אנחנו מתחילים בדיוק מהנקודה בה סיימנו את הפרק הקודם: אסף וונסה מתעוררים ומבינים בבהלה מה הם עשו. אסף צריך להתעשת במהרה כיוון שעמוס בא לאסוף אותו לבולגריה, ומחליט להבריח את ונסה מהבית כשהיא מחופשת לניצבת מהקליפ החשוב "סרט הודי", בכיכובם של דנה אינטרנשיונל ועידן יניב. אין צורך להודות לי על ה-"מה שווה כזאת אהבה" שייתקע לכם עכשיו בראש להמשך היום. בלנקה צצה משום מקום, כי לדהרי'ז יש, מתברר, דירה ענקית עם אלף חדרי אורחים, וונסה מצליחה לברוח, אבל מירב מבחינה בה. אסף מבריז לעמוס כדי לנסות להתפייס עם בלנקה, ושולח את אחיו לבדו למדינה שהביאה לנו גם הבניצה וגם את יהודה לוי.

ונסה מסתתרת עם מטפחת (צילום: מתוך להיות איתה, קשת)
מתוך "להיות איתה"|צילום: מתוך להיות איתה, קשת

בלנקה סלחה לאסף אחרי שנזכרה בסיפור ההיכרות המגעיל שלהם, שכלל ציפורן חודרנית וטיול לחדר המיון. הוא מצידו אכול אשמה על הלילה עם ונסה, וכשמירב מתעמתת איתו במכולת הוא פורץ בבכי. הוא נזכר בחלחלה בריחות הקרמים של ונסה, למרות שהוא צריך היה להודות לה כי לפי דעתי, אסף הוא בחור של דאודורנט אקס וונסה עשתה לו את טובת חייו כשנתנה לו הצצה לריחות אחרים. מירב מטיחה בו ששכב עם ונסה רק משום שהוא מקנא בעמוס, והחל מהשבוע הבא היא תכתוב גם את הריקאפים כי זו תובנה יפה מאוד.

אסף בוכה במכולת (צילום: מתוך להיות איתה, קשת)
מתוך "להיות איתה"|צילום: מתוך להיות איתה, קשת

ונסה מגיעה למשרד ומוצאת שם את פיש, שהחליט לא רק לסלוח לה, אלא גם לכפות עליה חתונת בזק. למרות נסיונות ההתחמקות ההדדיים שלהם, היא ופיש פוגשים את אסף, בלנקה ועמליה, והאחרונה מציעה שבלנקה ואסף יספקו את ההסעדה לחתונה הממשמשת ובאה הזו. כל זה מאוד מסובך, אבל יש לי שאלה חשובה יותר: באיזו עונה אנחנו? כלומר כן, עונה 2 של "להיות איתה", אבל באיזו עונה בשנה? מצד אחד, אסף כל הזמן בגופיה, אבל בבולגריה כבר חורף ברמה של מעיל וצעיפים, ופיש לובש את מעיל הפקחים שלו לכל מקום. איז ווינטר קאמינג אבל רק לבלקן?

גילי הגנן הוא הדמות הכי אניגמטית בעונה הזאת. למה הוא כל כך חתיך אנד יט כל כך לא כריזמטי (עושה את הגל גדות, כמו שאומרים אצלנו)? איך העדיפו לשדך את צביקה למאמן הכושר ולא אליו, ועוד נתנו לו "חברה" ששולחת אותו לישון בסלון מדי פעם? שאלות שכנראה לעולם לא נקבל עליהן מענה. גילי שותל (אהבתם? אהבתם מאוד) בליבה של נועה את החשד לגבי הנסיעה של עמוס ועדן ומציע לה לשלוח בלש פרטי. היא מחליטה ללכת על הסקנד בסט ושולחת אליהם את צביקה. אגב, הביקורות על הסרט של נועה הגיעו, והן משוות אותה לסופיה לורן. אהבתי את הטאץ' שקושר את סופיה, בירת בולגריה, לסופיה לורן ואהבתי עוד יותר שהתסריטאים לקחו בחשבון שכל מבקרי הקולנוע הישראלים הם גברים בני מאתיים שמבחינתם סופיה לורן היא עדיין רפרנס רלוונטי.

>>בפרק הקודם של "להיות איתה"

בבולגריה, עמוס ועדן מעמיקים את הקשר כשעדן מספרת לו על עברה; אמה חולה, והיא בעצמה עזבה את הבית כנערה ונסעה לחו"ל כדי להתפרנס. שזה הלם, כי לעדן יש את כל הסממנים של מישהי שהדריכה בביסל"ש. הם מנסים (ומצליחים) למכור את הציורים של עמוס לאישה קוריאנית מושלמת בשם מיס מו ג'ין. למו ג'ין יש פמליה של מלוות שהולכות אחריה לכל מקום בדממה, כמו טיילור סוויפט ב-2014. עמוס מיצה את מוטיב הקיפודים שאפיין את עבודותיו עד כה, והתרחב לבעלי חיים נוספים ומריחות צבעי מים. נקרא לזה התקופה האיקאית על שם המקום האחד בו הציורים האלה יעברו כמשהו שלגיטימי לשלם עליו כסף. עמוס מושפע גם מהזרם המיזוגני וצועק על מו ג'ין, שאיכשהו דווקא מתרשמת מהחספוס הזה ומחליטה לקנות את העבודות.

מו ג'יין והמשרתות (צילום: מתוך להיות איתה, קשת)
מתוך "להיות איתה"|צילום: מתוך להיות איתה, קשת

עמוס ועדן מחליטים לחגוג בקזינו, שם הם נתקלים בצביקה, שדורש מעמוס לבוא איתו לפרימיירה באמסטרדם. עמוס מסרב כי ההצעה לא הגיעה מנועה בעצמה. אדם נוסף שהגיע לבולגריה הוא מאמן הכושר של גדעון, ששכחתי את שמו ולכן אקרא לו 'המאמן'. הוא פתאום מאוד בעניין של צביקה, מה שגורם לסוכן הנחוש גם לאבד ריכוז במעקב אחרי עמוס ועדן וגם לשים שפתון לבלו בציבור. בינתיים, יאיר מופיע באמסטרדם (הרי עדן הלשינה לו שנועה תהיה לבד) ויוצא עם נועה להקרנת הסרט. הם מבלים בנעימים, משוחחים על מערכות היחסים שלהם ומעלים זכרונות מעברם. כשנועה כבר מתקשרת לעמוס, היא תופסת אותו שיכור, ומהמר בקזינו בחברתה של עדן. עמוס כועס על נועה כי היא, ואני מצטט, "אישה מאורסת שנמצאת לבד בחדר עם גבר אחר". מה יותר אייטיזי - הגישה של עמוס לנשים או בחירת השירים לפסקול של הסדרה? ספרו לי בתגובות.

הם מנתקים בזעם, ועמוס עוזב את הקזינו. עדן רצה אחריו, אבל בשכרותה היא מועדת ומפילה את כספי הזכייה שלהם. אני אדם לא נוראי לכן מעולם לא הייתי בקזינו, אבל אשמח לדעת מה הכלל במקרים כאלה - מותר לקחת את זה ולהעמיד פנים שזה היה שלי מלכתחילה, או שזה כמו חוק חמש השניות ואם אף אחד לא מרים את זה, הכסף חוזר להנהלה? אגב דברים שלא צריך להרים מהרצפה ולשים בפה, יאיר מנצל את הסיטואציה השברירית ומנסה לנשק את נועה על ידי שימוש במשפט מהז'אנר הנוראי "ומה אם נתנשק עכשיו?". היא מגיבה כפי שכל בחורה שמכבדת את עצמה צריכה להגיב לפרפראזה על נתן גושן - ומסרבת.

נועה ויאיר במלון (צילום: מתוך להיות איתה, קשת)
מתוך "להיות איתה"|צילום: מתוך להיות איתה, קשת

עמוס מלווה את עדן הבעצם-בכלל-לא-שיכורה לחדרה, והיא מפעילה עליו רצף מרשים מאוד של מניפולציות, כולל אזכור של אמה החולה. הרצף מגיע לשיאו כשהיא מעמידה פנים שגדעון פיטר אותה כדי לסחוט ממנו חמלה, אבל כשאפילו זה לא עובד, היא פשוט מורידה בגדים ומה אתם יודעים? עמוס הוא בחור של פשטות. הם מתנשקים בכניסה לחדר, ולא מבחינים בצביקה שצופה בהם. איזו סימטריה משלימה: אחד כלב שמירה נאמן ולאחד יש נאמנות של כלב. אבל סתם כזה, אפילו לא של שמירה.

 

עמוס ועדן במלון (צילום: מתוך להיות איתה, קשת)
מתוך "להיות איתה"|צילום: מתוך להיות איתה, קשת

mako תרבות בפייסבוק