איתם זה לא נגמר: התביעה שהגישה בסוף השבוע השחקנית בלייק לייבלי, ופורסמה אתמול (שבת) נגד ג'סטין בלדוני בגין הטרדה מינית מסעירה את הוליווד, כשעוד ועוד פרטים סביב הנעשה על סט הסרט "איתנו זה נגמר" נחשפים ומציגים סביבת עבודה רעילה ומטרידה. בעקבות התביעה, סוכנות השחקנים WME החליטה להיפרד מבלדוני, שהכחיש את המיוחס לו וכינה את ההאשמות "שקריות לחלוטין".

אז מה בדיוק קרה שם? נפתח בתזכורת: באוגוסט 2024 עלה לאקרנים הסרט "איתנו זה נגמר", בכיכובם של לייבלי ובלדוני - שגם חתום על הבימוי. הדרמה התקשורתית החלה כבר בפרמיירה, כאשר בלדוני לא הצטלם עם אף אחד מהשחקנים על השטיח האדום - ומה גם שהוא צפה בסרט באולם אחר מזה שבו צפו יתר השחקנים ואנשי הצוות. מאז אותה פרמיירה, הרשת הוצפה בתיאוריות ושמועות על הדם הרע שבין בלדוני לשחקנים, ובפרט ללייבלי.

אחרי שהגולשים מצאו שאף אחד מהשחקנים לא עקב אחרי בלדוני באינסטגרם (וכולנו יודעים מה זה אומר), החלו להתפרסם סיפורים מפיהם של "מקורבים להפקה" על תקריות לא נעימות שאירעו בין בלדוני ללייבלי במהלך הצילומים: כך למשל, גורם סיפר לאתר TMZ שבלדוני שאל כמה לייבלי שוקלת לפני סצנה שבה היה אמור להרים אותה באוויר. בעוד היא טענה שנעשה לה "פאט שיימינג" - והרי רק חודשים בודדים לפני כן היא ילדה את בנה הרביעי - הוא טען כי שאל את השאלה רק משום שניסה להגן על גבו מפציעה.

כעת נחשף, בתחקיר של הניו יורק טיימס, כי בניסיון לנקות את שמו מכל הפרסומים נגדו, בלדוני שכר את מנהלת המשברים מליסה ניית'ן, שברשימת הלקוחות שלה נמנה גם ג'וני דפ (ששכר את שירותיה במהלך המשפט מול גרושתו אמבר הרד). אז, הנרטיב סביב "איתנו זה נגמר" השתנה - ופתאום לייבלי הייתה על המוקד. נגד השחקנית פורסמו טענות לפיהן היא דיווה שקשה לעבוד איתה, והשיא הגיעה כאשר עיתונאית נורבגית פרסמה קטע מריאיון עבר שלה עם הכוכבת, שלטענתה גרמה לה "לרצות לעזוב" את עבודתה. התדמית של השחקנית האהובה נפגעה עמוקות, וקו מוצרי שיער שהשיקה באותו החודש איבד על פי ההערכות לפחות 78% מערכו.

ראיין ריינולדס, בלייק לייבלי (צילום: Cindy Ord, Getty Images)
השתלטו על הסרט? ראיין ריינולדס ובלייק לייבלי|צילום: Cindy Ord, Getty Images

בסוף השבוע האחרון, כאמור, הסכסוך הגיע לבית המשפט, כשלייבלי הגישה תביעה נגד בלדוני בטענה שהטריד אותה מינית וכן בטענה שהוא ניסה, לכאורה, להרוס את המוניטין שלה. הצוות של בלדוני ירה בחזרה, כשציין כי האשמות אלו של לייבלי הן חלק מניסיונה לשקם את תדמיתה.

בתחקיר המפורט של הניו יורק טיימס, נכתב כי בחודש מאי, כמה חודשים לאחר סיום הצילומים, הבין בלדוני שהשחקן ראיין ריינולדס - בעלה של לייבלי - חסם אותו באינסטגרם. אז, ביקש מהצוות שלו להכין תוכנית למקרה שבו גם לייבלי תחסום אותו בסמוך לעליית הסרט לאקרנים - שכן הדבר עלול להוביל לחרושת שמועות וספקולציות (מה שאכן קרה).

בתחקיר הובאה התלונה של לייבלי, ולפיה השחקנית דאגה מפני בלדוני עוד בתחילת העבודה על הפרויקט, ועוד לפני שהחלו הצילומים, היא התנגדה לסצנות סקס שהוא רצה להוסיף והיא לא ראתה בהן צורך. בנובמבר 2023, כשקאסט הסרט התכונן לחידוש הצילומים בתום שביתת התסריטאים בהוליווד, לייבלי פנתה לחברת ההפקות Wayfarer, שהפיקה את הסרט, והביעה כוונה לחזור לצילומים "כל עוד הסט יהיה בטוח".

לייבלי תיארה בתביעה פגישה בהשתתפות בלדוני ובכירים בחברת Wayfarer, בהם גם המנכ"ל ג'יימי הית'. על פי המסמכים המשפטיים, באותה פגישה טענה השחקנית כי בלדוני אילתר נשיקות לא רצויות, דיבר על חיי המין שלו ואף סיפר על "מפגשים שבהם הודה כי ייתכן שלא קיבל הסכמה". לייבלי מאשימה בתביעה גם את הית', וטוענת שהוא הראה לה סרטון של אשתו עירומה, וכן צפה בה בקרוואן שלה כשהיא הייתה ללא חלק עליון בזמן שהסירה איפור גוף "למרות שהיא ביקשה ממנו להסיט את המבט", כפי שנכתב. היא סיפרה כי שני הגברים נכנסו שוב ושוב לקרוואן האיפור שלה בזמן שהיא עירומה, כולל פעם שבה הם נכנסו כשהניקה את בנה.

חברת ההפקות הסכימה לתנאים שהציבה לייבלי להמשך הצילומים, ואכן - כפי שאמרה בהמשך השחקנית למקורביה - ההתנהגות של הגברים השתפרה מאותה שיחה משותפת. ואולם, הצדדים עדיין התכתשו סביב החלטות אומנותיות של הסרט: לייבלי, בתמיכת אולפני סוני שהפיצה את הסרט, יצרה גרסה משלה כשהיא אף הביאה עורכים ומלחין, והוסיפה לפסקול שיר של חברתה הטובה טיילור סוויפט. בסופו של דבר, סוני ו-Wayfarer הפיצו את הגרסה של לייבלי והיא קיבלה קרדיט של מפיקה.

כשמועד עליית הסרט לאקרנים התקרב, לייבלי וחברי צוות אחרים הודיעו לסוני ול-Wayfarer שהם לא יופיעו לצד בלדוני. יחד איתם התייצבה גם הסופרת קולין הובר, שהביעה אי-שביעות רצון מהגרסה של בלדוני, ונעשתה נסערת אחרי שנודע לה על הטענות של לייבלי.

ג'סטין בלדוני (צילום: Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic, Getty Images)
מה באמת קרה שם? בלדוני|צילום: Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic, Getty Images

"יש אנשים שבאמת רוצים לשנוא נשים"

בתחקיר של הניו יורק טיימס נחשפו התכתבויות בין בלדוני למנהלת המשברים ששכר, ניית'ן - וקשה להתכחש לכוונות של בלדוני להכתים את התדמית של לייבלי: בתכנון הראשוני שניית'ן הגישה לבלדוני, היא הציעה בין השאר להציג את לייבלי ככזו שהשתלטה רבות על הנעשה בסרט. אלא שבלדוני רצה יותר. בתכתובת בינו לבין הית' וג'ניפר אייבל, מנהלת יחסי ציבור נוספת שהייתה מעורה בפרטים, הוא כתב שהוא לא מרוצה מהתוכנית של ניית'ן ולא מרגיש מוגן מספיק.

אייבל, מצידה, כתבה לניית'ן ואנשיה שעליהם להיות "קשוחים ולהראות את הכוח של מה שאתם יכולים לעשות בתרחישים האלה. בלדוני רוצה להרגיש שאפשר לקבור אותה". "בוודאי, השיבה ניית'ן, "אבל כשאנחנו שולחים מסמכים אנחנו לא יכולים לשלוח את העבודה שאנחנו רוצים או יכולים לעשות כי זה יכול לסבך אותנו בצרות צרורות. אנחנו לא יכולים לכתוב 'אנחנו נהרוס אותה'. תארו לעצמכם שמסמך שמפרט את כל הדברים שהוא רוצה מגיע לידיים הלא נכונות... אתם יודעים שאנחנו יכולים לקבור כל אחד". הצוות של בלדוני הציע לשכור יוזרים ברשתות החברתיות שיציפו את הרשת בתיאוריות נגד לייבלי, על מנת לשנות את הנרטיב.

קצת לפני שהסרט עלה לאקרנים, בצוות של בלדוני זממו להפיץ לעיתונאים סיפורים על לייבלי ולטעון, כאמור, שקשה לעבוד איתה. כשהפרשה נחשפה אט אט בתקשורת האמריקנית וברשתות החברתיות, היה נראה תחילה שהקרע היחיד בין הצדדים הוא על השליטה היצירתית בסרט. בניו יורק טיימס נכתב כי היו כמה עיתונאים שקיבלו מעט מידע על התנהוגותו הבלתי הולמת של בלדוני - אבל אף אחד מהם לא פרסם זאת. "הוא לא מבין איזה מזל יש לו כרגע", כתבה ניית'ן לאייבל, שבהמשך טענה שהיא הצליחה להסתיר את ההאשמות שצפו נגדו.

מתוך
לא נגמר. מתוך הסרט|צילום: באדיבות פורום פילם, יחסי ציבור

במקביל, התפשט ברשת הקמפיין נגד לייבלי, ששיאו היה אותו ריאיון עם העיתונאית הנורבגית. כעת מסתבר כי זו לא הפעם הראשונה שבה אותה עיתונאית מפרסמת סרטון שמצדד בלקוח של ניית'ן: בשנת 2022, בעיצומו של המאבק המשפטי של דפ נגד הרד, היא פרסמה ריאיונות עבר שלה עם דפ תחת ההאשטג #צדק לג'וני דפ. באותם ימים, לייבלי גם הואשמה בחוסר רגישות בנוגע לאלימות במשפחה, ואחרים זעמו על כך שבעלה התערב בעשיית הסרט - למרות שהוא כלל לא שיחק בו.

בשיא הקמפיין נגד לייבלי, אחד העובדים של ניית'ן כתב למעורבים כי "התחלנו לראות שינוי ברשתות החברתיות, בעיקר בגלל המאמצים לשנות את הנרטיב". "הרשתות החברתיות ממש משתוללות לטובתו", הוסיפה ניית'ן בהודעה שכתבה לאייבל, "היא בטח זועמת. זה באמת עצוב כי זה רק מראה שיש אנשים שבאמת רוצים לשנוא נשים".