תרבות ההיפ-הופ בארץ כבר מזמן לא מוגבלת למועדונים אפלוליים ומלאי עשן. אם אתם רוצים להיכנס לסצנה, כדאי שתתחילו ללכת גם לתיאטרון. חברי "המופע של ויקטור ג'קסון" – שכבר הציגו מחזמר היפ-הופ בשם "העיר הזאת" – עובדים כעת על הצגת היפ-הופ חדשה. ברוכים הבאים ל"תיכון מגשימים".

ויקטור ג'קסון הם עמית אולמן (פדרו גראס), שביים גם את עיבוד הספוקן וורד למקבת שמופיע בצוותא; עומר הברון (ג'ימבו ג'יי) שעשה את הקאבר הספורטיבי והבלתי נשכח ל"מתוק כשמרלי" ("בלוק כשבארקלי"); ועומר מור (איציק פצצתי) שהפיק את האלבום האחרון של נצ'י נצ' ביחד עם אורי שוחט.

מלבד היותם ראפרים, חברי ויקטור ג'קסון הם גם שחקנים וגם כותבים ומבצעים שירה מדוברת. "אני אישית רואה את עצמי יותר כשחקן מאשר כראפר, אבל להיות שחקן זה כל הדברים ביחד", מסביר אולמן. "המונח הנכון יותר לדעתי הוא 'מספר סיפורים', משום שזה באמת מכיל הכל. הדיבור המחורז ועל משקל מאוד מתכתב עם מחזאות קלאסית, איך שפעם עשו תיאטרון. שייקספיר כתב במשקל, הטרגדיה היוונית נכתבה במשקל ואפילו שירה נכתבה במשקל בעבר, כך שבאמת לא מדובר במשהו חדשני. החידוש שלנו הוא בדרך ההגשה של זה בראפ. לקחנו ז'אנר מאוד מסורתי וקלאסי וחיברנו אותו עם תרבות ההיפ-הופ".

"תיכון מגשימים" מספר על יואב, ילד מנס ציונה שמגיע לבית ספר חדש ולומד איך להסתדר, מה לומר בשיעור, עם מי להתחבר ואיך להגיד שלום לבנות. הלחנים והמילים נכתבו על ידי כולם, כשעומר מור מוסיף עיבודים מוזיקליים ומלווה את המחזה עם גיטרה וביט בוקס. מלבד השירים הקליטים והפאנצ'ים המהירים, במופע הזה יש גם ביקורת חברתית ששווה להקשיב לה על בריונות בבית הספר וברשתות החברתיות, וגם - חשוב לא פחות - על מרקרים צבעוניים. ספוילר: משתמשים רק בצהוב.

ויקטור ג'קסון מתארחים ב"נדחפים" בערוץ הילדים

"'תיכון מגשימים' נולד מתוך משהו שעומר הברון התחיל לכתוב ושאר החברים זרמו איתו על הרעיון", מספר אולמן.

מה משך אתכם לכתוב דווקא על התיכון?

"זה מאוד מתכתב עם ההיכרות שלנו - אנחנו בעצם מכירים מהתיכון, ואנחנו חושבים על ימי התיכון שלנו גם בכתיבה. בתור ראפרים, זה מעניין אותנו לראות לאן השפה הזאת של מחזמר בראפ יכולה לקחת את הסיפור הזה".

המערכה הראשונה של המחזמר הוצגה בסוף השבוע שעבר בהופעה בתיאטרון האינקובטור בירושלים בהשתתפות האורחים תומר פישמן וגיא רון. המופע החדש נמצא בשלבי הרצה הפתוחים לקהל, כך שאם אתם רוצים לראות את ההמשך כדאי להגיע לאחת ההופעות הקרובות של ויקטור ג'קסון. שם תוכלו לשמוע קצת היפ הופ, לקבל הצצה למופע החדש, ואפילו לחוות את דעתכם. הם מבטיחים לשמוע ביקורת, אפילו אם היא לא תהיה על הביט.

"העיר הזאת"