אם גם לכם היה נדמה שמשהו ברשימת שוברי הקופות של הקיץ הזה לא ממש משקף את מה שהתרגלתם אליו, אתם לא טועים. סרטים עתירי תקציב כמו "הפרש הבודד", "העולם אחרי", "פסיפיק רים" ו"מלחמת העולם Z", הביטו השנה מלמטה על סרטים בפרופיל נמוך, שגנבו את ההצגה וצחקו כל הדרך אל הבנק.
בצד השני מתגלה תמונה הפוכה כמעט לחלוטין. "העולם אחרי" של וויל וג'יידן סמית' הגיע עם תג מחיר של 135 מיליון דולר והחזיר עד כה רק 60 מיליון בקופות. "הפרש הבודד" רחוק אפילו יותר עם 76 מיליון דולר בהכנסות לעומת תקציב אדיר של 225 מיליון דולר. ההכנסות הללו אמנם משקפות את המצב בצפון אמריקה בלבד, אבל גם כשמוסיפים את ההכנסות שאספו הסרטים הגדולים ביתר העולם ממשיכה מגמת ההיפוך לשלוט.
"יש הרבה דם במים", הסביר נשיא אולפני 'פוקס', כריס ארונסון, בראיון למגזין, "היו הרבה יותר נפילות של סרטים בפרופיל גבוה מהנורמה. אבל מצד שני קשה להעביר ביקורת על התעשייה כשהרווחים גדולים". גורמים בתעשייה מסבירים שהתאמת סרט לקהל יעד ספציפי עשוי להתגלות כרווחי יותר מאשר סרט גדול שמנסה להתאים לכולם. מצד שני הנוסחה הזאת מתורגמת לעיתים קרובות לסרטים וולגריים וברמה ירודה, שלא תמיד משחקים לטובת האולפנים בטווח הארוך. אז מה היא נוסחת הרווח המושלמת? אולי כדאי לשאול את ג'יימס קמרון, נראה לנו שהוא מבין בזה משהו.