באיזשהו שלב בספיישל האייטיז, דנה שאלה את צביקה, "מה חילקו לכם בהפקה שלכולם יש מצב רוח כ"כ מרומם?". "אני באייטיז", השיב צביקה, "ילד בן 20, אין לי דאגות בחיים". זה בערך מה שקרה לי כשולדי שר את "רוקד לכל הבנות". לי וליושבי ביתי, שהתחילו להתנדנד במהירות ויצרו תמונה מוזרה של משפחה בהפרעה.
אז לפני שטוקבקיסט נוסף ישלח אותי למושבת זקנים וטוקבקיסטים אחרים יטענו שהבחירות שלי כשל ילדה בת 6 או 9 (תבחרו אתם), אודה ואתוודה: נולדתי אי שם באמצע שנות ה-70, מה שאומר שגדלתי בשנות ה-80, מה שיכול להסביר את העובדה שהשיר שבחרה מיי פיינגולד הוא השיר האהוב עלי ביותר. או לפחות נכלל ברשימת השירים הטובים שנכתבו אי פעם בישראל.
נדמה לי שיוסי אלפנט ז"ל בעצמו היה מרוצה מהביצוע המאוד מהמם של פיינגולד, ואם מישהו יוציא מהגברת את גינוני כוכבת הרוק וההגייה שהיא אימצה לעצמה, נוכל כולנו לראות שיש לנו כאן פשוט זמרת גדולה שלא צריכה להתאמץ כלל וכלל, למרות שלפעמים היא מנסה.
מישהו יודע איפה פאולה?
מה שגורם לי לתהות מה קרה לפאולה ולאן נעלמה הבחורה היפה עם הקול המופלא. לא באמת, האם חייזרים פרצו לתכנית וחטפו את ולשטיין? האם בשל העובדה שסגנונה כה מוכר היא הייתה חייבת לאמץ סגנון לא לה ב"שלח לי מלאך"? ובכן, לא. ממש לא. חזרי הביתה פאולה, יש פה אנשים שמחכים לך בגמר.
זהו יום הבוחר
ואם כבר בחירות תמוהות אז יש כמה שאלות: 1. איך יתכן שבספיישל שנות ה-80 לא הופיע שיר אחד של אדם, מי שזכה כמה וכמה פעמים בתואר זמר השנה של אותן שנים? ועוד לא הזכרתי את ה"האישה שאיתי" של דיויד ברוזה, האלבום הנמכר ביותר באותן שנים תוססות. ושלמה ארצי, מתוך "לילה לא שקט", זוכרים אותו? אני יכולה לדמיין את לירן דנינו עושה את "נוסע רחוק" ואת עומר אדם מרקד בקסטניות הברוזיות.
2. מדוע ולמה ילדון בן 17 חושב שהוא מסוגל לשיר את שתי אצבעות מצידון מבלי להבין ולו במעט מה קרה באדמת לבנון? השופטים התרגשו מדניאל ברזילאי ("אני מתעלפת" צעקה מרגול), אני פחות. הרבה פחות.
מצד שני הבחירה של חובי סטאר הייתה מרהיבה, ונראה כי שנות ה-80 או מנהגי הדיוות (ע"ע ריטה) יושבים על החובי כמו חותלות על רגליה המהממות של כוכבת פלאשדאנס ג'ניפר בילס. כלומר, בשלמות.
מזרחי זה הכי, אחי
בפלייליסט שלי לא תשמעו את זוהר ארגוב עליו השלום, סביר להניח שלא תמצאו אותי בהופעה של אייל גולן וקובי פרץ - למרות שהוא עושה קולות של כוכב, אינו הסגנון שלי כלל וכלל.
עומר אדם לעומת זאת, ייכנס לרשימת ההשמעה הפרטית שלי בששון ובשמחה; שישיר את מרלן, שישיר אום כולתום, שישיר מה שהוא רוצה, כי כמו שזה נראה לבחור פשוט יש את זה. לעומת זאת, ראם כהן, לא הצליח לתפוס את ליבי הקשה. אין סיבה מיוחדת. או כמו שאוחבסקי אומר: הוא היה בסדר. לא יותר.
שוב הדיסקו כאן
עם זאת, ניתן להסכים פה אחד שמסיבת האייטיז הוציאה ביצועים מעולים כמעט מכל מועמד. אולי זו הייתה אווירת ה"פט שופ בויז", שהיו מרגשים וחיננים (אבל למה למען השם איש לא עדכן את ניל טננט שבישראל נורא חם וחליפת שלושה חלקים מחויטת וסגורה גורמת לצופים להזיע בכורסא). שורה תחתונה: אפילו רוני דלומי התעלתה על עצמה והביאה אותה בדיסקו.
ואפשר גם להודות: לפעמים אנחנו עושים בחירות שגויות. כמו במקרה אלחי רפואה שהתעקש על ''מחר הוא יחזור'' של דני רובס. שיר שבאופן אירוני, החזיר את רפואה היישר לביתו, למרות הביצוע הטוב לטעמי. אבל טעמי לא נחשב והקהל התרגל ללהיטים מרעידי קירות, ודני רובס נדמה לי, מעולם לא הוציא שירים כאלה שמקפיצים וממריצים את כל האנרגיות. מחר הוא יחזור? לתשובה הזאת יש לחכות.
עוד בmakoבידור: מה עובר על בראד פיט; אריק אלפר לא מצליח למכור את הג'יפ בו זכה; אור קולנברג יודע מי אשם בהדחתו; פאולה עבדול אולי לא תמשיך ב"אמריקן איידול"; אילנית לוי ורודריגו גונזלס שותפים לאוטו; עינב בובליל תגיש תוכנית רדיו חדשה; לגיא גיאור יש כלי חדש; קרן פלס צריכה את עזרתכם באיך אומרים פטרוזיליה באנגלית, מייקל ג'קסון נרצח; אנסטסיה מירקין מ"הישרדות" התחתנה ומה מחכה לכם ב"הישרדות 3".
רוצים לזכות בחופשה זוגית? שלחו לנו תמונה של הדבר שאתם לא יכולים בלעדיו ותתחילו לארוז מזוודה.
ומה עם כרטיסים לסרט "סיפור גדול"? ענו על 2 שאלות ואולי תזכו בזוג כרטיסים לסרט החדש בכיכובם של איציק כהן ודביר בנדק.