למרות שהיא ירדה מהכותרות הראשיות באתרי החדשות והעיתונים בארץ, המלחמה באוקראינה עודנה נמשכת ועקובה מדם. רק אתמול פצצה רוסית פגעה במרכז קניות הומה, ולפחות 15 אזרחים נהרגו ועשרות נפצעו, והמספר עוד צפוי לעלות. בתוך הכאוס הזה, שהפך ליומיומי, עולם התרבות האוקראיני עושה צעדים ראשונים לקראת חתירה לנורמליות כלשהי, ואתמול דווח כי לראשונה מאז שהחלה הפלישה הרוסית, קולנוענים אוקראינים מפיקים סרט עלילתי באורך מלא שיצטלם במדינה.

בזמן שפרויקטים תיעודיים דווקא כן מופקים באוקראינה, אחד מהם הוא של השחקן והבמאי שון פן שבינתיים עזב את המדינה, הסרטים הבדיוניים נדמו כמו חלום רחוק. אבל בימים אלה מצטלם הסרט "היום שבו פגשתי את ספיידרמן", סרט גיבורי על מתוסרט שעלילתו מתקיימת באוקראינה של ימי המלחמה.

"היום שבו פגשתי את ספיידרמן" מצטלם בכמה ערים אוקראיניות גדולות, ביניהן לבוב, קייב ואירפין. עלילת הסרט עוקבת אחרי מתנדבת בלחימה שמגלה בתוכה כוחות על אנושיים, שמאפשרים לה להציל ילד מהטבח בבוצ'ה. "אתם אולי מכירים את הסיפור של פיטר פרקר שהפך לספיידרמן. אולי שמעתם על הסיפור של ברוס וויין שלובש את החליפה של באטמן. אנחנו נספר לכם את סיפורה של קטיה – מתנדבת שהרגישה בתוכה כוח על", סיפר המפיק אנטון סקריפטס לאתר ההוליווד רפורטר. סקריפטס היה גם מי שהגה את הרעיון של הסרט.

 

על פי הדיווח, הסרט מצולם בסגנון כאילו דוקומנטרי, ומי שמממן את הפקתו היא OUP – קבוצה של שבע חברות הפקה אוקראיניות שהוקמה בעקבות הפלישה הרוסית שמטרתה המקורית הייתה הפקת סרטים דוקומנטריים ופרויקטים חינוכיים שיחשפו לעולם את ההשלכות של המלחמה על אוקראינה. 

"במקור הארגון כיוון לצלם סרטים תיעודיים, ולהיות הראשונים באוקראינה השסועה מהלחימה שמצלמים סרט בדיוני זה אתגר ל-OUP", העידה אלה ליפובצקה, אחת ממייסדות הקבוצה. "כשאנטון הגה את הסיפור הקשוח אבל הפיוטי הזה, זה היה נראה מטורף להתחיל לצלם סרט באורך מלא. אבל הביטחון שלי גדל בכל יום חדש של דיונים ובכל יום חדש של כתיבת התסריט".

המפיקים מתכננים להפיץ את "היום שבו פגשתי את ספיידרמן" בסתיו הקרוב בכל הפלטפורמות האפשריות – מפסטיבלי קולנוע, דרך ערוצי טלוויזיה ושירותי סטרימינג ועד בתי קולנוע.