תחרות קרן פרלוב ליצירה דוקומנטרית צעירה הכריזה בסוף השבוע על העולים לשלב הגמר:  "עץ הכלה" של שאדי חביב אללה, "הביתה" של שירה שלז, "סבתא שרה" של תהילה אפוטה, "חלומות" של עביר אבו זהיא ו"של מי הוואדי הזה?" של ענר טאוסיג.

התחרות נערכת זו השנה ה-14. בחבר השופטים השנה יושבים הבמאי והעורך אסף קורמן, המפיק לירן עצמור, נציג קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות פיני שץ, מנהלת הדוקו והאקטואליה של שידורי קשת עדי גרתי, והעורכת והמפיקה יעל פרלוב, בתו של דוד פרלוב שעל שמו נקראת התחרות. גובה מענק הקרן: 40 אלף שקלים.

כמאה הצעות נשלחו השנה לתחרות מ-13 בתי ספר גבוהים ולקולנוע ואמנות. "עץ הכלה" (סם שפיגל) מספר על ילד בן 12 ששומר על עץ בכפר טורה שליד ג'נין שלידו נפגשות משפחות כדי לחתן את ילדיהן. "הביתה" (בצלאל) הוא סרט אנימציה העוסק בתהליך התבגרות תוך נסיעה בין בתי הוריה של יוצרת הסרט. "סבתא שרה" (אוניברסיטת ת"א) מגולל את סיפורה של שרה הלוי הקרובה לגיל 100. "חלומות" (סמינר הקיבוצים) עוקב אחר צעירה ערבייה שחיה בתל אביב ועוטה על עצמה מסכה כשהיא חוזרת לעיירת הולדתה אום אל פאחם. "של מי הוואדי?" (מעלה) הוא מסע לנוף הילדות של היוצר בוואדי קלט.

קרן פרלוב מייסודם של קשת, קרן רבינוביץ לאמנויות ומשפחת פרלוב הוקמה בשנת 2004, כחודש לאחר מותו של דוד פרלוב. הקרן נוסדה במטרה לעודד ולתמוך בסטודנטים צעירים העוסקים ביצירה תיעודית ולשמר את משנתו הקולנועית של דוד פרלוב, שראה בעשייה הדוקומנטרית את תכלית חייו.

הטקס בו יוכרז הזוכה ייערך ב-21 בפברואר ב-21:00 בסינמטק תל אביב בהנחייתו של פיני טבגר. בשנה שעברה זכה בפרס הראשון "יום נפלא לעלי הבננה" של יבין רובינשטיין מבית ספר מנשר לאמנות.