תמונות עירום / ענת עינהר (עם עובד)
שלושת הסיפורים בספרה החדש של עינהר הם אמיצים בכל מובן. עינהר כותבת באומץ על מיניות, על אלימות ועל הרוע האנושי; הסגנון שלה מורכב ומתוחכם, ולמרות שזה ספר דק עם סיפורים שעוסקים בנושאים לא חשובים, הקורא לא ישכח אותו במהרה.
מלך, בלש / בן פול (בבל)
הרומן שיצא בחורף האחרון תחת שם בדוי, והרבה שמועות לגבי זהות המחבר/מחברים, מצליח לכתוב על ההיסטוריה ובעיקר על הזיכרון בצורה אחרת.
בן יחיד / אבי גרפינקל (ידיעות ספרים)
בן למשפחת פשע מנסה להריץ מועמד של ש"ס לבחירות, נלחם בעופרת יצוקה ויוצא עם היפסטרית תל אביבית. רומן קצבי וחי שנוגע בעצבים החשופים של ישראל כיום, עם עלילה מהירה שמזכירה סרט פעולה.
הרומן המצרי / אורלי קסטל בלום (הספריה החדשה)
בעידן שבו רוב הסופרים מתחנפים לקורא, הרומן החדש של קסטל בלום עושה את ההפך. במקום לספק לקורא את רצונותיו, קסטל בלום משחקת בו ולעיתים ישנה תחושה שהיא לועגת לו. אותו הלעג דווקא הופך את הספר הזה לחינני ומלא חיים.
אין סודות בחברה / יונתן שגיב (כתר)
ככל הנראה הפעם הראשונה בה הבלש הקודר פגש באוחצ'ה תל אביבית. התוצאה היא ספר חינני, שכתוב בסגנון שמשלב בין פילם נואר לפרסיליה מלכת המדבר, ועדיין מצליח לגעת בצד האפל של החברה הגבוהה.
שלוש קומות / אשכול נבו (כנרת-זמורה-ביתן)
בשלושה סיפורי וידוי לוקח אשכול נבו את הבית הישראלי ומפרק אותו לגורמים. הכתיבה הקולחת של הספר לא מונעת את התחושה המטרידה שהוא מעורר אצל הקורא.
עוד חמש דקות / יונתן ברג (עם עובד)
יונתן ברג, מחבר הספר, גדל בהתנחלות, ולכן אפשר להתייחס לספרו כספר דוקמנטרי על המגזר הדתי. אבל העולם שברג מתאר אינו עולם מגזרי צר. במובן מסוים, תחושת הבלבול שחשים הצעירים של ברג מאפיינת צעירים רבים בארץ ולא רק מאחורי הקו הירוק.
כאב / צרויה שלו (כתר)
ספרה החדש של צרויה שלו נראה, על פניו, כספר נוסחה ישראלי, שעוסק בכל הנושאים החשובים ואפילו נוגע בטלנובלה. אך מתחת למעטה המזמין מדובר בספר מלנכולי, שמבקש להראות עד כמה הכאב הוא גורם מהותי בחיים וגורם לקורא לגעת בכאביו שלו.
עריק / עילי ראונר (ידיעות ספרים)
ספר תזזיתי שגיבורו הוא חייל שבורח מהצבא ומגיע לפריז. על רקע הספרות השמרנית שנכתבת כיום, מענג במיוחד לקרוא את ספרו של ראונר, שחוגג את הטירוף.
האיש שרצה לדעת הכל / דרור משעני (אחוזת בית)
אברהם אברהם, גיבור בספרי הבלש של משעני, שחי בחולון, הוא לא הבלש העברי הראשון, אבל הוא ללא ספק הבלש הישראלי הבולט כיום. "האיש שרצה לדעת הכל" הוא הספר השלישי בסדרה, שהצליחה בארץ ובעולם, וגם בו מצליח משעני לכתוב באופן מרתק ואלגנטי על האזורים המודחקים והכואבים ביותר בנפש האדם.
אסף שור / למה דג ציפור (כתר)
סיפור מינורי, על צעיר שמגיע לדירה בה גדל בכדי לסייע לדיירת ששוכרת אותה, מתגלה כסיפור מהודק שסופו מכה את הקורא בהפתעה. שור מוכיח שספר יהיה טוב לא צריך סיפור גדול, אלא סופר מוכשר, והוא אכן מוכשר מאוד.