בימים אלה נראה שכל גיבור על שכוח אל מקבל סרט משלו ביקום הקולנועי של מארוול. כיום, בשיא השגשוג של סרטי הקומיקס, קל לשכוח שבעבר מעללי הגיבורים היו השקעה פחות בטוחה. לפני השקת היקום הקולנועי בשנת 2008 עם "איירון מן", עלו שלל ניסיונות לביסוס גיבורי על, ולא תמיד הם הלכו כל כך טוב, כשרבים מהפרויקטים השאפתניים נגדעו בטרם עת. מסיפורי מקור של דמויות אהובות באקס מן ועד גיבור על שעוצב בהשראת סיוט ברחוב אלם. אספנו את רשימת סרטי מארוול שבוטלו בעבר ולעולם לא ייראו אור, לשמחתנו או לצערנו.

דוקטור סטריינג' של ווס קרייבן

שנים לפני הגרסה הקולנועית בכיכובו של בנדיקט קמברבאץ', מארוול תכננו להקדיש לדוקטור סטריינג' סרט פרי יצירתו של במאי האימה המוערך ווס קרייבן (סיוט ברחוב אלם, צעקה). גרסת האימה למעלליו של גיבור מארוול נשמעת אולי קיצונית ביחס לגיבור נעים ההליכות שאנחנו מכירים, אבל קרייבן כבר הגיע לשלבים מתקדמים בפיתוח הסרט, שאמור היה לשלב את עולם החלומות הסיוטי עם קסמיו של הדוקטור. בשנת 1992, אחרי "סיוט ברחוב אלם" ולפני הצלחת "צעקה", הוא החל לעבוד על הפרויקט, אך לצערנו השאיפות הנאצלות לא התגשמו במציאות.

ארבעה מופלאים 2

"ארבעה מופלאים" משנת 2015 סימן עוד כישלון חרוץ בניסיון להביא למסך את חבורת הגיבורים מרובי היכולות והפלאים. ב-2005 זה לא עבד, וגם הגרסה החדשה ב-2015, אך לפני שהכישלון היה ברור, חברת ההפקה תכננה לזרוק עלינו עוד מנה של רפש קולנועי בדמות סרט ההמשך "ארבעה מופלאים 2". ההתרסקות "ארבעה מופלאים" בקופות עיכבה את התכניות, אך אולפני פוקס עדיין חלמו על סרט המשך עם אותו קאסט נשכח. למרבה המזל, האיחוד הצפוי בין אולפני פוקס ודיסני חתם את הגולל הסיפור, וזכינו להימנע מסרט ההמשך המקושקש. כעת רק נותר לגלות מה מארוול יעשו עם המותג המבטיח, וכיצד הוא ישולב ביקום הקולנועי המשגשג. מה שלא יהיה, יותר גרוע מהעיבודים האחרונים זה לא יכול להיות.

X-מן המקור: מגנטו

טרילוגיית סרטי אקס מן של בריאן סינגר ברט ראטנר, משנת 200 עד 2006 העמידה את הבסיס לסרטי הקומיקס העכשוויים, עם תמות רציניות וטיפול קודר יותר ופחות מצועצע בעולם הגיבורים. אחריהם הגיעו הסרטים המצליחים של וולברין, גרסת המקור "אקס מן: ההתחלה", וקפיצות הזמנים של "אקס-מן: העתיד שהיה" שהציגו לנו את הגיבורים בצעירותם. בין כל אלה היה אמור להגיע סרט שיתמקד בדמות המעניינת ביותר ביקום הקולנועי של אקס מן, ואחד הנבלים המורכבים בעולם הקומיקס – מגנטו. המוטנט העוצמתי בעל היכולת לשליטה במתכות קיבל תפקיד מרכזי בכל העיבודים של אקס מן, וגולם על ידי שחקנים מוערכים כמו איאן מק'קלן ומייקל פסבנדר. עם זאת, לפני שפסבנדר הצעיר הצטרף, האולפנים עמלו על פיתוח סרט בכיכובו של מק'קלן, שהיה אמור לגולל את סיפור המקור שלו (בעזרת עיבוד ממוחשב שיצעיר את מראהו),ומעולם לא הצליח לרקום עור וגידים.

דרדוויל 2

לפני שבן אפלק עצבן את כל העולם כשלקח על עצמו את תפקיד באטמן, הוא כבר הספיק להעמיד את אחד מסרטי הקומיקס המושמצים שיצאו מהוליווד. דרדוויל בכיכובו היה כישלון קופתי וביקורתי, ואפילו אפלק עצמו אמר "שנאתי את דרדוויל כל כך". למרות הכישלון המהדהד, עוד נעשו מאמצים להרים המשכון, מאמצים שלשמחת כולנו לא נשאו פרי. כיום אפשר לראות את דרדוויל שמח וטוב לב בסדרה משלו בנטפליקס, ואפלק הוחלף בצ'רלי קוקס החטוב, למרות שעדיין לא ברור אם הגיבור העיוור יצטרף בעתיד גם ליקום הקולנועי של מארוול.

בלייד 4

צייד הערפדים בגילומו של ווסלי סנייפס הוא אחד מגיבורי הקומיקס המצליחים בעידן שלפני היקום הקולנועי של מארוול. אחרי שלושה סרטי "בלייד" מוצלחים ומצליחים, סרט רביעי היה בשלבי פיתוח מתקדמים. אבל הדשדוש היחסי של "בלייד 3" הביא לביטולו, ובמקום זאת הופקה סדרת טלוויזיה ללא סנייפס, ששרדה עונה אחת בלבד. כמו גיבורים אחרים של חברת הקומיקס מארוול, הזכויות על בלייד חזרו בשנים האחרונות לחברת ההפקה של מארוול, כך שייתכן ועוד נזכה לראות את הגיבור האהוב, גם אם סנייפס ככל הנראה כבר לא יהיה בתמונה.

ספיידרמן המופלא 3

בין סדרת הסרטים המצליחה בכיכובו של טובי מגווייר לבין כניסתו של ספיידי ליקום הקולנועי של מארוול בגילומו של טום הולנד הצעיר, נעשה ניסיון חביב למדי לספר מחדש את סיפורו של איש העכביש – ספיידרמן המופלא בכיכובו של אנדרו גארפילד. צמד הסרטים שזכו להצלחה צנועה היו אמורים להניח את היסודות לסדרה נרחבת של סרטי ספיידרמן, בהם "ספיידרמן המופלא 3", ואנסמבל הנבלים " ששת המרושעים" (The Sinister Six). התכניות כמובן לא צלחו, ספיידי של הולנד השתלב בתוך חבורת הנוקמים, וכפי שהצלחת הסרט "ונום" מבשרת, ההבטחה לסרט על כנופיית The Sinister Six עוד עשויה להתגשם.

מורביוס

הערפד החי ואויבו של ספיידרמן עולה בימים אלו בדיווחים על סרט בכיכובו של ג'ראד לטו, שוב, כהמשך להצלחת ונום. אך זאת לא הפעם הראשונה בה שקלו לעבד את דמותו הטראגית למסך הקולנוע. לפני שהזכויות לדמויות חזרו לידיד מארוול חברת ההפקה Artisan Entertainment הודיעה בשנת 2000 על תכניות ליצירת 15 סרטי קומיקס, בהם הפנתר השחור, קפטן אמריקה, וכן גם מורביוס האומלל. החברה עברה לידיים אחרות אחרי שלוש שנים ומהפרויקט השאפתני נותר הכישלון הנשכח של "המעניש".