ישנן דמויות מעטות בקולנוע הישראלי לדורותיו שהן כה אייקוניות שמספיק סימן אחד או שניים כדי לזהות אותן. אחת מהן היא השוטר אזולאי, ששפמו וכובע המשטרה לראשו כיכבו הבוקר בהשקת "יום הקולנוע הישראלי" במתחם סינמה סיטי גלילות. שרת התרבות מירי רגב, בעלי סינמה סיטי וסרטי יונייטד קינג משה וליאון אדרי, יו"ר מפעל הפיס האלוף במיל' עוזי דיין ויוצרי וכוכבי הסרטים הישראלים החדשים שיוקרנו ברביעי הקרוב תמורת 10 שקלים לכרטיס התקבצו לתמונה קבוצתית משופמת, לציון העובדה כי יום הקולנוע יוקדש השנה לדמותו המכוננת של שייקה אופיר, במלאות 45 שנה לצאת הסרט.

במסגרת יום הקולנוע הישראלי, הנערך ביוזמת משרד התרבות והספורט, מפעל הפיס והתאחדות בתי הקולנוע, יוקרנו ברחבי הארץ במהלך יום רביעי הקרוב 31 סרטים, בהם גם חמשת המועמדים לפרס אופיר, שיוענק יום לאחר מכן: "אבינו", "לעבור את הקיר", "מעבר להרים ולגבעות", "סופת חול" ו"שבוע ויום". "אין דרך טובה מזו לסכם שבוע שכולו חיזוק לתרבות הישראלית", ציין עוזי דיין בהתייחסו למיזם "ימי תרבות". "זאת חגיגה גדולה שמחזירה אותי אחורה בזמן, אל הסרטים ההודיים וסרטי הבורקס של ילדותי בהיכל העשור בקריית גת. לשם היינו בורחים, צוללים לעולמות תוכן ועולמות רגשיים, שם התאהבתי בקולנוע", הוסיפה שרת התרבות. "גם היום הקולנוע מעניק להרבה צעירים בית של תקווה, מפלט מחיי היום יום".

רגב חשפה באירוע כי בפגישה שקיימה לאחרונה באולפני יוניברסל הביעה החברה עניין בפתיחת אולפני קולנוע בדרום הארץ, וכי ראש הממשלה עצמו מעודד את היוזמה וביקש מקונסול התרבות בלוס אנג'לס לפעול במשנה מרץ כדי לקדמה. מלבד השקת יום הקולנוע וההצדעה לשייקה אופיר, כלל טקס ההשקה גם מחווה לרונית אלקבץ, שאולם לזכרה במתחם סינמה סיטי נחנך הבוקר אף הוא, וכן הצגה של פרויקט "ספר הקולנוע הישראלי הדיגיטלי", אתר חדש בסגנון IMDB הכולל מאגר מידע על 850 סרטים ישראלים עליליתיים ודוקומנטריים לצד מאמרים וביקורות. האתר נוצר בשיתוף פעולה בין משרד התרבות, קרן רבינוביץ' ומפעל הפיס.

עינת שרוף הגיעה לאירוע רק כמה שעות אחרי הפרמיירה החגיגית של סרטה הראשון, "ישמח חתני", באותו המתחם: "זה תפקיד קולנועי ראשון עבורי והשמחה גדולה. תמיד שואלים אותי למה אני גם משחקת וגם שרה וגם מופיעה בטלוויזיה וגם וגם וגם, אני אומרת שיש לי זמן מוגבל כאן על כדור הארץ, יום אחד זה ייגמר, ואם אני כבר כאן חשוב לי לנצל כל הזדמנות שיש לי ולגעת בכמה שיותר תחומים". שרוף הגיעה לא רק כשחקנית אלא גם כמנחת טקס ההשקה, לצידו של אושרי כהן: "אני מצדיעה ליוזמה הזו ומאמינה שככה צריך, כשמדברים על להיות ישראלים ולשמור על הביחד - זה מה שמתכוונים אליו, להנגיש את התרבות לכולם במחיר נגיש ובכל הארץ".

שחקנית נוספת שסרטה יוקרן בטרום בכורה באירוע היא נועה קולר, כוכבת "לעבור את הקיר" של הבמאית רמה בורשטיין. "אני בהיי מטורף, אני כל הזמן מרגישה שאני בספרה אחרת וזה מתגבר כל הזמן", ניסתה קולר לתאר את התחושות לקראת עליית הסרט בצל המועמדויות הרבות לפרס אופיר. "מרגש להסתכל על רשימת הסרטים שיוקרנו ביום הקולנוע ולראות איזו שנה טובה זו הייתה. זה אולי אומר שיש תחרות יותר גדולה באופיר אבל בכל מה שנוגע לתרבות תחרות היא כמובן רק חיובית". סיוון נועם שמעון וג'ייד סקורי, כוכבות "ברש", נמצאות כבר כמה חודשים אחרי השקת הסרט, אבל עדיין נרגשות מהמעמד. "זה אירוע ראשון שאני סוף סוף יוצאת מהבית רגועה, לא בהתרגשות של לחץ אלא של אחווה", ציינה שמעון, שמתכוונת לנצל את האירוע בעצמה כדי לתפוס את "לעבור את הקיר" ו"אבינו". "אני חושבת שבתרבות שלנו סרט אהבה בין שתי בנות זה לא דבר מובן מאליו, בטח לא בסדר הגודל הזה וכמות הפרגון והקבלה שאנחנו קיבלנו", מוסיפה סקורי. "אנשים שפספסו את הסרט כל הזמן מספרים לי שהם ינצלו את ההזדמנות שיבואו. בכלל, אני מרגישה שמשהו משתנה ואנשים הופכים ליותר מודעים למה שקורה בתעשייה ויותר יוצאים מהבית לראות קולנוע ישראלי".