כולנו רגילים לשמוע סיפורי סינדרלה הוליוודיים: הכוכב שהיה מלצר עד גיל 30, הבמאי שהתחיל בתור עוזר הפקה, הסרט המצליח שנולד בשיחה משעשעת של שיכורים ועוד. אבל כשסיפור סינדרלה כזה מתחיל בנהריה ונגמר בסן פרנסיסקו – זה כבר חדשות.

שרון שטרית (צילום: רמי קצב)
יוצר התסריט שרון שטרית|צילום: רמי קצב

סיפורו של שרון שטרית הוא כזה. אחרי שירות צבאי ביחידת ההסרטה של דובר צה"ל, שטרית בן ה-24 החל לעבוד בהפקות של פרסומות, ובמקביל כתב תסריט מקורי למותחן פסיכולוגי קצר בשם "מרק". אחרי חצי שנה של עבודה על התסריט, שטרית שלח אותו לכמה תחרויות תסריטים בינלאומיות ברחבי העולם. התשובה החיובית לא איחרה להגיע: התסריט נבחר (מתוך 3,000 תסריטים) להיות אחד מבין 10 תסריטים שישתתפו בתחרות תסריטים בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של סן פרנסיסקו – FOGsv – שייפתח ביום שישי הקרוב. בתחרות ישתתפו תסריטאים מרחבי העולם, ובפסטיבל יתארחו כוכבים הוליוודיים כמו שרון סטון, ג'קי צ'אן, מרטין שין וג'יין פונדה.

שרון שטרית (צילום: רמי קצב)
כרזת הסרט "מרק". עיצוב: יוסי לגזיאל|צילום: רמי קצב

שטרית שמח והתרגש מהבחירה, שיכולה לזכות אותו בהשתתפות בחממת תסריטים, במפגש עם מפיקים הוליוודיים ובמענק כספי לפיתוח והפקת הסרט. אך בהתחלה זה לא היה נראה פשוט כל כך. "התלבטתי לגבי הטיסה לפסטיבל", מספר שטרית בשיחה עם mako, "ובסופו של דבר החלטתי שאני לא יכול להרשות לעצמי לטוס מבחינה כלכלית". שטרית החליט לפנות לעיריית נהריה בתקווה לעזרה. "למרות ההישג האדיר והכבוד, קשה לי לממן את כרטיס הטיסה והשהייה, והייתי מבקש לקבל סיוע", כתב שטרית מבלי לקוות ליותר מדי. אלא שאז הוא הטלפון מלשכת ראש העיר, ג'קי סבג. "אמרו לי שיש לי פגישה עם ראש העיר, וכשהגעתי הוא פשוט אמר שהוא החליט לממן עבורי את הטיסה", מספר שטרית בהתרגשות ומודה ש"זו הייתה הפתעה גדולה".

התסריט של "מרק" מגולל את סיפורה של אישה הריונית שנתקפת הזיות ומתמודדת עם השדים הפנימיים שלה – עד לשחרור המיוחל – הלידה. "הסרט מדבר על חוויית הצירים בה נשים סובלות לעיתים מהזיות", מסביר שטרית. "ייסורי לידה זה נושא שהחברה נוטה להשתיק, ולכן כל התלאות קשורות בזה אינן ממש ידועות למי שלא חווה את זה על בשרו".

אין תמונה
שטרית עם ראש העיר ג'קי סבג. "זו הייתה הפתעה גדולה"