במשך כל חודשי הקורונה, כריסטופר נולאן חזר שוב ושוב על אותה מנטרה והבטיח לכולנו ש"טנט", סרטו החדש, הוא-הוא זה שיחזיר את הקהל לאולמות הקולנוע בכל העולם. ובזמן שבישראל, שם "טנט" היה אמור לעלות לכאורה לפני כשבועיים, עדיין לא ברור מי נגד מי - בשאר המדינות הסרט אכן רושם הישג לא מבוטל. הביקורות? זה כבר סיפור אחר.
ביום חמישי האחרון "טנט" סוף סוף עלה לאקרנים במדינה החשובה מכולן, ארה"ב, ובשבוע שלפני כן הוא כבר הופץ ברוב המדינות שמאפשרות פתיחה של בתי קולנוע. ועדיין, נולאן עצמו העביר דרישה לפיה במדינות בארה"ב בהן אין אפשרות לפתוח את האולמות לא יתקיימו הקרנות דרייב-אין כלשהן, כך שהסרט עוד אמור להגיע לטריטוריות נוספות ככל שנתקדם.
עכשיו, כשנתוני ההכנסות כבר כאן, התמונה ברורה: סוף השבוע הראשון של "טנט" היה הצלחה אדירה. בארה"ב בלבד הסרט הכניס סכום של יותר מ-20 מיליון דולר, והכנסותיו מכל העולם כבר נושקות ל-150 מיליון. מדובר בנתונים טובים מאד בפני עצמם, והעובדה שהם נרשמים בזמן המגיפה מוכיחה שההימור של נולאן, שהתעקש שלא להעביר את "טנט" לשירותי VOD כלשהם, השתלם בהחלט.
אבל למרות הכמות הגדולה של הצופים, לא בטוח שכולם התרשמו מהסרט השאפתני. באתר דירוג הסרטים CinemaScore, המבצע מזה שנים סקרים בקרב הצופים הראשונים בסרטים במטרה להבין את דעת הקהל עליהם, "טנט" זכה לציון נאה-פלוס של B (בשיטת הציונים האמריקאית, שווה ערך לאיזורי ה-85%). אבל אצל נולאן כמו אצל נולאן, הציפיות הן תמיד ליותר מזה, ולמעשה מדובר באחד משלושת הסרטים הכי פחות מוצלחים שלו באתר, שכן הוא חולק ציון יחד עם "יוקרה" ו"אינסומניה", שהחזיקו עד היום בתואר המפוקפק.
הציון של CinemaScore מתיישב למדי גם עם זה של האתר RottenTomatoes, שם טנט זכה לציון של 79% מהקהל. בקרב המבקרים, הסרט זכה לציון של 74% ולא מעט ביקורות חיוביות, אבל גם לכמות נאה של ביקורות מעט יותר נוקשות. "'טנט' הוא פרויקט מדעי מצטיין אבל יצירת אומנות כושלת", כתב אחד המבקרים, ואחר הוסיף: "אולי תצליחו לעקוב אחרי מה שקורה אם תציירו תרשים זרימה עם עיגולים וחצים וצבעים שונים, אבל זה לא יהיה שווה את המאמץ". "גלגלי השיניים של 'טנט' נעים באופן חלק", הסביר מבקר נוסף, "אבל זה כמו מפעל שאין לו מה לייצר".
בבסיס "טנט", בו מככבים רוברט פטינסון וג'ון דיוויד וושינגטון ("שחור על לבן" ובנו של דנזל), נמצא קונספט מדע בדיוני מרכזי, בדומה ל"התחלה" או "בין כוכבים" של נולאן, שמכיל הפעם קונספט שנקרא "היפוך" (Inversion), אשר מאפשר לגיבורי הסרט לתקשר עם העתיד. נולאן הוא חובב ותיק של משחקים בזמן, ונוסף על "בין כוכבים", גם בסרטו הדרמטי "דנקרק" האירועים הוצגו בסטייה מהסדר הכרונולוגי ובשילוב של נקודות מבט שונות.