סופ"ש שובר שיאים בקולנוע: ביום חמישי האחרון, ואחרי ציפייה ארוכה, הגיעו לבתי הקולנוע שניים מהסרטים הכי גדולים של השנה – "ברבי" ו"אופנהיימר". ואכן, בסוף השבוע האחרון המוני ישראלים נהרו לאולמות. בסך הכל פקדו את בתי הקולנוע כ-300 אלף איש – עלייה של 40% לעומת סוף השבוע הקודם, שהיה חזק גם הוא. לצד "ברבי" ו"אופנהיימר", שני סרטים חזקים נוספים מוקרנים בימים אלה: "ההילולה" וכן "משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון". 

130 אלף ישראלים הגיעו לבתי הקולנוע במטרה לצפות ב"ברבי", ואילו 65 אלף צפו ב"אופנהיימר" לאורך סוף השבוע. מה הסיבה לטירוף הזה? ובכן, כל מי שמחובר לאינטרנט בוודאי חזה בדרך כזו או אחרת בהייפ המטורף סביב שני הסרטים.

מהרגע בו נודע כי "ברבי" ו"אופנהיימר" יעלו למסכים באותו היום, הרשת געשה – ולא רק בגלל שמדובר בשניים מהסרטים הכי בולטים של 2023, אלא גם בגלל שהם לא יכולים להיות יותר שונים אחד מהשני: "ברבי" הוא קומדיה קאמפית וצבעונית על הבובה האייקונית שכולנו מכירים, "אופנהיימר" הוא דרמת מלחמה אפלה על האיש שפיתח את הפצצה האטומית במלחמת העולם השנייה.

כך נולדה תופעת "ברבנהיימר": חגיגה של יציאתם הסמוכה של הסרטים בשלל הרשתות החברתיות – ועכשיו גם בבתי הקולנוע. צופים רבים דיווחו כי קנו כרטיסים לשני הסרטים, וחלקם אף ראו את הסרטים בזה אחר זה באותו יום, בעוד צופים אחרים התחרו והתווכחו ביניהם איזה סרט עתיד להיות טוב יותר.

>>לכל מה שחשבנו על "ברבי"

>>לכל מה שחשבנו על "אופנהיימר"

מתוך
מתוך "ברבי"|צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט, יחסי ציבור

גם "ברבי" וגם "אופנהיימר" זכו לביקורות חיוביות, ויש שכבר מעריכים כי התחרות ביניהם תימשך כל הדרך עד לטקס האוסקר. צופים מדווחים כי הקרנות רבות של שני הסרטים הסתיימו במחיאות כפיים ספונטניות של הקהל. מעריצי ומעריצות ברבי אף הגדילו לעשות והגיעו לבתי הקולנוע לבושים בוורוד לכבוד ההקרנות.

טוליפ אנטרטיינמנט, שמפיצה בישראל את שני הסרטים (טוליפ היא נציגת האולפנים וורנר ויוניברסל בישראל) מדווחת כי בשני הסרטים צפו יחד קרוב למאתיים אלף איש. שני שליש מתוכם צפו ב"ברבי" מה שהופך את הפתיחה של הסרט לפתיחה השנייה בגודלה אי פעם לסרט שאינו סרט המשך או רימייק (אחרי סופר מריו שיצא מוקדם יותר השנה). היתר צפו ב"אופנהיימר", שמחזיק עכשיו בשיא הפתיחה הטובה ביותר אי פעם בישראל לסרט דרמה.

ההצלחה הזו כמובן קורית גם מעבר לים. "ברבי" גרף 70.5 מיליון דולרים ביומו הראשון בקופות – 30% יותר מהפתיחה הרווחית ביותר של השנה עד כה, שהייתה שייכת ל"ספיידרמן: במרחבי ממד העכביש". אפשר להניח ש"ברבי" – עם 150 ואולי 160 מיליון דולר בשלושת ימיו הראשונים, לפי ההערכות – ירשום גם את סוף השבוע הראשון הרווחי ביותר של השנה (ששייך כרגע ל"סופר מריו") ואת הסופ"ש הראשון הרווחי ביותר עבור סרט שבוים על ידי במאית (ששייך ל"קפטן מארוול"). גם "אופנהיימר" רשם יום פתיחה עוצמתי - עם רווחים של 50 מיליון דולר ביומו הראשון לקופות. לפי ההערכות בסוף השבוע הראשון לעלייתו ירשום "אופנהיימר" רווחים של כ-80 מיליון דולר.

קיליאן מרפי,
מתוך "אופנהיימר"|צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט, יחסי ציבור

כאמור, גם בסוף השבוע הקודם הישראלים נהרו לאולמות, בשביל סרט מדובר אחר שעדיין ממשיך להביא קהל: "ההילולה" המקומי, שמבוסס על הסדרה "שנות ה-90". בסוף השבוע הראשון לעלייתו רשם הסרט הישג גדול - בארבעת הימים הראשונים שלו בקולנוע צפו ב"ההילולה" יותר מ-100 אלף ישראלים: אחת הפתיחות החזקות ביותר בתולדות הקולנוע המקומי. 

"ברבי" מגיע מהבמאית המוערכת גרטה גרוויג ("ליידי בירד", "נשים קטנות"), ואת ברבי מגלמת מרגו רובי: אחת השחקניות הכי אהובות בהוליווד בשנים האחרונות, עם תפקידים בסרטים כמו "יחידת המתאבדים", "היו זמנים בהוליווד" ו"בבילון". לנעליו של קן נכנס לא אחר מאשר ראיין גוסלינג, ולצד השניים מככבים כמה שחקנים מפורסמים נוספים – דוגמת וויל פארל, אמה מאקי ("חינוך מיני") וסימו ליו. 

גם על "אופנהיימר" חתום במאי מהולל: כריסטופר נולאן, האיש שעומד מאחורי הצלחות מסחררות דוגמת "ממנטו", "התחלה" ו"באטמן". קיליאן מרפי, כוכב "פיקי בליינדרז" ("כנופיית ברמינגהאם"), מגלם בסרט את רוברט אופנהיימר, הפיזיקאי שהיה אמון על פיתוחה של הפצצה האטומית במלחמת העולם השנייה. לצידו מככבים שמות מוכרים כמו אמילי בלאנט, מאט דיימון, רוברט דאוני ג'וניור ופלורנס פיו.

דורית ישי, מנכ"לית טוליפ אנטרטיימנט: "מרגש מאוד לראות את הקולנוע תוסס ורלוונטי מתמיד. שני הסרטים הללו איכותיים במיוחד והצלחתם מחזקת את האמון בקולנוע כמדיום אולטימטיבי, מוביל שיח וטרנדים".