אם יש דבר אחד יציב ביקום הקולנועי של מארוול, הרי זו הסצנה שמופיעה אחרי הקרדיטים. ואם הייתם בהקרנה של אחד מסרטי מארוול בקולנוע, קל מאוד לזהות מי הם המעריצים האדוקים של הסרטים - מדובר באנשים שנשארים במקומם כשהקרדיטים מתחילים לרוץ על המסך, כי הם בחיים לא ישכחו שמצפה להם עוד הצצה לתוך אותו עולם קולנועי. כיוון שבמקרים רבים מדובר גם בטיזר לקראת הסרטים הבאים, ברמז לעלילה חדשה שתתפתח בסרט עתידי, הצפייה בסצנה שאחרי הקרדיטים הפכה למעין מסורת לחובבי מארוול.

אבל בבכורה העולמית של "הנוקמים: סוף המשחק", שנערכה השבוע בלוס אנג'לס, הצופים לא קיבלו את אותה הסצנה המובטחת. ברנדון דיוויס, עיתונאי מהאתר ComicBook, היה בבכורה, וצייץ: "לאלה מכם ששואלים, אני לא יודע אם לנוקמים: סוף המשחק יש סצנת פוסט-קרדיטים. הם חתכו את הקרדיטים באמצע בשביל נאומים של השחקנים, אז יכול להיות שיש אחת כזאת. תישארו במושבים". באתרים אחרים, דוגמת CNET, GameSpot ו-Distractify היו כבר נחרצים יותר, וכתבו - בעקבות הקרנות טרום בכורה שונות - שאין בכלל סצנה סודית אחרי הקרדיטים.

 

אם אכן ישנה סצנת פוסט-קרדיטים, הבחירה של מארוול לא להקרין אותה בבכורה דווקא הגיונית. הסצנות האלה, כאמור, נותנות הצצה למה שעומד לבוא, ובמארוול אוהבים לשמור על סודיות ככל הניתן. הם כבר ראו מוקדם יותר החודש שאי אפשר לסמוך על כל מי שצופה בסרט לפני שהוא יוצא באופן רשמי, אחרי שחמש דקות מהסרט דלפו מאחת הקרנות העיתונאים.

"הנוקמים: סוף המשחק" הוא סרט שמעורר הרבה שאלות לגבי העתיד עבור המעריצים, כי הוא סוגר לא רק את השלב השלישי של היקום הקולנועי של מארוול, אלא קושר קצוות גם מהשלב הראשון והשני - הוא הסיום הגרנדיוזי לסך של 21 סרטים שבאו לפניו. במובן הזה, אם החליטו לוותר הפעם על סצנת הפוסט-קרדיטס, גם זו בחירה הגיונית משום שזה יעזור למסגר את "סוף המשחק" כאירוע יוצא דופן ביקום מארוול.  

יחד עם זאת, מכיוון שמדובר בסרטים שמכניסים כמויות כסף שערורייתיות, מסתמן שזהו לא הסוף, ושלב 4 עוד מחכה לנו. אם אכן ישנה סצנת פוסט-קרדיטים ב"הנוקמים: סוף המשחק", היא תחשוף משהו מהעתיד הזה, וסביר שתהפוך לוויראלית ברגע. למרות שלא מעט אנשים זכו לצפות בסרט לפני היציאה הרשמית שלו, נחמד שבמארוול שומרים משהו אחד קטן בסוד עבור מעריצים האמיתיים, אלה שמזמינים כרטיסים מראש לבכורה ורצים להקרנת חצות כי הם לא יכולים לחכות עוד רגע אחד נוסף.