אחרי ההצלחה של "ג'וג'ו ראביט" - סיפור ההתבגרות הצבעוני והרגיש על רקע גרמניה הנאצית, שהועמד בשבוע שעבר לשישה פרסי אוסקר בהם פרס הסרט הטוב ביותר - היטלר עומד להיות הנושא של עוד דרמה קומית לא שגרתית, הפעם בהפקה ישראלית. חברת ההפקות המקומית תותים (שעזרה להביא למסך, בין השאר את "סופת חול", "את לי לילה") עובדת בימים אלה יחד עם חברת ההפקה הפולנית פרודוצ'קה וחברת ההפקות הקולומביאנית ונדלו על סרט שייקרא "השכן שלי אדולף".

מאחורי הסרט עומדים שני יוצרים ישראלים - לאון פרודובסקי ("חמש שעות מפריז", וסדרת הטלוויזיה "טרויקה") יביים, וכתב גם את התסריט יחד עם דמיטרי מלנסקי. במרכז העלילה עומד ניצול שואה בודד וכעוס שגר באזור כפרי של קולומביה, וחושד שהשכן החדש שלו הוא לא אחר מאשר היטלר. כשאף אחד לא מאמין לו, הוא מחליט להתחיל לחקור את הנושא, ומגלה שהדרך היחידה להוכיח את החשדות שלו הוא להתחיל להתיידד עם השכן החשוד. לסרט כבר לוהקו השחקן הסקוטי דיוויד היימן והשחקן הגרמני אודו קייר, שיגלמו את שני התפקידים הראשיים, והצילומים צפויים להיערך גם באזור מידיין בקולומביה.

"'השכן שלי אדולף' היא קומדיה, אבל הסיפור עצמו דרמטי, כי בדידות היא טרגית. כי חוסר היכולת לשים מאחוריך את העבר הטראומתי שלך היא טרגדיה", אמר פרודובסקי לאתר Variety. "וזה גם סוג של מותחן, למרות שהשאלה המרכזית בסרט היא לא הזהות האמיתית של השכן החדש, אלא האם שני קשישים יכולים להתגבר על הדעות הקדומות והחשדות שלהם ולבנות חברות על בסיס זה ששניהם בני אדם".

על הקו-פרודוקציה המשולשת, אמרו מפיקי הסרט ל-Variety: "אנחנו מגיעים משלוש יבשות שונות ושלוש תרבויות שונות. אבל יש דבר אחד שמאגד אותנו לשתף פעולה ולפעמים להילחם למען הפקת הסרט הזה, וזו האהבה שלנו לקולנוע. האהבה שלנו לסרטים שאומרים משהו על הקיום האנושי מבלי להיות יומרניים מדי, שמתארים אנשים בסיטואציות קשות אבל עושים את זה עם חיוך ועם סימפטיה כלפי הגיבורים שלהם, גם אם הם זקנים כועסים ולא ידידותיים". בהתחשב בהצלחה של "נבלות", של "הזקן בן המאה שיצא מהחלון ונעלם" ו"החוב", אפשר רק ולקוות ש"השכן שלי אדולף" יתגלה כהצלחה.