בימים שלפני הרשתות החברתיות, ובכלל לפני האינטרנט, במגזין TV Guide האמריקאי היו עורכים מדי שנה קמפיין שנועד להפעיל לחץ על רשתות הטלוויזיה להחזיר למסך סדרה אהובה שבוטלה, כשלמעריצים היה את הכוח לבחור סדרה אחת ברוב קולות. היום, כל מה שצריך בשביל קמפיין כזה הוא מקלדת והאשטאג אפקטיבי, והקמפיין החדש שקורא להחזיר לחיינו את "דרדוויל" - לא רק לטלוויזיה, אלא גם לקולנוע - הוא דוגמה מופתית לאיך אפשר לעשות את זה באופן מאורגן ברמה של מבצע צבאי.
הרקע לקמפיין SaveDardevil# הוא העסקה שנחתמה בין אולפני מארוול לנטפליקס, זו שהניבה סדרות אהובות כמו "ג'סיקה ג'ונס", "לוק קייג'" ועוד. "דרדוויל" הייתה הסדרה הראשונה שהופקה תחת העסקה הזאת, והיא זכתה לביקורות נלהבות מהקהל ומהתקשורת, עד שבוטלה ב-2018 לאחר שלוש עונות. למרות שהביטול התרחש ב-2018, על פי העסקה שנחתמה בין נטפליקס למארוול, אולפני מארוול לא היו יכולים לעשות שימוש בדמות למשך שנתיים מיום הביטול, והתוקף של העסקה הזאת פג ממש השבוע, ב-29 בנובמבר.
1⃣PREPARE TO POST: We'll be posting between 10am-12pm Eastern Time. If you’re not in the US, use a time zone converter to figure out the right time for your country. We suggest using the built-in scheduler or Tweetdeck to schedule your posts ahead of time! ⏰ #SaveDaredevil pic.twitter.com/FaFfi6Xyoi
כידוע, מעריצי קומיקס ונגזרותיו הקולנועיות/טלוויזיוניות הם אינטנסיביים במיוחד, ולכן קבוצה של מעריצי "דרדוויל" לקחה על עצמם משימה - לערוך מסיבת "טרנדינג" מאורגנת בטוויטר, כך שבמקום ציוצים מפוזרים ולא אחידים, המעריצים כולם יתמקדו בהאשטאג אחד ואחיד ויצייצו באותו חלון זמן על מנת להבטיח שהתיוג יהפוך לאחד המובילים ברשת. איך יוזמים מבצע כזה? עם הוראות מדויקות והרבה תקווה שלפחות רוב מעריצי הדמות יצייתו להן. מארגני היוזמה ביקשו מהגולשים להשתמש אך ורק בהאשטאג SaveDardevil#, הקימו אתר רשמי עם חומרים ויזואליים שאפשר להשתמש בהם וביקשו ממעריצים במדינות שונות להסתנכרן לאותו חלון זמנים של שעתיים לפי השעון המקומי שלהם - לסנכרון מושלם.
וזה עבד - ההאשטאג אכן הפך לטרנדינג, ובנוסף ישנה עצומה וירטואלית בה נאספו יותר מ-400,000 חתימות. שם, הדרישה המרכזית שונה במעט מזו של הקמפיין - והגולשים מבקשים שמארוול לא תעשה את מה שנהוג פעמים רבות בעולם הקומיקס ותפיק סרט/סדרה חדשים עם ליהוקים שונים, אלא תמשיך את הסדרה של נטפליקס עם עונות חדשות ובעיקר עם אותו הצוות והקאסט, ובראשו כוכב הסדרה צ'ארלי קוקס.
אחת מהבקשות של מנהלי הקמפיין הייתה לשמור על הציוצים חיוביים ומנומקים, כך שבמארוול יבינו שהקמפיין לא מבוסס על גחמה, אלא על הערכה כנה ועמוקה לסדרה המצליחה. "מארוול הפיקו את אחת מסדרות הטלוויזיה הטובות ביותר אי פעם, עם תמות של אמונה, רצח ותמותה. היא הייתה מלאה בהופעות שמצדיקות אמי, צילום יפהפה ועבודת פעלולים מעולה. מגיעה לה הזדמנות נוספת", נכתב באחד הציוצים המייצגים. אחרים חלקו ממים קלילים יותר או פשוט פנו בתחינה לאולפנים, בעוד ציוצים אחרים התמקדו בכוכב עצמו, כמו: "אני לא אקבל אף אחד חוץ מצ'ארלי קוקס להמשך היקום הקולנועי של 'דרדוויל'. הוא חייב לחזור!".
Marvel decided to make one of the best TV shows ever, with themes of faith, murder, and morality. Filled with Emmy worthy performances, beautiful cinematography, and just kick ass stuntwork. It deserves another shot. #SaveDaredevil @Kevfeige pic.twitter.com/kyDZMOTnVE
I will accept no one other than Charlie Cox for the MCU Daredevil. He must return! @Kevfeige @MarvelStudios #SaveDaredevil pic.twitter.com/dFme7gUOWW
#SaveDaredevil @Kevfeige: logs into twitter
twitter: pic.twitter.com/Afr1aIJVVm