רוצים להרגיש זקנים? אז הנה פרט מידע מפתיע - נטפליקסח חוגגת השבוע 20 שנה להקמתה. כן כן, החברה הוקמה ב-29 לאוגוסט 1997 ונקראה בתחילה "Kibble", לאחר מכן שונה השם ל"NetFlix" (צורת כתיבה שמטרתה מדגישה את המילה/עיוות של Flicks = סרטים), ולבסוף התקבע כ-"Netflix" המוכר עד היום. חברת הסטרימינג שינתה את הדרך שבה אנחנו צורכים טלוויזיה, בין השאר בזכות מודל הבינג' בו משוחררים כל פרקי הסדרות במכה אחת, אבל מעטים זוכרים שנטפליקס בכלל התחילה כחברה להשכרת DVD.
מייסד החברה ריד האשטינג סיפר בעבר כיצד קיבל את הרעיון, לאחר שנאלץ לשלם קנס של 40 דולר על איחור בהחזרת ה-DVD של הסרט "אפולו 13", "אני זוכר את הקנס כי הרגשתי בושה מכל העניין". יחד עם המייסד השני, מארק רודולף, הם עשו ניסוי בשליחת תקליטורים בדואר, וכשראו שהם לא נהרסים במשלוח - החליטו להקים את החברה (אגב, רודולף מצדו טוען שכל הסיפור מומצא). בשנתיים הראשונות להקמתה, החברה עסקה בהשכרת סרטי DVD בדואר, אך בשנת 1999 הם עברו לשירות מנויים שמזכיר את המודל הכלכלי בו הם משתמשים עד היום. פרסומת עתיקה של החברה מסבירה את יתרונות השליחויות, ומזכירה לנו כמה זמן עבר מאז:
בפרסומת משנת 1998, נטפליקס מסבירים למה הם אלטרנטיבה טובה יותר מאשר בלוקבאסטר (זוכרים אותם?) ושאר חברות השכרת הסרטים: "אתה לא צריך לחפש חנות וידאו קרובה, או לריב עם אנשים על העותקים הבודדים של סרט חדש. כשאתה מסיים, אתה פשוט שולח את זה בחזרה בדואר שמשולם מראש. אתה יכול להשכיר שני DVD בארבעה דולר כל אחד! תשכור סרטים נוספים בשלושה דולר בלבד! ואתם יכולים לשמור את הסרטים החדשים ביותר מהוליווד בחמישה דולר!".
מי שזוכר את התקופה בה היינו נושפים לתוך כונן ה-DVD בלי לדעת מה זה באמת עושה, פותחים וסוגרים ומחכים לרגע המיוחל בו המכשיר יזהה את התקליטור השחוק, יכול להעריך את הדרך הארוכה שעשינו מאז אותם ימים אפלים.
mako תרבות בפייסבוק