חובבי הפורמט הכי עתיק בתולדות הטלוויזיה יכולים להיות רגועים, השעשועונים חוזרים ועושה רושם שהם יישארו איתנו בזמן הקרוב, ובגרסה הרבה יותר גדולה. הערב יעלה השעשועון החדש של רשת NBC האמריקאית “Million Second Quiz” או בתרגום חופשי "חידון מיליון השניות". עוד בטרם עלייתו לאוויר השעשועון מקבל חיזוק רציני עם ראיין סיקרסט, מנחה "אמריקן איידול" המיתולוגי שעומד להנחות גם אותו, ועם פורמט ייחודי ומסקרן.
הפורמט החדשני כולל תחרות טריוויה שנמשכת עשרה ימים וישתתפו בה עשרות אלפי אנשים בו זמנית, באמצעות אפליקציה ייחודית שפותחה עבור התכנית. רוב האנשים פשוט ישחקו בשביל הכיף ומפרטיות ביתם, אבל ישנה גם גרסה טלוויזיונית עם פרס מובטח לזוכה של לא פחות משני מיליון דולר.
מבנה המשחק, בין אם אתם משחקים אותו מהבית או בתוכנית עצמה, הוא די פשוט: שני משתתפים שצריכים לענות על עשר שאלות טריוויה, כשלכל שאלה יש זמן תשובה של חמש שניות בלבד.
תשובה נכונה תספק למתמודד נקודות, והשחקנים עם הניקוד הכי גבוה בבית עשויים לזכות בטיסה לניו יורק בכדי להשתתף במשחק בגרסה הטלוויזיונית שלו, אשר תשודר בשידור חי בכל לילה ב NBC החל מה 19 לספטמבר.
השחקנים המובילים בכל רגע נתון בשעשועון הטלוויזיה, ישבו במה שיקרא "כסא הכסף", בתוך מבנה זכוכית בגודל של מבצר בן שלוש קומות שממוקם בטיימס סקוור. שחקן שיגיע לשלב הזה יזכה בעשרה דולר עבור כל שניה שבה הוא מצליח להיות ישוב על הכיסא, עד שהמתמודד מולו לוקח אותו ממנו.
המשחק החי ישודר שעה אחת בשבוע בפריים טיים של רשת NBC, חוץ מזה הוא ירוץ ברשת הטלוויזיה "Comcast Corp" במשך 12 יום ללא הפרעה. ערוץ 20 של שעשועון טריוויה, אם תרצו. ברשת ניתן יהיה לרכוש אותו על ידי אפליקציה מיוחדת שהונדסה עבורו ותוצע ללא תשלום.
הפורמט נראה מבטיח, לאחר שיותר מ - 300,000 אלף הורדות של האפליקציה כבר התבצעו ו - 11 מיליוני אנשים שמשחקים אונליין לפני שהתוכנית בכלל עלתה לאוויר. אין ספק, הצפייה בטלוויזיה כבר לא כוללת מסך אחד בלבד, אלא שניים - זה שבטלוויזיה והמסך של הסמארטפון שלנו.
את השיתוף בין האפליקציה למסך אפשר לראות גם ב"הכוכב הבא" שעתידה לעלות בקשת, ובה הקהל מכריע בשידור חי על ידי אפליקציה ייחודית מי מבין המתמודדים שמולה יעבור לשלב הבא. מדובר בז'אנר חדש של תכניות טלוויזיה שבו הקהל בבית, בין אם הוא הופך לשופט נוסף בתחרות כשרונות או בין אם הוא משתתף בחידון טריוויה, הופך לחלק בלתי נפרד מהמתרחש על המסך ויותר מכך – לזה שמחליט מה יתרחש ויוצג על המסך. אחרי הכל, הקהל הוא זה שיודע הכי טוב מה הוא רוצה לראות, לא?
"החלק הדיגיטלי בשילוב חלק הפרים טיים, זה משהו שאתה לא רואה לעיתים קרובות", מגלה טוני פייס, אחראי השיווק של הפורמט, בראיון. "כאשר יש מרכיב אינטראקטיבי של 24 שעות, זה בהחלט יכול לעזור לפורמט. זה רעיון מאוד ייחודי".
בזכיינית האמריקאית העריכו כי 800 עד 1000 אנשים יוכלו לשחק במשחק בניו יורק מדי שבוע. התקווה היא גם שמיליונים ישחקו בו מבתיהם, וכך יהפכו את המשחק לסנסציה ארצית.
מתמודדים שרוצים לקחת חלק במשחק יכולים ליישם זאת במספר דרכים. אחד מהם היא לשחק אותו ברשת בחינם על ידי הרשמה פשוטה, או פשוט לבקר באתר של הרשת.