כל מי שחשוב לו לנהל שיחות חולין עם אנשים, התערה בצורה זו או אחרת בפרשיית ניקול ראידמן, אקי אבני ומיכאל צ'רנוי שהתפוצצה בהילוך סופר-איטי לנגד עינינו בשבוע האחרון. ובמרכזה של הפרשייה, אחרי שפורסם בכלי התקשורת שראידמן וצ'רנוי נפרדו, עמד רצף סטוריז בחשבון האינסטגרם של ראידמן, שכמו הוכיח (או ניסה להוכיח) שהכל כשורה, הכל קול ואין מה להתרגש מאותן ידיעות ושמועות. הסטוריז הנ"ל חשפו רבים לראשונה לעובדה שניקול ראידמן חיה חיים א) מדהימים, ו-ב) עשירים בדמויות משנה צבעוניות. לאביבית בר זוהר יש את סימה, גרוזיני ואילון בן יוסף, ולניקול יש מציאות עשירה משלה, עם שלל חברים, קולגות ומועסקים שמעבים את נוכחות הרשת שלה, והופכים את העלילות שהיא מספרת לעוקביה (קרי, הליכה למסעדות שונות והפרעה לנגנים באולפני הקלטה שונים) למרובדות ומרתקות יותר.

בין אם היתה זו חשיפה לעולם הראידמני, או אם כבר הצצתם בו לא פעם אבל לא הבדלתם - בכל זאת, בין כמה פרצופים מסותתי לסת יכול להכיל אדם? - זהו מדריך מקוצר לגייז החשובים שמקיפים את האישה החשובה שבמרכז האירוע התרבותי החשוב של השבוע.

קודם כל ומעל לכל, ראוי לציין את נדב אליהו אפטר, הוא נדבה. איך זה פותרים צרה כמו נדבה? איך מורידים ענן לאדמה? נדב אליהו אפטר הוא סטייליסט ארט דיירקטור ובעל התואר המסקרן "מפיק אופנה". הוא ערך מגזינים, סגנן אינספור הפקות, שערים וקמפיינים, ומכהן כאחד החברים הטובים ביותר של ראידמן בשנים האחרונות וכוכב של סטוריז רבים שהיא מפרסמת, ושבדרך כלל נפתחים בקריאת הקרב "נדבת!!!". הוא גם, כמובן, מי שחלק השבוע ספה עם ראידמן, צ'רנוי ואקי אבני באותו לילה גורלי בו ניסו ארבעתם לצפות ב"ערב טוב עם גיא פינס" כדי ללעוג לדיווחי הפרידה.

וכיוון שאליהו אפטר הוא כוכב בכל רמ"ח איבריו, כמובן שיש לו עבר בריאליטי. אליהו אפטר (אז, רק "אליהו") התמודד על מקום בעונה הראשונה של "משחקי השף" ב-2014, אז ניסה להרשים את פאנל השופטים בשורת מנות מצולחתות היטב. את מושיק רוט זה לא כל כך הרשים, ואליהו סיים את דרכו בתוכנית באופן מר ונמהר. האם, בדיעבד, יש יותר אנשים שעוקבים אחרי ראידמן (וכתוצאה מכך, אחרי נדבת) בסושיאל מאשר צופים שאשכרה יושבים ורואים "משחקי השף"? שאלה רטורית עליה לא נשיב. מי שילחץ על התיוג של נדבת ויגיע לחשבון האינסטגרם שלו יהנה מעולם מופלא של הפקות מוקפדות - האיש הלביש את טיילור מלכוב ליותר מאירוע אחד ומתמונות מעוררות קנאה של בן הזוג רוני והילדים, אמילי ודילן.

אבל עוד לפני נדב, היה תומר לנצמן. תומרית, תומרה, תומריקו, תמרה, תומר גורג'ס - כמות שמות גדולה לאישיות גדולה לא פחות. במובנים רבים, לנצמן יצר את המסגרת שאליהו אפטר נוצק לתוכה כמו תכשיט ברונזה, בהבדל ניכר אחד: ללנצמן היה טייטל מקצועי של ממש בפמליה של ראידמן, והוא עבד כמעין או-פר לילדים מישל וריצ'י. אך לנצמן היה הרבה יותר מסך כל התיאורים האפורים והקונקרטיים של תפקידו. כאילו, אם ניקול ראידמן היא הגיבורה של הסדרה, אז תומר גורג'ס היה מקבל סדרת רשת משלו. וכמו אליהו אפטר (ולפניו, כאמור), ללנצמן יש רקע בריאליטי, ולפני העבודה אצל ראידמן הוא נכנס לבית "האח הגדול" כחלק מכניסת הדיירים השנייה בעונה השנייה. נזכיר, כי יש מצב ששכחתם, אבל העלילה המרכזית שלו בתוכנית כללה לשבור לגואל פינטו את הלב.

הוכחה נוספת לכך שלנצמן היה הראשון לשמו נעוצה בתחום העיסוק שלו כיום. אחרי שלמד כמה שנים במוסד האקדמי מעורר ההזדהות הסורבון, המשיך לנצמן לקריירה קולינרית וכיום הוא מבשל במסעדת "בלגן", מבית היוצר של אסף גרניט, בפריז. כן-כן, אחד נדחה על ידי מושיק רוט בפריים טיים, ואחד לוהק על ידי אסף גרניט, אבל אף אחד לא ראה את זה בטלוויזיה. לנצמן כבר כמעט שלא מופיע בפוסטים ובסטוריז של ניקול, אבל אתם יודעים איך זה בעולם הקולינריה - יום אחד אתה פריים ריב, ובאחר אתה תפוח אדמה דרוס. לא שאנחנו מאחלים לתומריקו רע בשום צורה, כן? אבל נשמח לראות אותו על הספה בבית ראידמן-צ'רנוי בהופעת אורח.

אם כבר פריז ואם כבר יוקרה, נחטא ליקום הקולנועי של ניקול ראידמן אם לא נזכיר את מייקל קוסטֵה. קוסטה הוא בכיר בבית אופנת העלית הצרפתי הרמס (התואר הרשמי שלו הוא ראש מחלקת קשרי החוץ של המותג), אספן אמנות ואיש שבאמת אין איך לתאר מבלי להידרש למונח האייטיזי "חוג הסילון". הוא גם הכוכב הבלתי מעורער של הסטוריז של ראידמן מחו"ל, ומבליח לא פעם בהופעותיה בשבוע האופנה הפריזאי. חיוכו צחור, אופיו חידתי, עורו מתוח ושזוף תמידית בלי קשר לעונות השנה והאנשים שהוא פוגש במסעותיו - אלוהים שישמור. שוב, לא שיש מה לזלזל בראידמן, אבל לקוסטה יש תמונות משותפות גם עם פמלה אנדרסון, גם קורטני לאב *וגם* עם נשים וגברים שעשו משהו גם אחרי שנת 1996 כמו קים וקניה, סלין דיון, שאניה טווין, ברברה סטרייסנד, ניק ג'ונאס ודיוויד בקהאם. כולם חשובים וראויים, אבל רק אחת גרמה לו להשקות את ילדיה קוקטיילים שנראים כאילו נרקחו על ידי אלוהים: ניקול ראידמן.

אחרי הטיול האינטרגלקטי הזה קצת מבאס לחזור לספֵרות המבאסות של ישראל, אבל אין ברירה כי חובה לציין - ולו באזכור של כבוד - את קבוצת עיתונאי התרבות, הבידור והרכילות שראידמן מתרועעת איתם. לא נכביר במילים כי, כאמור, לא באנו להסתכסך, אבל בין הפרצופים המוכרים שצצים לעתים תכופות במדיה החברתית של ראידמן ניתן למנות את עורך אתר Pplus אייל גיבלי (עובדה נחמדה: סרור ערך את ספרה של ראידמן, "בלי מסכות"), את עורך מדור הרכילות של וואלה אדם סרור ואת יוני פרוים, כתב בידור ורכילות ב-Pplus, שלזכותו ייאמר שהוא היחידי מקאדר הידידים של ראידמן שיש לו חשבון מעריצים באינסטגרם. אזכור נוסף של כבוד יינתן גם לטל קלאי, הוא מלכת הדראג טלולה בונט, שמככב בסטוריז רבים של ראידמן, ופייר, היה מקבל מאיתנו פסקה נפרדת אלמלא ראידמן היתה חולקת את המשמורת עליו עם חנה לסלאו.

 

ושום סקירה שמכבדת את עצמה (בפופקורן, פירות ופריכיות, כפי שלמדנו השבוע) לא תושלם בלי התייחסות לשיין הורוביץ, האיש שפחות או יותר יצר את הלוק המתוקתק בתמונות שראידמן מפורסמת. הורביץ הוא אמן במדיה דיגיטלית, ויצירתיו המוכרות ביותר הן עיבודים מרוטשים לתמונות של סלבס. והכוונה איננה להעלמת קמט סורר או איזון של תאורה לא מחמיאה - אם כי הוא עושה גם את אלה - אלא לרקיחת עולם מופרע שנראה כמו פוסטר אבוד לפסטיגל פנטזיה. יותר בנות ים, מריונטות וג'סיקה ראביט, פחות השער של ווג.