה התפרקה, הוא פרסם ביוטיוב את הסרטון "מה באמת קרה באחוזת BFF". "התחלנו את הפרויקט בשביל הכיף, כמה חבר'ה שרצו לצלם סרטונים ולפרסם אותם ברשת", סיפר רחום, "אבל כשהמשקיעים נכנסו נדרשנו לעמוד בתנאים לא אנושיים ולא הגיוניים. לא ידענו מי אלה המשקיעים, רק שמענו שהם קיימים. עבדנו מסביב לשעון בלי תנאים, ישנו על הספה בווילה כי לא היה תקציב לשלוח אותי הביתה במונית. המשקיעים רצו שנעשה כמה שיותר סרטונים, אז הוכרחנו להכפיל את הכמות [...] כמות הסרטונים שיצרנו הפכה את האומנות והתוכן שלנו לסתם עוד משהו שצריך לעשות, זה הפך לעבודה במשרה יותר ממלאה רק בלי השכר של משרה מלאה, בלי שעות נוספות ועם איומים שאם לא נעמוד ביעדים שנותנים לנו המשקיעים לא נהיה חלק מהפרויקט. מהפרויקט שאנחנו בנינו מאפס".

מי זה "הם"

כשערוץ היוטיוב myvibe הוצף במאות אלפי עוקבים, סהר קליזו קיבל הצעה עסקית מחברה מסחרית. "הם בני 40 פלוס, אחד ישראלי והשני מקפריסין, ואני לא יכול לספר יותר מזה", אמר קליזו באותו ריאיון למגזין mako בינואר 2018. "הם לא סתם נותנים כסף, הם מבינים בביזנס והם מייעצים".

בריאיון סיפר קליזו שהמשקיעים העלומים מעורבים בחברת סטארט-אפ שמפתחת אפליקציה חדשה. "זו אפליקציה של סושיאל נטוורק שאסור לי לדבר עליה ותשוחרר בעוד כחצי שנה. אנחנו עובדים עליה – צוות של מנכ"ל, מתכנתים, מעצב גרפי ואני". באמצעות הסרטונים מהווילה טיפחה החברה את מעמדו של קליזו ככוכב שעתיד לשווק את האפליקציה כשזו תעלה לאוויר, אלא שמאז אותו ריאיון עברו יותר מארבע שנים, ושום אפליקציה בכיכובו של קליזו לא שווקה בישראל.

מספר חודשים לאחר שהמשקיעים נכנסו לתמונה, היה מי שזיהה את הפוטנציאל הטלוויזיוני של היוטיובר הכריזמטי: יוני פארן, כיום מבעלי "פארן סטודיו" ואז מנכ"ל ושותף בחברת ההפקה "דורי מדיה דרסט", שהפיקה את הדוקו-ריאליטי "פרויקט קליזו".

סהר - לידים (צילום: עופר חן)
מתוך הראיון של קליזו במגזין מאקו, ינואר 2018 |צילום: עופר חן

"המודל של הווילות ביוטיוב התחיל בארה"ב והפך ברגע לטרנד מטורף, באירופה ואז בישראל", מספר פארן השבוע. "באותן שנים הוולוגים פירקו את המדינה, הם היו כוכבי הנוער הכי גדולים. הם עשו תוכן נכון, נגיש ועכשווי".

למה התמקדת דווקא בקליזו?
"כשהבן שלי היה בן 12 הוא בא אליי וביקש חולצה עם תמונה של סהר. הבנתי שיש כאן משהו שאני מפספס. באותה תקופה לא הכרתי אותו ואת הפעילות של היוטיוברים, הפקתי את הסדרות הכי גדולות בטלוויזיה ומבחינתי עולם היוטיוב עבר מתחת לרדאר. הלכתי עם הבן שלי וגיליתי פעילות מטורפת של יוצר תוכן גאון".

הסדרה עלתה לאוויר בנובמבר 2018 בערוץ הבידור של "הוט". בו בזמן המשיכו קליזו וחבריו לשתף סרטונים בערוץ myvibe, אלא שמאז חודש מרץ 2019 לא עלה בו כל תוכן חדש. מקורבים לקליזו מספרים שהוא מנוע חוזית משיתוף סרטונים חדשים בערוץ, וכי הוא אינו מקבל תמלוגים מהתכנים הקיימים.

הסדרה עלתה וירדה, הבעלות על ערוץ היוטיוב אבדה, אבל קליזו לא ויתר. הוא חזר להתגורר עם אמו בביתה שבגן יבנה, ובמאי 2019 פתח ערוץ יוטיוב חדש תחת השם Sahar Calizo. הוא העלה אליו סרטונים שצילם במקום מגוריו, ובתוך עשרה חודשים הגיע לכ-86 אלף מנויים. מכובד, אבל נמוך משמעותית מהחשיפה שזכה לה בעבר.

בנובמבר 2020 פתח קליזו ערוץ יוטיוב נוסף, הפעם ערוץ גיימינג שבו תיעד את עצמו בחדרו, משחק במשחק המלחמה "פורטנייט". פחות מ-20 אלף גולשים נרשמו ובכל סרטון צפו אלפים בודדים. לאחר כשלושה חודשי פעילות נפסקה העלאת הסרטונים לערוץ.

בתיאור של ערוץ הגיימינג הציג את עצמו קליזו במילים "היי, אני סהר, איש נחמד שעושה לייבים בתקופת הקורונה". בסרטון הראשון שהעלה, בתגובה לשאלות חוזרות ונשנות על מצבו, אמר קליזו: "אני זה שנפל לסמים, אני מדבר איתכם על פייסלים ודברים כאלה, וזה קצת הוציא אותי מאיזון. בגלל זה אני עכשיו הפסקתי לכמה ימים. אני שותה תה כל היום ואני מנסה להיגמל. יותר אמיתי מזה לא תמצאו בישראל". בהמשך הבהיר: "לא נקרא לזה סמים, זה הכל מהכל. זה יותר קטע של סיגריות, זה עשן, זה גועל נפש, והחלטתי לעשות הפסקה כי הגוף שלי לקח את זה לא טוב כל כך".

כנשאל באחת התגובות על המוצרים הנמכרים בחנות הווירטואלית של myvibe השיב קליזו: "האתר הפך קצת לאיזה אתר פורנו. זה לא קשור אליי, למרות שהייתי רוצה אחוזים, כי אני מאמין במוצרים שם ובעסק הזה. אבל הם לא נותנים לי". כשנשאל מי זה "הם", קליזו לא השיב. זו הייתה הפעם האחרונה שבה התבטא בפומבי על חייו כיום ועל גורלו של myvibe.

עד לסוף שנת 2020 נעלמו גם הווילות וגם סהר קליזו מהנוף הווירטואלי. אמיר (שם בדוי), צעיר המקורב לקליזו: "בשנתיים האחרונות סהר גר אצל אמא שלו. כמו הרבה כוכבי רשת אחרים, הוא עבר חוויות מטלטלות והחליט שנמאס לו, הרים ידיים מהתחום הזה".

חברים מספרים שהוא התנתק מהם. לכתבה הזו הוא סירב להתראיין. הוא בסדר?
"הוא עבר משבר. תביני, הוא היה בשיא של החיים שלו ותוך כמה שנים נשאר בלי כלום. נשבר לו הלב, הוא החליט שהוא לא רוצה להיות בעין הציבורית. הוא רוצה שיניחו לו".

הסרטון האחרון שהעלה קליזו לחשבון האינסטגרם שלו, באפריל 2020, היה פרסומת ל"יולו" בכיכובו שזכתה לחשיפה ברשת אבל לא בטלוויזיה. לפני כמעט שנה, לאחר שנעלם לחלוטין מהרשתות, הפתיע קליזו את המלהקים כשנבחן לתפקיד מנחה בערוץ גיימינג חדש. "היה מפתיע לראות את סהר באודישן, חשבתי שהוא לא ינסה לחזור לעולם הזה", מספר אלכס (שם בדוי), מלהק. "הוא עשה אודישן מצוין, דיבר לעניין והיה מוכשר כהרגלו, אבל בדיעבד הוא מכר לנו חלום".

מה זאת אומרת?
"באודישן הוא נראה לגמרי איתנו, נתן לנו תחושה שזה עומד לקרות, אבל אחר כך הוא הפסיק לענות לטלפונים. לא הצלחנו להשיג אותו יותר והפרויקט נפל לגמרי בגלל הצד שלו".

יחזור ויחזור בגדול

כוכב הרשת אביב ראובן (32) היה מראשי וילת הוולוגרים "פול האוס". במשך יותר משנה תועדו חייהם של חמשת הצעירים והצעירות שהרכיבו את חבורת פול האוס בווילה בקיסריה; קטעי הווידאו הועלו לערוץ היוטיוב של החבורה ושודרו בערוץ HOT Real. נכון לספטמבר 2020 צברה הסדרה 45.4 מיליון צפיות ו-247 אלף מנויים.

סהר קליזו (צילום: עופר חן)
רוצה שיניחו לו. קליזו ב-2018|צילום: עופר חן

"מי שידע לנהל נכון ולנצל נכון את ההצלחה וההוקרה שקיבל מהווילה, מרוויח ונהנה מהתוצאה עד עכשיו", אומר ראובן. "זה עולם קשה והרבה אנשים נפגעים ממנו בגלל התנהלות לא נכונה, אבל מי שהשקיע, עבד קשה, חתם על חוזים הוגנים, פתח חברה בע"מ ופעל באופן מסודר – הגיעה אליו משכורת מסודרת".

ככה פשוט זה היה אצלכם?
"לפי החוזה שלי מול המשקיעים מגיעים לי עד היום אחוזים מהצפיות בערוץ. לקח זמן עד שהחזרנו את ההשקעה הראשונית – תחשבי ששכירות בווילה כזאת זה 25 אלף שקל לחודש וצילום של ולוג זה משהו דומה – אבל בסופו של דבר כולם הרוויחו, גם המשקיעים וגם אנחנו". על הטענות של יוצאי הווילות האחרות אומר ראובן: "חלקם מנסים להישאר בתודעה, אז הם משתמשים בפרובוקציות כדי שיזכרו אותם. חוץ מזה, לרוב יש הסכמי סודיות, אז לא הכל נחשף".

רז ספני חתם עם משרד הפרסום teenk, שניהלה את הווילה שבה כיכב, על חוזה שבמסגרתו התחייב להעביר ל-teenk מחצית מהרווחים מערוץ היוטיוב שלו. ספני, שמנהל בעצמו את משרד הפרסום "זבוב סטודיו" ועובד בימים אלה על סרט עצמאי שעוסק בחייהם של הוולוגרים, רכש לאחרונה בחזרה את החלק שמכר בערוץ שהיה שלו מלכתחילה.

"אני מזדהה עם סהר קליזו בהרבה מאוד מובנים", אומר ספני. "גם סהר וגם אני הגענו לעולם היוטיוב כאנשי תוכן, לא רצינו להתפרסם ולא חשבנו על להתעשר. אני הרמתי ידיים אחרי ארבע שנים כשבאמת כבר לא הבנתי בשביל מה אני ממשיך להילחם, ואני חושב שסהר נשבר כשהמשקיעים התערבו בתוכן של הערוץ שלו. הוא לא יכול היה לשאת את זה שהתוכן כבר לא שלו, אז הוא המשיך ככה תקופה עד שגם הוא הרים ידיים".

יוני פארן מוסיף: "קליזו רצה לעשות דברים גדולים ומיוחדים בלי להתפשר. היו לו הרבה אפשרויות להכניס כסף ולהתפרנס בכבוד, אבל הוא העדיף שלא כי הוא לא האמין בהן. הוא רצה להצליח בדרך שלו, וזה הקשה עליו מאוד. עם כמה שהוא מוכשר, הוא הרס לעצמו כל הזמן. וזה חבל, כי מדובר באומן אמיתי. לא עוד צעיר שרוצה להיות מפורסם".

אתה מאמין שיש סיכוי שהוא עוד יחזור?
"אני בטוח שהסיפור של סהר קליזו לא נגמר. הוא כוכב ענק שכנראה עדיין לא מצא את הדרך הבטוחה שלו בעולם, קיבלנו רק טעימה ממנו. סהר זה סיפור גדול מהחיים, ואם את שואלת אותי – הוא הולך לחזור ובגדול כשימצא את הדרך שלו".