"המצלמה של דוקטור מוריס", סרטם של איתמר אלקלעי ומיטל צביאלי, הוא הזוכה בתחרות הישראלית בפסטיבל דוקאביב לשנת 2022. הזוכים בתחרויות השונות הוכרזו הערב (ד'), כשבוע לאחר פתיחת הפסטיבל - שבדומה לשנים הקודמות שילב בין הקרנות באולמות וברחבי תל אביב לבין הקרנות מקוונות.
אלקלעי וצביאלי זכו בפרס פרנק לאוי בסך 70 אלף שקלים, ואם יגיש את סרטו לאוסקר האמריקאי יתאפשר להם לקבל מענק בגובה 100 אלף שקלים. "המצלמה של דוקטור מוריס" (שישודר בהמשך ב-yes דוקו) מציג צילומים משפחתיים של ד"ר רג'ינלד מוריס ואשתו פיי, בני זוג בריטיים, שהקימו משפחה באילת של שנות החמישים - והוא מורכב ממאות שעות צילום שהתגלו לאחר מותו של מוריס. בנימוקי השופטים נכתב כי הסרט הוא "מבע של קולנועיות טהורה, כזו המנצלת עד תום את כל הכלים הזמינים לה באוצר המילים הקולנועי".
"בניית סרט באורך מלא על בסיס חומרי ארכיון בלבד, וכאלה בעלי אופי כה אישי בפרט, הינה מעשה נועז - אך היוצרים היטיבו לקחת חומרים אלו ולרומם אותם מעבר להנאה הסינפילית הכרוכה בעיסוק בחומריותו של הפילם או לחילופין בנוסטלגיה הקיימת לזמנים עברו", הוסיפו השופטים, "בהענקת חיים חדשים למשפחה אחת במקום אחד, אנו מתוודעים לאופן שבו האושר, העצב והאינטנסיביות של חיי היום יום נכרכים האחד בשני ביצירה של מעין רוח חלוצית אלטרנטיבית בארץ ישראל. זהו הקסם הקולנועי במהותו שהעניק לחבר השופטים חוויה ייחודית ובלתי נשכחת".
פרס יוסי קאופמן לבימוי, באדיבות קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה, הוענק לבמאי רן טל על סרטו "1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם". בנימוקי השופטים להענקת הפרס, שעומד על 25 אלף שקלים, נכתב כי "במאי הסרט הפגין שליטה מוחלטת בחומרי סרטו, תוך מציאת נתיב מרכזי בסיפורו של צלם אשר בילה את חייו בעין הסערה של אזורי מלחמה. מרשים במיוחד לראות כיצד מדיום אחד מיטיב להבין ולהגיב לפעולתו של מדיום אחר, ועבודת הבימוי המצוינת של רן טל עושה זאת בהצלחה יתרה". הסרט, שישודר בשבוע הבא ב-yes דוקו, זכה גם בפרס העריכה בתחרות הישראלית ובפרס קרן כדר לסרט בהשראת תולדות המדינה והחברה הישראלית.
בפרס חבר השופטים זכה הסרט "שבע השנים של אבשלום", בבימויים של דוד אופק ועמית הזז. פרס ראש העיר תל אביב-יפו לסרט ביכורים בתחרות הישראלית ניתן לסרטם של מרגריטה ויניב לינטון, "בת האמן". בפרס הצילום זכה רן אביעד על הסרט "לוס אנג'לס דרום", ובפרס התחקיר זכו אלון שורץ, שי פוגלמן, תדי כץ, אלון סהר וסמי אל-עלי על הסרט "טנטורה".
פרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר הוענק לסרט הווייטנאמי "ילדי הערפל" של הבמאית דיאם הא לה. בנימוקי השופטים נכתב כי "בסרט הביכורים שלה, דיאם הא לה מספרת את סיפורה המרגש של די, נערה אמיצה וחריפה מקהילת המונג בצפון וייטנאם, הלכודה בין המסורת האכזרית עתיקת היומין של חטיפת נערות לצורכי נישואים לבין הרצון שלה להמשיך את ילדותה ולסיים תיכון. במבט צלול ולב פתוח, בגרות ורגישות - ומבלי להתפשר על איכות העשייה הקולנועית - מצליחה דיאם לספר סיפור ייחודי סוחף ועם זאת אוניברסלי ורלוונטי". ציון לשבח בתחרות הבינלאומית ניתן לסרט "זיכרון חמקמק" אודות ליאוניד בורלקה, מי שהיה צלם מפורסם בתעשיית הקולנוע הסובייטית באודסה.
את רשימת הזוכים סוגרים "40 צעדים", סרטם של גדי אייזן ומנור בירמן, שזכה בתחרות "מעבר למסך" על שם מייסדת הפסטיבל אילנה צור; "האלים של מקסיקו", סרטו של הלמוט דוסנטוס שזכה בפרס החזון האמנותי בתחרות "עומק שדה"; "בשצף המילים", סרטה של אליאן אסתר בוטס, שזכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר; ו"רוצה לחצות את הים?", סרטה של מיכל וייג, שזכה במקום הראשון בתחרות סרטי הסטודנטים.