עד לפני כמה שנים השם סקרלט ג'והנסון עורר בקרב חובבי הקולנוע קונוטציה עיקרית אחת: יופי. על פניו זו אמורה הפנטזיה הנוצצת של כל שחקנית הוליוודית: להפוך לאייקון יופי או סמל סקס. זה קרה לג'וליה רוברטס, לאנג'לינה ג'ולי ומתישהו בין "אבודים בטוקיו" ל"ויקי כריסטינה ברצלונה", זה קרה גם לסקרלט ג'והנסון. לפעמים העולם שוכח שגם שחקניות יפיפיות מעוניינות לגרום לקהל להתעלם מהנתונים הטבעיים שלהן ולהתמקד במה שהביא אותן אל המסך הגדול – כישרון המשחק שלהן. השלב הבא בקריירה של ג'והנסון מתמקד בהוכחה לעולם שהיא הרבה יותר מפרצוף פוטוגני עם קימורים ששווה למות בשבילם.
ב"לוסי" מגלמת ג'והנסון צעירה שסמים מסתוריים הושתלו בבטנה כדי שתוכל להבריח אותם, אלא שהסמים משתחררים לאיטם בגופה, מגבירים משמעותית את השימוש שהיא עושה במוח שלה ומעניקים לה יכולות על-אנושיות. עוד בתחילת הצילומים בסון זיהה שההימור שלו על ג'והנסון היה מדויק. "סקרלט אהבה את נושא הסרט מיד", סיפר למגזין הבריטי "איוונינג סטנדרט". "היו לה מאות שאלות והיא הייתה מאוד מעוניינת לקחת על עצמה את האתגר. היא קשוחה וחרוצה, פוטוגנית להחריד, אפילו בלי לנסות... אבל מה שמדהים לגביה הוא שממש לא אכפת לה איך היא נראית. חשוב לה התפקיד והיא תהיה גם הכי גברית אם היא תרגיש שהתפקיד מצריך את זה".
כשג'והנסון עצמה נשאלה לגבי התפקיד ב"לוסי", אפשר היה להבין די בבירור לאן היא חותרת. "הרעיון מאחורי הסרט הוא שככל שהשימוש שאנחנו עושים במוח גדול יותר, כך אנחנו מעריכים ומבינים יותר את הקיום שלנו", היא הסבירה לבאזפיד. "הסרט מדבר על מסע של הכרה בעצמנו ובסביבה שלנו, של התפתחות תודעה. 'לוסי' הוא על האבולוציה של המין האנושי בזמן שב'היא', הדמות היא לא אנושית והאינטליגנציה שלה היא מלאכותית".
בעולם שמחוץ לקולנוע דווקא ממשיכים להתעסק בכל מה שג'והנסון, שבנובמבר הקרוב תהיה בת 30, מנסה לנער את עצמה ממנו – המראה והחיים הפרטיים שלה. במרץ האחרון מיהרו כלי התקשורת לפרסם את העובדה שג'והנסון בהיריון ראשון מהארוס שלה, העיתונאי הצרפתי רומאיין דואריק. בעוד צלמי הפפראצי בעולם מנסים להשיג כמה שיותר תמונות של הבטן, באתרי האופנה מתרגשים בכלל מהתספורת הקצרה החדשה שלה, באתרי הכלכלה, לעומת זאת, מדווחים שהיא עדיין לא נמצאת בין עשר השחקניות המרוויחות ביותר בהוליווד וההכנסות השנתיות שלה עומדות "רק" על 17 מיליון דולר. כל אחד והג'והנסון שלו.
אבל סקרלט, כאמור, נמצאת כאן קודם כל בשביל לשחק. היא נולדה בניו יורק, בת לאבא ממוצא דני ולאמא יהודייה. יש לה אחות גדולה ושלושה אחים, כולל אח תאום. היא התחילה ללמוד משחק מגיל צעיר ב- Professional Children's School במנהטן (שאחראי לתוצרים הוליוודיים נוספים כמו קארי פישר ושרה מישל גלר). כשהייתה בת 8 שיחקה במחזה אוף ברודוויי לצדו של אית'ן הוק, משם החלה לפקוד אודישנים והמשיכה לתפקיד הקולנועי הראשון שלה בסרט NORTH מ-1994, לצדו של אלייז'ה ווד. בגיל 13 היא לוהקה לסרט "הלוחש לסוסים" של רוברט רדפורד, שהפנה אליה לא מעט תשומת לב אבל רק ב-2003 הגיעה הפריצה הגדולה שלה, תודות לסרט "אבודים בטוקיו" וגם לתפקיד שגילמה בעיבוד הקולנועי ל"נערה עם עגיל פנינה".
בעשור שחלף מאז ג'והנסון הספיקה לשחק בעשרות סרטים, חלקם מוצלחים יותר, כמו "הדליה השחורה" של בריאן דה פלמה וחלקם פחות, כמו "נערת בולין האחרת" שגרף ביקורות איומות. מי שתרם לא מעט לתיוג המחודש שלה כשחקנית איכות היה וודי אלן, שבשלב מסוים כינה אותה "המוזה שלו" וליהק אותה לסרטים "סקופ", "נקודת מפגש" וכמובן "ויקי כריסטינה ברצלונה". "אני תמיד חושב על סקרלט כשאני מגיע לשלב הליהוק", הסביר אלן ב-2013. "הייתי מוקסם ממנה מהרגע שפגשתי אותה וזה נשאר ככה עד היום". ג'והנסון החזירה לו טובה ויצאה להגנתה בשנה שעברה, כשבתו המאומצת, דילן פארו, האשימה אותו בהטרדה מינית בילדותה.
החיים הרומנטיים שלה מגוונים כמעט כמו הקריירה שלה, רק שעליהם היא נוטה לדבר הרבה פחות. ב-2005 ניהלה מערכת יחסים לא קצרה עם ג'ארד לטו, מ-2008 עד 2010 הייתה נשואה לשחקן ריאן ריינולדס. אחריו יצאה תקופה עם שון פן. השמועות מספרות על רומנים גם עם ג'וד לאו, בניסיו דל טורו, ג'סטין טימברלייק (היא גם כיכבה בקליפ לשיר שלו What goes around) ואחרים. ג'והנסון ודואריק הכירו ב-2012 דרך אמן קעקועים צרפתי שהוא גם חבר משותף. החיבה של השניים לאמנות הדליקה ניצוץ והם מאורסים מאז ספטמבר 2013. ההיריון הנוכחי, אגב, הוא מחוץ לגבול כשזה נוגע לתקשורת – לאף אחד אין אישור לשאול אותה לגביו.
כמו כל כוכבת ראויה, גם ג'והנסון ידעה את מנת הסקנדלים שלה: בספטמבר 2011 תמונות עירום שלה הופצו ברשת, אחרי שהאקרים פרצו לטלפון הסלולרי שלה ודלו אותן משם. במקרה אחר, סקרלט נבחרה לייצג את החברה הישראלית "סודה סטרים" וגרפה ביקורות קשות מארגונים אנטי ישראליים ברחבי העולם. ג'והנסון, יהודייה גאה, נותרה בשלה וגם ניתקה את קשריה עם הארגון ההומנטירי העולמי "אוקספם", בו שימשה כשגרירה של רצון טוב.
אף אחד מהסקנדלים לא הצליח להזיק לקריירה שלה. ככה זה כשאת השילוב האולטימטיבי בין כישרון מזוקק, מוטיבציה בלתי נלאית ויופי מהפנט. העבודה על "לוסי", שבינתיים הספיק לגרוף ביקורות נלהבות, הצריכה ממנה חודשים ארוכים של הכנות, חזרות וצילומים מורכבים. זה לא הרתיע אותה לרגע, אפילו להיפך. "אני פשוט אוהבת לעבוד על דברים מאוד קשה", אמר ג'והנסון בראיון עבר. "וכשאני לא עובדת על דברים שהם מאוד קשים, אני רוצה לבלות עם אנשים שאני אוהבת להיות איתם. זה הכל".
רוצים להתעדכן בכל הסרטים השווים? היכנסו לעמוד הפייסבוק של בא לי סרט