החינמון "ישראל היום" רשם בסוף השבוע האחרון שיא במספר הגיליונות שהודפסו ביום אחד – 550 אלף עותקים לגיליון סוף השבוע. בכך, הכפיל העיתון את הגידול המתוכנן במספר העותקים בסוף השבוע, כפי שהצהיר שיעשה לפני כחודש. אחד המרוויחים מכך הוא בית הדפוס של העיתון "גלובס", שמדפיס עבור "ישראל היום" חלק מתוספת הגיליונות.

ב"ישראל היום" הכריזו לפי חודש כי יגדילו את מספר העותקים של העיתון בסוף השבוע מ–400 אלף ל–470 אלף עותקים, בעוד שבמהדורת אמצע השבוע המספר נשאר יציב, 325 אלף עותקים ביום. אלא שבשבועות האחרונים הגדיל "ישראל היום" את מספר הגיליונות בסוף השבוע יותר מכפי שהצהיר. בעיתון טוענים כי היעד הוא לנצח את "ידיעות אחרונות" בסקר TGI הבא בחשיפה לגיליונות סוף השבוע, שם מוביל עדיין העיתון שבבעלות נוני מוזס באופן משמעותי על "ישראל היום".

ואולם אי אפשר לנתק את הגידול במספר העותקים המודפסים בתקופה הנוכחית ממערכת הבחירות שנמצאת בשיאה, ומהרצון של בעלי העיתון שלדון אדלסון להשפיע עליה.

במערכת הפוליטית משוכנעים כי הגידול נועד לסייע לבנימין נתניהו להעביר את מסריו ולזכות בתקשורת אוהדת בתקופה זו.

שלדון אדלסון ובנימין נתניהו (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
שלדון אדלסון ובנימין נתניהו|צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

ההערכות הן כי גידול כזה, של 150 אלף עותקים, כולל הפצת הגיליונות הנוספים, כרוך בעלות של 4-3 מיליון שקל נוספים בחודש. ב"ישראל היום" עדיין לא חשפו כיצד פועל ה"מודל הכלכלי" שלהם, אך נראה כי על פניו להשקעה המסיבית אין רציונל עסקי, שכן כדי לכסות אותה יש צורך בגידול דרמטי בהיקף הפרסום ובמחירי הפרסום.

ב"גלובס" ביקשו שלא להגיב. מ"ישראל היום" נמסר: "אחרי ש'ישראל היום' התבסס כעיתון המוביל בישראל באמצע השבוע, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשמונה סקרים רצופים של TGI, אנחנו ממשיכים בתנופה לממש יעד נוסף: להפוך לעיתון הנקרא ביותר גם בסופי השבוע.

"מדובר ביישום תוכנית ארוכת טווח, שכדי לממשה נרכש לפני יותר משנה בית דפוס. עתה, משהוא מתפקד במלואו – אנחנו יכולים להיענות לדרישה העצומה מצד הציבור, ולספק עותקים נוספים לכל דורש. ניפגש בסקר TGI הבא".

בעבר הדפיס "ישראל היום" בבית הדפוס של "הארץ", אך בשנה שעברה רכש את בית הדפוס הישן של "מעריב" והפסיק באחרונה לחלוטין את ההדפסה וההפצה באמצעות "הארץ". במקביל, "ישראל היום" מדפיס חלק ממוספי השבת שלו בבית הדפוס של "גלובס", וכעת עם הגדלת העיתון הוא הרחיב גם את היקף ההדפסות ב"גלובס".

היום ידון בג"צ בעתירה של עו"ד שחר בן מאיר הדורשת להכיר ב"ישראל היום" כאמצעי תעמולה אסור בבחירות לטובתם של נתניהו והליכוד. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, דחה את העתירה של בן מאיר, בהתאם גם לחוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, ואולם בן מאיר עתר בג"צ בטענה כי העיתון מהווה תעמולה אסורה.

הכתבה הופיעה במקור באתר "The Marker"

למה כיכב חרדי שמחרים את הציונות בסרטון התעמולה של יש עתיד?

הרשות השנייה למכון לדמוקרטיה: לא תשתתפו בדיונים על עתיד הרגולציה