ילדים שוכבים על השטיח וצופים בטלויזיה (צילום: dorioconnell, Istock)
צילום: dorioconnell, Istock
עונת הקיץ יוצרת מדי שנה שינוי משמעותי בהרגלי הצפייה בטלוויזיה: הצפייה הנדחית, באמצעות הקלטה או VOD, גוברת — והצפייה בשידורים חיים נחלשת. הנוכחות של הילדים בבית גורמת להורים להגביר את השימוש בטכנולוגיות החדשות לצפייה מאוחרת, כדי לבחור את התכנים שבהם יצפו הילדים. בנוסף, ישנה עלייה חדה בצפייה בתכנים אלה.

מנתונים של yes עולה כי הצפייה בהקלטה ביולי 2015 עלתה ב–27% והצפייה ב–VOD עלתה ב–34% ביחס לנתוני יוני. בהשוואה לקיץ 2014 ולקיץ 2013, הצפייה בתכני הילדים השנה גבוהה ביותר מ–60% מאשר בקיץ שעבר.

יולי 2015 היה גם החודש הכי נצפה אי־פעם בתוכני ילדים. אם בחודש רגיל כשליש מהצפייה ב–VOD היא צפיית ילדים, ביולי 2015 צפיית הילדים ב–VOD מהווה כמחצית מהצפייה מסוג זה.

"ביולי־אוגוסט ה–VOD של yes שובר שיאי הזמנות, בעיקר משום שלצופים וילדים יש יותר זמן פנוי. הילדים מבלים זמן ניכר מול מסך הטלוויזיה", אמר אורי גל, סמנכ"ל השיווק ופיתוח עסקי של yes. "כך, בכל קיץ אנו עדים להשתרשות נוספת של דפוס הצפייה הנדחית ולעוצמתה של פלטפורמת ה–VOD".

התכנים הנצפים ביותר הקיץ בעולם הילדים ב–yes הם סדרת הנעורים "שוברי גלים", והסדרות "נוי והדר", "מיקי בספארי" ו"הבנים והבנות". הסדרה הנצפית ביותר בעולם המבוגרים הקיץ היא "השוטר הטוב", ואחריה "UNREAL" ו"בולרז".

גם ב–HOT מדווחים על זינוק משמעותי בצפייה ב–VOD. לפי נתוני החברה, כמות ההזמנות ב–HOT VOD Young עלתה ביולי ב–46% מעל הממוצע החודשי של 2015. הזינוק המשמעותי מגיע כמובן מעולם הילדים.

כך למשל, העונה החדשה של "הקלמרים" הגיעה כבר למיליון הזמנות ב–VOD בתוך חודש, ואילו הסדרה "שורום זורום" לילדים בגילים לפני בית הספר הגיעה בעשרה ימים ליותר מ–400 אלף.

"מספר ההזמנות ב–VOD עולה מדי שנה. אנחנו לומדים שילדים דורשים יותר ויותר איכות ולא רק כמות, ויותר מודעים לתוכן ולהיצע, מה שמחייב אותנו להמשיך ולייצר תכנים חדשים ומקוריים", אומר יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן 
ב–HOT.

"הקולנוע הוא חלק מהותי בתרבות"

ואולם תקופת החופש לא מתאפיינת רק בצפייה במסך תוך כדי רביצה מול הטלוויזיה, אלא גם בצפייה במסך הגדול בקולנוע. קצב רכישות כרטיסי הקולנוע גדל והולך מדי שנה. לפי הערכת אבי אדרי, סמנכ"ל סינמה סיטי, יחול גידול של 20% במכירות כרטיסים ביולי־אוגוסט בכל ענף הקולנוע, לעומת התקופה המקבילה ב–2013. אדרי נזהר שלא להשוות ל–2014, שכן אז נערך מבצע צוק איתן, שהותיר את כולם בבית.

"אנחנו עדיין רחוקים מנתוני ארה"ב ואירופה. שם הליכה לקולנוע מוטמעת הרבה יותר בתרבות", אומר אדרי. "אבל גם בישראל יש יותר ויותר מודעות לכך שהקולנוע הוא חלק מהותי בתרבות ובבילוי המשפחתי. לצד זאת, יש השנה הרבה יותר סרטים טובים ומוצלחים שמביאים קהל, לעומת שנים קודמות שהיו סרטים פחות טובים".

ההערכות של אדרי הן כי השנה יימכרו 15–16 מיליון כרטיסי קולנוע בישראל. "זה נובע גם מפתיחת קומפלקסים חדשים של קולנוע, כמו סינמה סיטי בכפר סבא באחרונה, וגם בפתח תקוה של המתחרים שלנו", אומר אדרי. "הבילוי הזה נהפך להיות לפופולרי יותר ויותר".

פורסם במקור ב"TheMarker"

עוד ב"TheMarker":