נירו לוי, גבירותי ורבותי. הבן אדם נכנס לבית האח הגדול על תקן השם הגדול שסביר שיאכזב והתגלה כלא פחות ממשיח טלוויזיוני, בעודו לא עוצר לרגע בניסיונו להסתכסך עם כל קבוצת אוכלוסייה קיימת ועושה זאת בסטייל שלא היה מבייש אף ילד בן 13 עם נפצים במדורת ל"ג בעומר השכבתית. מזרחים, גייז, נשים, צמחונים, אנשים עם אוזניים תקינות – לא מדובר ברשימת האקסים של נטלי עטיה, אלא בכל האנשים שכנראה מחקו את שמו של נירו מרשימת הבדרנים האהובים עליהם. אבל ברשותכם אלך רגע אחורה, שכן בשביל לדבר על הופעה היסטורית כמו זו של גיסנו החביב בפרק אמש, צריך להתחיל מההתחלה.
ובהתחלה, כבר קשה לזכור, נירו זכה לתהילת עולם. אחרי שבפרק הקודם מושיק עפיה נאלץ לדחוף את פניו אל תוך פופיק (הביטו ילדים, כך נראית פשיטת רגל), הגיע תורו של האיש והישיבה המשולבת להפגין את יכולות המשחק שלו על ידי התחזות לאיש עם פחד מדגים. והאמת? או שהוא עשה את זה ממש טוב, או שזה פשוט שהתרגלנו כבר לסטנדרטים שהציב יאיר פיש בהצגתו מהעונה הקודמת. אבל זה לא העניין, כי ההופעה האמיתית בחלק הזה של הפרק הגיעה דווקא כשהאח הגדול חשף בפני הדיירים את דבר המשימה הסודית.
אם אי פעם היה מישהו מבסוט בעולם, זה נירו לוי ברגע גילוי המשימה. "זו הופעת משחק" מכריז נירו בפני הדיירים, ומחליט לפרש משום מה את פניו ההמומות של מושיק כבקשה לקורס מזורז ברזי אמנויות הבמה. "יש אנשים שנכנסים לדמות רק ב'אקשן', אבל אני שחקן גם מאחורי הקלעים". האמת שההתלהבות של נירו מובנת, זו פעם ראשונה שהוא זוכה לקצת גיוון בקריירת המשחק שלו – עם כל הכבוד לחליפת השומן שלבש בפרק הסיום של "רמזור". למען האמת, נראה שההופעה שלו אתמול בחדר המשימות הייתה האודישן האולטימטיבי לפרק חדש בקריירה שלו. כמה חבל שכל המלהקים בתעשייה הם או מזרחים, או גייז, או נשים, או צמחונים או אנשים עם אוזניים תקינות.
ואחרי שפרגנו לנירו על המשחק, אפשר לפרגן לי על התחזית. רק לפני שבוע השוותי פה את אריאנה מלמד לסנסה סטארק - והנה עכשיו קיבלנו משימה שלמה בהשראת "משחקי הכס". הייתי קורא לעצמי נביא, רק שאם באמת הייתי אחד כזה הרי שההימור שלי בדבר הדחתו של מוטי גלעדי היה מזמן מתגשם. כן, אני יודע שבסך הכל הוא זקן חביב אבל בחייאת, כמה אפשר להתבונן במישהו עושה אינסוף חיקויים מלבד כזה של אדם נסבל, או סתם רלוונטי?
אם כן, עושה רושם שנירו נכנס לנעליו של ג'ופרי באראתיאון עליו השלום, לאחר שכל הדיירים מלבדו נבחרו אחד על ידי השני כחסינים מההדחה הקרבה - מה שגרם להפקה להכריז עליו כמלך הנבגד של הבית ולהעניק לו את השליטה בו. האמת היא שעם השובניזם וההומופוביה כנראה שנירו הוא ליהוק מושלם לתפקיד, רק נאחל לו שייזהר מטחינה מורעלת ושלא יקום יום אחד בבוקר לגלות שאביו ואמו הם למעשה אחים.
אז כאמור, מוטי שרד באורח פלא עוד הדחה, כשהפעם מי שחוזרת הביתה היא קטיה גאלי. כנראה שההסבר היחידי לכך הוא שקטיה כבר אמרה שאף אחד לא מחכה לה בבית, והרי כולנו יודעים שלמוטי יש משפחה חמה ואוהבת שממתינה לו בחוץ - הוא רק צריך להתקשר אליהם לפני היציאה מנווה אילן ולבדוק אם הם ממתינים באותו הרגע בבית בקיסריה או בזה המתקלף שבירושלים. בכל זאת, לא נעים שיגיע לבית ריק חוץ מכמה מפות שולחן ואב בית קשור.
אבל עם כל הכבוד לקטיה החיננית והמשוקמת, דמות לא מוערכת מספיק שאחרי התמכרות להרואין ומגורים ברחוב נאלצה להתמודד גם עם גלגולי עיניים של שיר אלמליח (או שמא מדובר במצמוץ האיטי ביותר שאי פעם נראה אצל בן אנוש? עדיין לא ברור), באמת שאין מה להתעכב יותר מדי על ההדחה שלה. במקום, עדיף שנדבר עוד קצת על נירו - שמתגלה כחלומו הרטוב של כל מלהק ריאליטי שאי פעם שמע מהבוס שלו את המילים "תביא לי מישהו שהוא שילוב של אלירז שדה, מעיין חודדה, מנחם בן, גדי וילצ'רסקי ומגב רצפה".
אם חשבנו שנירו היה מבסוט ברגע ההוא שנחשפה המשימה, זה עוד כלום לעומת התנהגותו מהרגע שמתחילות הצעקות לאיציק זוהר מבחוץ. "איציק, תזהר מנירו" הוא הקיו שגורם לשחקן להתחיל בסשן ההתגרות מהמרשימים שנראו בבית האח, כזה שעולה מדרגה עם צעקות ה"איציק, נטלי נחש" וגורמות לנירו להתרוצץ בכל הבית עם חיוך כדי לוודא שהכדורגלן לשעבר שומע, מגיע לפסים אישיים עם נטלי ב"איך אני שמח שכבר לפני 20 שנה הבנתי שאת לא מתאימה לי" ונגמר בשיחת פיוס נוספת עם מושיק עפיה בה נירו, בהבעות פנים כה נפלאות עד שאי אפשר לתארן במילים, מעמיד פנים ששכח איך קרא לזמר "נעל", הביא לו צ'פחה או איים עליו שיהפוך עליו קערת טחינה. זה נגמר גם הפעם בחיבוק, לפחות עד הפעם הבאה בה ישכח איך סובב למושיק את הפטמה (גם אז, אגב, זה ייגמר בחיבוק - כי אם להשתמש במילותיה של אריאנה: כפרה על מושיק הנשמה).
ואיך אפשר כמובן בלי מונולוג הקופים. נירו, שכנראה החליט שלא אמר מספיק דברים שנויים במחלוקת, מחליט להתאים כל אחד מדיירי הבית לקוף אחר בג'ונגל. זה אומר, בין השאר, שאיציק זוהר הוא האלפא מייל, מוטי גלעדי הוא "הקוף הליצן שמשעשע את המלך", ושסטלה עמר גורילה. בהצלחה ביציאה מהבית נירו, אנחנו בטוחים שזה יעבור חלק.
ברשותכם לא אתעכב הפעם אחר הפרק החדש במערכת היחסים של איציק ונטלי. זה פשוט שמה שהתחיל בהשוואות לדנית ואליאב, הפך ל"פי אלף דנית ואליאב" עם עולם חדש לחלוטין של פאסיב אגרסיב, ואני באמת חושב שכל ההבחנות הרלוונטיות הועלו כבר על ידי כולנו בעונה שעברה / בעלון של נעמ"ת. למען האמת, מאז שאייל ברקוביץ' חפן לאיציק את האשכים על המגרש אי שם בשנות התשעים, לא היה מעורב כדורגלן העבר בתיעוד קשה יותר לצפייה. מה שכן, בזכות הסצינות האלו זכינו לבכי ה"אבל למה שמישהו יגיד כזה דבר" המדהים של נטלי, כזה שעוד ידובר עליו רבות – לפחות בסביבתי, כי מהיום מדובר ברינגטון החדש שלי. בעצם או זה או השאגה של נירו בחדר המשימות, עדיין לא החלטתי. למה מגיע לנו כל הטוב הזה?
אמרו:
"היינו על פרח ענק, מנופח בצבע לבן והיה עשן" – שיר אלמליח על החתונה שלה 1. למה לא הוזמנתי?
"היה לי גם רובוט 3 מטרים" – שיר אלמליח על החתונה שלה 2. יש לפחות תיעוד?
"כשתתחתני את תראי שיש הרבה אטקרציות" – שיר אלמליח על החתונה שלה 3. שלא ייגמר לעולם
"תראו איך נירו מזלזל בהליכה" – מוטי גלעדי, משורר.
"זו המאה ה-21, שהרבה קופיפים קטנים מאבדים את הזהות שלהם" – נירו על סתיו. זו גם המאה בה הרבה שחקנים מאבדים את העבודה שלהם.
"את לא עושה עליי פוזה שאת אינטלקטואלית, כי את לא" "ואתה לא עושה עליי פוזה שאתה אינטלקטואל, כי אתה לא" - נטלי עונה לנירו. מאיפה את מביאה את הקאמבקים השנונים האלה, נטלי?
"אולי לא שמת לב, קראת לי נעל" – אח חורג ♥ מושיק עפיה.
"אני משתדל לא להסתכל במראה מאז שנכנסתי לבית" – איציק. כדי לא לראות שהשיער לא באמת גודל?
"אבל מה זה מיאו?" "מה שעושה חתול" - אסי וקטיה בשיחה הכי מעמיקה שהתנהלה בפרק.