זכייתה של נבחרת פורטוגל ביורו לא היתה המאורע ההיסטורי היחיד שהתרחש אמש. ממש במקביל למשחק שודרה בערוץ 2 פרסומת בשפה הערבית. זו היתה פרסומת של המשביר לצרכן, שהופקה על ידי משרד הפרסום מקאן תל אביב, ויועדה למגזר הערבי ולקידום מכירות המשביר בעונת החתונות.
לצערה של המשביר לצרכן, המהלך יוצא הדופן נתקל בקושי לא צפוי: בעקבות פניית אופ"א הוחשך המסך לעשרות אלפי צופים המשתמשים בצלחות לוויין פרטיות – רובם בני המגזר הערבי. וכך, בעוד שבמהלך היורו הצפייה בקרב המגזר הערבי כמעט הכפילה את עצמה, במשחקי חצי הגמר והגמר המוחשכים נתוני הרייטינג קרסו. אתמול צפו בגמר על פי הנתונים 49 אלף צופים ערבים בלבד.
מנגד נתקלה המשביר לצרכן בבעיות שאותן דווקא ניתן היה לצפות. ההחלטה הנועזת לשדר פרסומת בשפה הערבית בפריים טיים של הטלוויזיה המסחרית לא עברה בשקט. צופים רבים התלוננו על כך ושטחו את זעמם בעמוד הפייסבוק של המשביר. "צריך להחרים את הרשת של המחבלים", קרא אחד המגיבים. "בושה! באל ג'זירה תעלו פרסומת כאלה", כתב אחר. חלק מהצופים התייחסו גם להחלטת בג"ץ לאפשר לאסירים ביטחוניים לצפות במשחק בבתי הסוהר: "הפרסומת בערבית היתה בשביל המחבלים בכלא?". "זה לא יעבור בשתיקה", סיכם אחד המגיבים. מנגד, נרשמו גם תגובות שחיזקו את המשביר: "כל הכבוד על האומץ והאינטגריטי, כל הכבוד שאתם לא מתכופפים", "כל הכבוד על האומץ לא לפחד מכל הגזענים", ו"פרסומת בערבית בטלוויזיה שלנו. לפני שזה יהיה לא חוקי – סחטיין!".
מנכ"ל המשביר לצרכן, רמי שביט, הגיב לאיומים: "מי שמאיים שיחרים את הרשת שלא יבוא. אנחנו בית כלבו לאומי ומשרתים את כל המגזרים. אנו לא נהיה נתונים לסחיטה ואיום של אף אחד. אנו מנהלים עסק בכבוד ומפרנסים אלפי משפחות. שלא יאיימו עלינו". רנין בשאראת, כוכבת הסרטון, אמרה לחדשות 2: "אנחנו 20% מהאוכלוסייה, מגיע לנו להיות בפריים טיים. התגובות הגזעניות בישראל 2016 צפויות. לא מקבלים כאן את השונה, לא מקבלים את האחר. הדמות שעשיתי זאת לא הדמות שמייצגת את האישה הערבית אלא הדמות שהאישה הערבית רוצה לצאת ממנה. זה משמח אותי כי זה פורץ גבולות בפריים טיים. חשוב שהיהודים ייחשפו לשפה הערבית".