בית "היכל התהילה" רועש וגועש ולא בגלל הקולות הגבוהים בפזמונים מהזמרים במקום, אלא יותר בגלל הפרסונה הססגונית של אבי ביטר, שהצליח בכמה התבטאויות לא הולמות לחולל סערה ולהישלח הביתה על ידי הפקת התוכנית.
ביטר הפגין אישיות מורכבת הרבה לפני שלקח את הכישרון הייחודי שלו לנווה אילן, ולכן לא פלא שבמהלך שלושת השבועות ששהה בהיכל הפך לפרובוקטור הראשי של התוכנית, שגם עמד על תנאי עקב התבטאויות לא הולמות כלפי שאר הדיירים. אמש במהלך הלילה החליטה הפקת התוכנית לעשות לזה סוף.
מה אירוע כזה יעשה לתוכנית?
"זה בהחלט יום עצוב וזה בטח לא אירוע כיפי. אנחנו תוכנית שעוסקת במוזיקה ובשירה ודברים כאלו בהחלט לא נלקחו בחשבון. כל עוד נאמרים דברים בבית מבלי כוונה לפגוע בזמרים זה לגיטימי, אבל ברגע שאחד המתמודדים חורג האחריות שלנו כערוץ טלוויזיה הוא לנהוג על פי הכללים. זו לא הייתה החלטה פשוטה וזה לא משהו שהוחלט בהינף יד, היינו חייבים לפעול על פי הכללים".
מה לדעתך גרם לאבי להתנהג ככה?
"אני מתאר לעצמי שהלחץ של התוכנית הקשה עליו, אבל אני לא רוצה לשפוט ולנתח את ההתנהגות של אבי. אני אתן לו להסביר את מה שקרה בעצמו. אני רק יכול להגיד שאני אוהב ומעריך את אבי כבן אדם וכזמר ענק ומאחל לו המון בהצלחה".
כידוע, האישיות המורכבת של ביטר היא לא דבר חדש. הביוגרפיה שלו רחוקה מלהיות שגרתית, וחוץ מבום בפריים במרבית סרטיו, כוללת גם פשיטת רגל ב-2007 ועוד מגוון הסתבכויות עם החוק. החום האנושי והעממיות המתפרצת הפכו את האיש לאחד המתמודדים הכי פופולארים בתוכנית, אבל התבטאויות לא נעימות גנזו עבורו את הסיכוי להגיע לגמר.
"למרות שבמהלך העבודה המשותפת שלי איתו נתקלתי פה ושם בקצת בוטות מצד אבי, אני יכול לומר בוודאות שהוא לא בן אדם רע והוא בטוח לא מחפש את הפרובוקציות" חורץ איתי שגב, מי שיצר וערך את 'חי בסרט', תוכנית המציאות בכיכובו של ביטר ששודרה ב"ביפ". "אבי הוא בדיוק כמו ילד קטן, ברגע שהוא מתעצבן הוא לא חושב על מה שהוא אומר ואין לו פילטר. הוא אומר בדיוק מה שהוא מרגיש ומה שהוא מאמין בו, בדיוק כמו בסרטים שלו. אני חלילה לא תומך בקללות ובהתבטאויות לא הולמות, אבל ברגע שמנקים את הבוטות מהדברים של אבי, אז האמת שלו היא האמת של הרבה אנשים שפשוט אין להם את האומץ לומר את הדברים. הוא לא איש רע והוא לא תמיד מבין מה הוא אומר. הוא גם הרבה פעמים שוכח שהוא מול מצלמה. הוא כמו הילד שצועק 'המלך הוא עירום' - לא תמיד מתנסח כמו שצריך אבל בבסיס שלו הוא כולו אמת".
הפתיע אותך לראות את ההתנהגות שלו ב"היכל התהילה"?
"ידעתי שהיו חיכוכים אבל גם ידעתי שאבי צריך להיות שם כי הוא מייצר עניין ואנשים אוהבים אותו. אני יודע שפיזית נורא קשה לו כי הוא לא בן אדם בריא והוא בטח בלחץ בגלל התחרות. הבעיה של אבי היא שבדיוק כמו ילד נורא קשה לו לקבל ביקורת ואני מתאר שזה גרם לו להתבטא כמו שהוא התבטא, למרות ששוב אני מדגיש שאין שום הצדקה להתבטאויות שלו".
לדברי גילי גולן, המפיק לשעבר של ביטר וחבר קרוב, יש רק הסבר אחד להתנהגות הבעייתית: "אבי הוא טיפוס של בית, הוא לא בנוי לא להיות על יד הילדים שלו ואשתו. הוא נורא קשור למשפחה שלו ובשבילו להיות במקום כמו היכל התהילה זה כמו להיות בכלא. הוא היה בלחץ פסיכולוגי נורא גדול וכנראה שהגעגועים והמתח הוציאו ממנו דברים לא טובים".
ביום יום הוא גם נוהג להתבטא ככה?
"ממש ממש לא. אני צמוד לאבי כבר 4 שנים ומעולם הוא לא קילל אותי או הרים עלי את הקול. אבי הוא לא בן אדם ששונא או מקלל ורב עם אנשים. אם הוא מרגיש שהוא פגע במישהו הוא תמיד ימהר להתנצל ולבקש סליחה. אני לא חושב שצריך לשפוט אותו על מה שקרה בתוכנית, במקור שלו הוא בן אדם זהב ואיש משפחה למופת. המון אנשים אוהבים ומעריצים את הכנות שלו. הלחץ של הסיטואציה והריחוק מהמשפחה גרמו לו להתנהג כמו שהוא התנהג".
אבל למרות הפן הסלחני והגישה המחבקת של מרבית מקרוביו, יש גם כאלו שחושבים שאי אפשר לעבור לסדר היום על התנהגות של הזמר כפי שהוצגה לראווה בשלושת השבועות בהם שירת בהיכל התהילה. "בעצם ההתנהגות שלו אבי עשה נזק עצום לכל זמרי הז'אנר המזרחי", פוסק ירון אילן, "חשוב שאנשים ידעו שזמרים מזרחים הם הרבה יותר מתורבתים ומחונכים ממה שאבי ביטר הראה לנו בתוכנית. הוא עשה נזק נורא גדול, עד כדי כך שבאים אלי אנשים ושואלים אותי האם זה יכול להיות שכל הזמרים המזרחים מתנהגים ככה. הוא לא מכבד לא את עצמו, לא את הז'אנר ולא את המסך".