משפחתו של אהוד יונאי, שעל בסיס כתבתו נעשה הסרט "אהבה בשחקים", תובעת את אולפני פרמאונט בטענה שהאולפנים כבר אינם מחזיקים בזכויות לכתבה, אולם מרוויחים מסרט ההמשך "אהבה בשחקים: מאווריק" שיצא לאקרנים לפני כמה שבועות. על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית, אלמנתו ובנו של אהוד יונאי - שוש ויובל יונאי - פנו כבר ב-2018 לפרמאונט בדרישה להשיב לידיהם את הזכויות. לפי בני המשפחה, הדרישה נכנסה לתוקפה ב-2020, אולם בחברת ההפקה הוציאו לפועל את הסרט בלי לקבל את הזכויות שוב. התביעה, שהוגשה לבית משפט פדראלי בלוס אנג'לס, מבקשת פיצוי כספי ליורשיו של יונאי ודורשת את הפסקת הפצתו של הסרט.  

מתוך
מתוך "אהבה בשחקים", 1986. התסריט התבסס על הראיונות בכתבה|צילום: יח"צ באדיבות yes

הסופר והעיתונאי אהוד יונאי, שהלך לעולמו ב-2012, התגורר בצעירותו בארה"ב. ב-1983 הוא פרסם כתבה ב"קליפורניה מגזין" תחת הכותרת "Top Guns", שבה ראיין טייסים בצבא ארה"ב. הכתבה הזו הייתה הבסיס לתסריט של "אהבה בשחקים" שיצא ב-1986, בבימויו של טוני סקוט ובכיכובם של טום קרוז וואל קילמר, ויונאי אף הוזכר בקרדיטים של הסרט. 

על פי אתר חדשות הבידור האמריקאי וראייטי, שוש ויובל יונאי שכרו את עורך הדין מארק טוברוף, שידוע כעורך דין העוסק בתביעות זכויות יוצרים נגד האולפנים הגדולים בהוליווד. בכתב התביעה נטען כי "אף על פי שסרט ההמשך שיצא ב-2022 שואב מהסיפור המקורי, בפרמאונט סירבו במודע לחדש את רישיון זכויות היוצרים שהיה להם ושתוקפו פג בינואר 2020". בפרמאונט אמרו לווראייטי: "הטענות חסרות בסיס ואנו נתגונן מפניהן בכל כוחנו".

 

"אהבה בשחקים: מאווריק" הוא אחד הסרטים הרווחיים של העת האחרונה והכניס בסוף השבוע הראשון שלו יותר מ-260 מיליון דולר בבתי הקולנוע מסביב לעולם. עבור קרוז בן ה-60 מדובר גם בשבירת שיא אישי: ההכנסות מבכורת "אהבה בשחקים: מאווריק" מסמנות את הבכורה החזקה ביותר בתולדות הקריירה בת ארבעת העשורים שלו, והפעם הראשונה שבה סרט בכיכובו חוצה עם יציאתו את רף 100 מיליון הדולר בשוק האמריקאי.