באחד המקומות הראשונים ברשימת הסרטים המצופים של קיץ 2019 נמצא "צעצוע של סיפור 4". כך, לפחות, לפי סקר לא מקצועי שערכנו במשרד, והתבצע באופן הבא: אמרנו בקול רם שיצא טריילר חדש (שהוא גם טריילר מלא ראשון) לסרט, וספרנו את צווחות ה"אתם חייבים לשלוח לי" שנקראו ברחבי חלל העבודה. ואכן, כפי שאפשר לצפות מסרט חדש לדיסני ופיקסאר, הוא מתוק כסוכריה אבל מריר, מרגש ומצליח איכשהו גם לפתח דיון פילוסופי מורכב על רגשותיהם וזהויותיהם של צעצועים.

נעשה קצת סדר. אחרי שעברו לחסותה של הילדה בוני, מקבלים וודי, באז וכל הגנאג חבר חדש לשורותיהם: פורקי, מזלג-כפית שהפך לצעצוע נוירוטי, ומנסה להתנגד לייעודו החדש בחיים. פורקי נמלט, ומוציא את וודי למרדף אחריו במטרה להשיב אותו הביתה. המסע גורם לוודי לשקול מחדש את ייעודו שלו בחיים, בעיקר אחרי שהוא נתקל בבוֹ פיפ, שהוצגה בסרטים הקודמים כצעצוע שטחי למדי וזכתה כאן לטוויסט היפי-פמיניסטי. בו מנסה לשכנע את וודי שיעבור לחיות איתה בקומונת צעצועים אבודים בפארק שעשועים, וגורמת לו - לראשונה בסדרת הסרטים - לרצות לעזוב את החיים היחידים שהכיר, והחיים שנאבק להמשיך ולקיימם במשך שלושה סרטים. אתם בוכים, אנחנו בוכים, כל העולם בוכה.

סרטי "צעצוע של סיפור" הרוויחו, במצטבר יותר מ-1.3 מיליארד דולרים מסביב לעולם. יציאת הסרט הוכרזה כבר ב-2014, וזאת אחרי שדיסני ופיקסאר פחות או יותר נשבעו שלא יגעו במותג אחרי צאת "צעצוע של סיפור 3", ב-2008. הסרט החליף מספר תסריטאים, ואיבד את במאי המשנה שלו, ג'ון לאסיטר, אחרי שזה התפטר מתפקידו הבכיר בדיסני אחרי שפורסם בתחקיר של "הוליווד ריפורטר" שלאסיטר נהג לגעת באופן לא הולם בעובדים הכפופים לו. האם צריך לחשוש, אם כך, שדיסני תיארה את "צעצוע של סיפור 4" 'קומדיה רומנטית' בהצהרה מ-2015? נקווה שלא.

"צעצוע של סיפור 4" יעלה למסכי הקולנוע ב-21 ביוני