בסוף השבוע הקרוב יתקיים בסינמטק תל אביב בפעם ה-12 Spirit, הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע רוחני, והאמת? אחרי כל הדוקו פשע אמיתי המצמרר שראינו בבינג' בנטפליקס, קצת הפוגה ללטף את הרוח והנשמה נשמעת לנו בדיוק במקום. השנה, באופן שהולם את ההתרחשויות הפוליטיות ברחבי העולם, הפסטיבל עומד בסימן שיפור עצמי וקולקטיבי. הסרטים בו עונים על שאלות כמו איך אנחנו יכולים להיות הגרסה הכי טובה של עצמנו, ואיך אנחנו יכולים לגרום לשינוי ממשי בעולם ולהתעלות על עצמנו באופן אישי וקולקטיבי? במילים אחרות, אולי זה הזמן להזמין את טראמפ לאיזה סופ"ש בתל אביב.

בתוכניית הפסטיבל תמצאו סרטים עלילתיים וגם תיעודיים, העוקבים אחר סיפורים אנושיים מעוררי השראה, כשמאחורי חלקם אידאולוגיה מובהקת. ישנו אתלט שאיבד תחושה בפלג גופו התחתון וכנגד כל הסיכויים צלח מסלול של 160 ק"מ באנטרקטיקה, את סופי בת תשעת החודשים אשר טופלה בקנאביס רפואי, וחיילים שחזרו מעיראק וטופלו בצמח היאוואסקה וב-MDMA.

גם הרצאות המומחים, בחלקן, שמות דגש על הנורמליזציה והסרת הסטיגמה מטיפול רפואי באמצעות סמים, כמו מפגש "קנאביס רפואי ברפואה המשולבת" ומפגש "רפואה פסיכדלית בעולם חולה". כל תכני הפסטיבל - הסרטים, ההרצאות והמפגשים, עוסקים בתחומים של Well Being, מודעות, חקירה עצמית, מדע גוף ונפש, תזונה בריאה וחיים ברי קיימא.

איך תבחרו בין כל התכנים? הנה כמה המלצות, הישר ממארגני הפסטיבל:

בכוח הרצון

סרט הפתיחה של הפסטיבל מגולל את סיפורו מעורר ההשראה של אתלט האקסטרים גראנט קורגן, שלאחר שאיבד כל תחושה בפלג גופו התחתון אחרי תאונת אופנוע שלג, מסתער על אתגר בלתי אפשרי - לדחוף את עצמו (תרתי משמע) במשך 100 מיילים באנטארטיקה. 

מהלם למורא

סרטו של לוק קוטה עוקב אחר מסעם הטרנספורמטיבי של שני לוחמים קרביים הסובלים מטראומה קשה, כאשר הם מחליטים לזנוח את התרופות הקונבנציונליות ולהעזר בסמים פסיכדליים מרחיבי תודעה.

מי יתן ואהיה מאושר

סרטם עטור הפרסים של אריק ג'ורג'ולט והלן וולטר חושף את החשיבות של תרגול מיינדפולנס והשינוי שהוא יוצר בקרב חייהם של ילדים ונוער. בסרט, הצופים מתוודעים ליתרונותיו של המיינדפולנס כדרך מילוט מאלימות וסבל, וכפתרון בר השגה עבור הדורות הצעירים.

קנאביס להמונים

סרטו של אייבי אפשטיין מלווה הורים שנואשים להשיג שמן קנאביס ממקורות חשאיים, על מנת להציל את ילדיהם ממחלת הסרטן. חלק מהתוצאות הפלאיות שלהם מוליכות אל השאלה שמצויה בלב הסרט: אם קנאביס באמת מציל חיים, מדוע הממשלה לא רוצה שלאנשים תהיה גישה אליו?

פסטיבל Spirit ייערך בסינמטק תל אביב בסוף השבוע הקרוב, 25-27 באוקטובר. פרטים נוספים וכן תוכניה מלאה זמינים באתר הפסטיבל.