זוכרים את סוזן בויל? ובכן, ריאליטי הכשרונות "בריטנ'ס גוט טאלנט" עושה זאת שוב, עם סערה חדשה שמקימה עליו את כל הורי בריטניה.

הפרק ששודר השבוע סיפק כמה רגעים שנויים במחלוקת, כשבראשם סטרפטיז ששודר בשבע וחצי בערב. זה קרה כשלבמת האודישנים הגיעה קרי גראהמס, אישה, איך נאמר – לא מאוד צעירה, בלבוש שנחשב צנוע גם בקרב חניכות בנות עקיבא.

המופע שלה, שכלל ישיבה על כסא והנפת ידיים, היה כל כך גרוע עד שסיימון קאוול פסל אותו אחרי שתי שניות בלבד – אבל כל זה השתנה ברגע שקרי שלנו החליפה את הלבוש החסידי בטופ ותחתונים שלא משאירים מקום לדמיון והפכה מבת עקיבא צדקת לרקדנית מפתה, פלוס כסא פלוס פוזת שרון סטון. אם משהו חסר לכם כדי להשלים את התמונה, נבהיר שהריקוד כלל תנועות שמזוהות עם מועדונים ספציפיים וכל זה לצלילי השיר “Freak Me” (לפחות עושים כבוד לניינטיז) שכולל תיאורי מין שעלולים לגרום לצופה או שניים להסמיק, בטח אם הם עדיין לוקחים איתם את הסנדוויץ' שאמא הכינה להפסקת עשר. אתם יכולים לתאר לעצמכם שהלסת של השופטים גירדה את הרצפה.

לבריטניה יש כישרון
ובכן
הקהל, נאמר בעדינות, לא נשאר אדיש - ובזכות העובדה הזו, הצליח השופט דיוויד וויליאמס להעלות אל הבמה את המגה שופט סיימון קאוול, איתו הוא מקיים יחסי אהבה-שנאה פומביים ושם, בעזרתה האדיבה של גברת גראהמס, זכה קאוול לריקוד מושחת של השניים, כולל הצמדת ירכיים ללחיו. כל זה לפני שמונה בערב, כבר אמרנו?

צופי התכנית הגיבו מיד באינטרנט והתלוננו על הלפ-דאנס הזה בזמן אמת, כשכתבו שהתכנית הזו היא לא "Britain's Got Talent” אלא "‘Britain’s Got Sleaze”... נוסף לרשת, עשרות תלונות הגיעו גם לגוף הפיקוח על השידורים הבריטים בעקבות הקטע הזה, ואם כל זה לא מספיק – גם הגברת גראהמס בעצמה לא מרוצה. היא אומרת שהיא מזדהה עם הגועל של הצופים וטוענת שהקטע שלה היה קלאסי ומלא סטייל, אבל בעריכה הוא הפך לסליזי ולא ראוי לשעת השידור. אתם מוזמנים לצפות ולהחליט בעצמכם.

גוף הפיקוח הבריטי החליט בינתיים לקיים הערכת מצב בעקבות התלונות, אבל עדיין לא התחיל לחקור מי נתן את ההוראה. רשת itv שמשדרת את התכנית הבהירה, מצדה, שהמופע החושפני נערך בקפידה כך שיתאים לכל המשפחה. לא בטוח שזה מספק את ההורים הבריטים. אחת מהן סיפרה בטוויטר שהבת שלה שאלה למה האישה בטלוויזיה ערומה ומה היא עושה עם שני הגברים על הבמה. כן, יכול להיות שחלק מההורים בממלכה יצטרכו לספר איך באים ילדים לעולם מוקדם משתכננו.

המופע הזה אולי היה עובר בשקט, אלמלא התווספו לו עוד כמה רגעים מטרידים: קחו למשל את ההופעה של אריסנדרה ליבנטינו, ילדה בת 11 עם קול מדהים שעוד יביא לה מיליונים. אז מה הבעיה? ובכן, השיר שהיא בחרה לשיר הוא "One Night Only”, שיר שהפזמון שלו מזכיר בצורה מוזרה את "דם חם", אבל אם נשים את זה בצד - הוא עוסק, ובכן, בסטוץ של לילה אחד. לא בדיוק מה שהייתם רוצים לשמוע ממישהי שעוד לא חגגה בתמצווש. תוסיפו לזה מופע של טרנסג'נדר שמכסה את מבושיו במסכה של סימון קאוול ואת ישבנו במסכה של דיוויד וויליאמס וקיבלתם הפרעה אחת גדולה שאי אפשר להוריד ממנה את העיניים.

זה אולי הזמן להזכיר שתלונות של הצופים על תוכן שלא תואם את שעת השידור הן לא עניין חדש עבור התכנית. בשנה שעברה היא נחקרה על שידור הקטע הזה, בו מתמודדת ביצעה סטרפטיז שהסתיים בהסרת החזיה שלה. קלאס, סטייל, פינס, אין מה לומר. בהתחשב בכך שחקירת המקרה הזה הסתיימה בקביעה שהזכיינית לא שברה את קוד השידור, אפשר להניח שגם השנה היא תצא בלי פגע.

אבל יש גם נקודה חיובית: מי שהציל את הערב הוא ג'ק קרול, נער בן 14 עם שיתוק מוחין שהפך לכוכב בעקבות האודישן שלו, שכלל מופע סטנדאפ ("ספר לנו קצת על עצמך”, מבקש ממנו קאוול. “אני ספורטאי מקצועי” עונה לו קרול מכסא הגלגלים שלו) וגרם לשופט התכנית, הקומיקאי דייויד וויליאמס, להכריז שבן ה-14 מצחיק יותר ממנו. הוא אפילו זכה לתמיכה של הקומיקאי הבריטי המצליח ג'ימי קאר שפגש אותו בעבר וכבר זכה לחשיפה תקשורתית מאסיבית. אז מה היה לנו? קומיקאי עם שיתוק מוחין, ילדה בת 11 ששרה על סטוצים, טרנסג'נדר עם מסכה של סיימון קאוול ואשת סטרפטיז שרוקדת בשבע בערב. כן, דבר אחד בטוח: ל"בריטיין'ס גוט טאלנט" יש כישרון ענק, ליצור עניין.