הלגליזציה של מריחואנה במדינות וערים בודדות בארה"ב כבר הוכיחה את עצמה מעל ומעבר – אחוזי הפשיעה ירדו וההכנסות ממכירת הסמים הקלים אפשרו לרשויות להחזיר מיסים לתושבים. ועדיין, רחוק היום שבו נראה פרסומת בטלוויזיה האמריקנית שבה צרכנים מעשנים באנג או ג'וינט להנאתם.
הערוץ המקומי KMGH בדנבר שבקולורדו החליט לבטל את שידורה של פרסומת ראשונה למריחואנה בטלוויזיה – זאת למרות שהשימוש בסם הפך לחוקי בתחומי המדינה כבר בינואר 2014. מדובר בפרסומת לחברת "Neos" שמייצרת שמן קנאביס ומשאפים, ומזכירה קצת פרסומות ישנות לסיגריות או בשמים.
המילים "מריחואנה" או "קנאביס" כלל לא מוזכרות בסרטון, לעומת המילה "Recreation" שמרמזת על שימוש לצרכים לא רפואיים. מה כן תראו שם? על רקע קטעים של צעירים מבלים במועדונים, מטפסים על הרים או עושים קמפינג ושרים מסביב למדורה, נשמעת קריינות הפונה לצופה: "אתה חי חיים הרפתקניים, תמיד מחפש דרכים חדשות להירגע. עכשיו תוכל ליהנות מהתחושות הטובות ביותר ומשליטה עם המשאפים הניידים של ניאוס ולבלות בדיסקרטיות הקיץ". הפרסומת מסתיימת בסלוגן: "דרך חדשה ואמיצה להשתחרר. ניאוס, לבלות בצורה אחראית".
בתחילת החודש הצטרפה אורגון למדינות וושינגטון וקולורדו, כמו גם לאלסקה ולוושינגטון הבירה, והפכה את השימוש במריחואנה לחוקי. אבל למרות החוקים המקומיים התקפים במדינות מסוימות, צריכת מריחואנה עדיין נחשבת לעבירה על חוקים פדרליים בארה"ב ולכן רשתות השידור מוצאות עצמן בדילמה – האם חוקי לנצל זמן אוויר ולשדר פרסומות לחומרים שאינם חוקיים מחוץ לתחומי המדינה?
הסתירה בין חוקים פדרליים לחוקים מקומיים יוצרת לא מעט קשיים עבור ספקי המריחואנה – כמו למשל הקושי בקבלת מימון בנקאי.
רשת השידור E.W. Scripps, שבבעלותה הערוץ המקומי בדנבר, החליטה להשהות לפי שעה את פרסומת הקנאביס עד להודעה חדשה. "הרשת החליטה שלא לקבל פרסומות למריחואנה כרגע", אמרה ואלרי מילר, דוברת החברה. "אנו גאים להיות חברה שדוגלת בחופש הביטוי, אבל יש לנו חששות בכל הנוגע לאי הבהירות סביב רגולציות פדרליות שנוגעות לשידור פרסומות כאלה".
ברשת השידור מבהירים כי גם אם הפרסומת תשודר בסופו של דבר בטלוויזיה, היא תשובץ בשעות שבהן כ-70 אחוזים מקהל הצופים הם בגילאי 21 ומעלה – כלומר, רק במהלך תוכניות הלייט נייט.