"האנומליה של המים" הוא מונח מתחום הפיזיקה שמתאר את התכונה יוצאת הדופן של הנוזל המחייה. בעוד שחומרים פושטים כמו ברזל או... לא יודעים, הליום? אבץ? מאבדים מהנפח שלהם כשהם עוברים ממצב נוזל למוצק, מים עושים בדיוק את ההפך - ומתרחבים. פריס הילטון היא האנומליה של הסלבריטאות, בהקשר הזה.
אם נחשוב על בנות תקופתה המזוהות, על נערות המסיבות של אל. איי מראשית עד אמצע שנות האלפיים, נגלה שהסלבריטאות שלהן התכווצה. המשקל הסגולי שלהן בתרבות ירד. הילטון, לעומת זאת, הצליחה לעשות את הבלתי אפשרי, והפכה בתקופה האחרונה לרלוונטית כפי שלא היתה מאז ימי הקוק והלימוזינות של 2005.
פריס הילטון לא באמת נעלמה. כלומר, גם אם מציבים את הגבול העליון של תקופת הפרסום שלה ב-2008 או 2009, סקירה מהירה של פועלה מוכיחה שהיא מעולם לא הוציאה את עצמה לחלוטין ממשחק התהילה. היא פנתה לקריירת תקלוט והפכה לבת בית במועדונים באיביזה, שם עדיין מעריכים את הטעם המשובח שלה בטכנו וטרנסים. שמה המשיך להיקשר בשמותיהם של מפורסמים אחרים, אבל אם בעבר הילטון מושאי האהבה שלה היו בנים של מיליונרים עם הרבה זמן פנוי (כמוה), בן זוגה הנוכחי הוא כריס זילקה, שחקן חתיך, אבל כזה שמגיע גם עם תו איכות עקב מעורבותו בסדרה "הנותרים".
אם היינו צריכים להמר בשעתו על יוצאת הסקווד של פריס שתישאר רלוונטית ביותר גם אחרי עשור, כנראה היינו שמים את הז'יטונים על לינדזי לוהאן. הרי היו לה כישרון וכריזמה, ותפקידים ראשיים בסרטים שוברי קופות. אבל כולנו יודעים איפה זה הסתיים: בטורקיה, שם מתגוררת לוהאן בימים אלה - ואם לדבר בכנות, זו כנראה הטריטוריה האחרונה בכדור הארץ בה עדיין מתרגשים מהמטורללת הזו - והיא מתפרנסת מאלוהים יודע מה. ניקול ריצ'י, החברה הטובה לשעבר והשותפה ליצירת המופת "החיים הפשוטים", התברגנה, הורידה פרופיל ומופיעה היום בתפקיד משנה בקומדיה (המוצלחת, אגב) "חדשות מעולות". בריטני ספירס היטרללה גם היא, נגמלה מסמים ואושפזה לשארית הקריירה שלה כמופע חימום למכונות הימורים בלאס וגאס. ולא שצריך לזלזל באף אחד מאפיקי הקריירה האלה, אבל אם היית נערת מסיבות במערב הוליווד באמצע שנות האלפיים, הקריירה שלך יותר ניזוקה מנבנתה.
האו. ג'י
רק פריס הילטון נשארה, כמו שהילדים אומרים, פאקינג בוס. היא שמרה מצד אחד על הפורח והתדמית הראוותנית שאפיינו את ימי התהילה שלה, אבל המשיכה להיות מכונת נצח שמתחזקת את עצמה. בעוד שהקולגות שלה נאלצו להתכופף להשתנות, והמציאו את עצמן מחדש כרובוטים עצובים עם מבט ריק בעיניים (בריטני) או אמא-טבע קולית שמעצבת גם תכשיטים (ריצ'י), פריס הילטון יודעת מה הברנד שלה והיא לא מוכנה לוותר עליו. וסליחה שאנחנו, אבל היא נראית גם שפויה ברמות, מה שכבר ממקם אותה עשר דרגות מעל לינדזי לוהאן.
ומעל לכל, נחטא לתיעוד ההיסטורי אם לא נציין את השותפה הסמויה לימי הקלאבינג: קים קרדשיאן. בחודש שעבר, לוהקה הילטון לקמפיין של קו האופנה "Yeezy" מבית היוצר של קניה ווסט. בקמפיין, הילטון וכוכבניות נוספות עטו על עצמן את בגדיו של ווסט, והתחזו לקים בסדרת צילומים שערכה מחווה לז'אנר התמונות האהוב עליה: פפראצי מבוים. קרדשיאן עצמה פרגנה להילטון ופרסמה את תמונתה של הילטון מתוך הקמפיין, כולל כיתוב מחמיא שהתייחס אל היורשת כאל ה-O.G, האוריג'ינל גנגסטר.
זו לא התייחסות מקרית, כמובן. הילטון יצרה בשתי ידיים מטופחות את האופן בו אנחנו חושבים ותופסים סלבריטאות. היא בראה את הז'אנר שקים קרדשיאן חיה על חשבונו עד היום: מישהי עשירה, שלא לגמרי ברור מה היא עושה ולמה אנחנו מתעניינים בה, אבל בחיי אלוהים שהיא מרתקת. פריס הילטון היתה הראשונה להגיד "אני מעניינת כי אני מי שאני", וקים קרדשיאן מבינה את זה. ההכרה של קים וקניה היא כמו פרס מפעל חיים להילטון, וגם הטיימינג שלה לא מקרי.
הילטון זוכה עכשיו לעדנה המחודשת כי היא הצליחה לעשות את הדבר האחד שהוליווד שונאת: להתבגר בחן. סליחה שאנחנו קוראים להגעה לגיל 36 "להתבגר", אבל כשלוקחים בחשבון שפריס איתנו מאז שהיתה בת 20, זו חתיכת התבגרות. דאם, היא מבוגרת ועשירה יותר מארוסהּ, צעד מאוד לא פריס-י, שנתפסה במשך שנים כמי שתעשה הכל בשביל שמיליארדר יווני ישים עליה טבעת. היא מצליחה גם לשמור על תדמית העבר שלה וגם להיות רלוונטית. היא חיכתה בנימוס שהציבור יפתח איזושהיא ערגה לשנות האלפיים, וכשזיהתה שהטעם התרבותי בשל לקאמבק שלה, היא נופפה ואמרה, "היי, הייתי פה כל הזמן". היא הצליחה להפוך בו זמנית למוצג מוזיאוני של שנות האלפיים, ולסלבריטאית מעודכנת, שבקיאה בטרנד הכי נכון לתקופתנו: המודעות הפוליטית.
עין עצלה, אך פמיניסטית
רוצים דוגמה? קבלו. הילטון, שעל כרטיס הביקור המטאפורי שלה כתוב היום שהיא די.ג'יי, נשאלה לאחרונה על הפרשי השכר בין תקליטנים לתקליטניות. פריס של 2004 היתה אומרת "That's hot" ומתקנת את הליפ גלוס, אבל הילטון של 2018 אמרה "יש כל כך הרבה דיג'ייז נשים שמשחקות אותה. בדיוק כמו שלא תקראו לרופאה 'רופא אישה'... כולנו בני אדם, כולנו אוהבים מוזיקה, כולנו אוהבים לבדר. אני לא חושבת שצריך לקרוא למישהי תקליטנית-אישה". התרגום לעברית מסרבל את הציטוט הזה, אבל הבסיס שלו ברור: פריס הילטון מבינה עניין. פריס הילטון ערה לדקויות של שפה והיא בוחנת את הסצינה בה היא פעילה בעין עצלה, אך פמיניסטית. ואת כל זה היא עושה עם השטיקים שפרסמו אותה מלכתחילה; עם אובססיית הוורוד, בן הזוג שקעקע את שמה בפונט של הלוגו של דיסני ועם בֵית שני הקומות הענק שבנתה במיוחד לחיות המחמד שלה.
My dogs live in this two-story doggy mansion that has air conditioning, heating, designer furniture, and a chandelier. Loves it pic.twitter.com/4dXAf5XPXV
— Paris Hilton (@ParisHilton) 25 באוגוסט 2017
בשנה האחרונה נוכחנו לדעת שהילטון מצליחה לאחוז את המקל בשני קצותיו. כן, היא סלבריטאית טראש, אבל בוקר טוב - טראש הוא דבר שאפשר לעשות בחן, כרימזה וכישרון. אפשר לקבל תגמול על טראשיות, רק תראו את קארדי בי, קיילי ג'נר, מיגוס וטיפאני האדיש. פריס הילטון היתה כל אלה (טוב, אולי לא מיגוס) לפני יותר מעשור, אנחנו הסתומים שלא הבנו את הקטע, את היכולת להיות גם פאן וגם איכותי. מזל שעכשיו אנחנו מבינים.