מפורסמים אמריקאיים יודעים שכל תוכן שיווקי שעולה לרשתות החברתיות צריך לקבל את ההאשטג #ad או #sponsored (מודעה וממומן, בהתאמה). אבל החוק הישראלי מתירני יותר, וסלבריטאי ארצנו יכולים לפרגן בהנאה לשלל מוצרים, חברות ושירותים בלי להבהיר באופן מפורש שמדובר בפרסומת עליה קיבלו כסף.
אנחנו לא מדברים כאן על קידום מוצרים שמזוהים ישירות עם מפורסמים מסוימים (סדנאות ההעצמה הנשית של אביבית בר זוהר, למשל) או יחסי ציבור לסדרות, סרטים ומופעים בהשתתפותם של הסלבס האלה. לא, אנחנו פה נטו בשביל בצע כסף.
מי שהיתה יוצאת דופן בתרחיש הזה היא רוסלנה רודינה שגם הסתפקה בתוספות מלאכותיות בלבד, גם בחרה אותן בצבע סגול וגם קיבלה סכום נאה ביותר על הצביעה-ללא-צביעה הזו.
אבל זה לא מתחיל (או נגמר) שם. נטלי דדון, שני גולדשטיין ואחווה סיבטון הן רק מהמפורסמות שקיבלו לא מעט כסף כדי להעלות תמונות נוגות שלהן עם אקססורי יוצא דופן: מכשיר למדידת חום, שאמור לעזור לנשים לעקוב אחרי ימי הפוריות שלהן. אפילו הנוסח "החבר החדש שלי" מופיע בכל אחד מהפוסטים:
ומשום מה, משווקים מפגינים דאגה רבה למערכות הרבייה של הסלבס. נופר מור קיבלה סכום כסף נדיב על השווצה בבדיקת ההריון החיובית שלה:
אבל מור קיבלה, כנראה, פחות כסף מבר רפאלי. רפאלי פרסמה את הריונה הראשון לפני שנתיים באמצעות פוסט באינסטה ובו תקריב מלחיץ מדי של בדיקת הריון ביתית:
השערה הקטנה בצד תרדוף אותנו בסיוטים עד יומנו האחרון.
אם אתם עוקבים אחרי האינסטה של עדי שילון, בוודאי שמתם לב לכוכבת אורחת שמופיעה בתמונותיה של שילון לעתים תכופות במיוחד: המכונית שלה.
לא מדובר בהתלהבות נטו, אלא בעסקה מחושבת – שילון קיבלה את המכונית מהיבואן בתמורה לאזכור קבוע של מותג הרכב בכל תמונה.
מכונית זה גדול עליכם? סבבה, מה תגידו על טלפון סלולרי חדש, חינם-חינם וישר מהניילונים? כי מעיין אשכנזי, אדל בספלוב ושי מיקה יפרח זרמו לגמרי על הרעיון. כל מה שנדרש מהן הוא לצלם סרטון, להעלות לאינסטה ולתייג אחת את השניה:
או אולי רמקול עמיד במים – גם הוא בחינם? לדין מירושניקוב זה עלה בתמונה אחת וזהו.
דנה זרמון הסתפקה עוד יותר במועט, ונהנתה מבקבוק חינמי של תה קר. אוקיי, והיא כנראה קיבלה גם כמה אלפי שקלים, אז אולי היא לא לגמרי צנועה, אבל הבנתם את הקונספט: